2024-06-28, 20:16
Medlem
Enkelt val.
Undvik Pepsi.
Tyvärr kommer nog alla läsktillverkare att börja använda artificiella sötningsmedel.
Det är billigare än äkta socker.
Citera
2024-06-29, 09:38
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Danmark är ett annat alternativ, där togs originalreceptet på Fanta tillbaka dvs utan sötningsmedel och samma sockerhalt.

Det var som!
Vågar man hoppas att det händer i Svedala också?

Tack för tipset!
Citera
2024-07-30, 12:47
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Jag har skrivit det förr. Lagstiftningen kring varumärken skulle behöva skydda konsumenten också, inte bara bolagen.

Det borde vara förbjudet att ändra recept på en produkt under samma varunamn. Hittar de på ett nytt recept ska bolagen vara tvungna att hitta på ett nytt produktnamn också, så konsumenterna förstår att det är en helt annan produkt.

Gränshandlade just några svenska Pepsi, smakade før jävligt. Ingenstans står det något om att de kør fusksocker, ingen varning i vare sig butik eller på lådan. Det døk upp først på burken.

Grejen är att jag är allergisk mot fusksocker, halsen och svaljet svullnar upp. Inte dødligt, men jävligt obehagligt.

Vad gøra før att få till en ordentlig märkning när de matfuskar?

(Råkade møta en produktansvarig drycker på Lidl i en butik før några år sedan när de førsøkte fuska på damma sätt. Jag kom in och ville lämna tillbaka 11,9 liter cola till dem och førklarade att om de skulle sälja detta så måste det vara tydligt allergimärkt och fick prata med henne.

"Light och zeroprodukter fattar vi att vi skall hålla oss undan, men inte omärkta standardprodukter". Jag vet att det var många som klagade, men på smaken, mitt argument var nog mer kostbart før dem.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in