2021-09-22, 00:24
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Även Sprite har nu börjat med detta skitet, bara att börja undvika skitet och köpa andra.

Fria marknaden tar hand om det.

Vilken Sprite, den vanliga regular-smaken? Återkoppla gärna när och var du köpte produkten. Kikar hemsidan och det är vanliga receptet kvar, men det är det säkert på vanliga Pepsi också fortfarande, vilket det var sist jag kollade. Nya produkterna verkar rullas ut i smyg...

Olika bolag, visst, men man verkar sätta i system att smyga med skiten. Likt Fanta inom Coca-Cola.

Sprite, naturligt groggvirke till torrt, vitt vin - klassikern Spritzer. Påbörjas det med sötningsmedel, trots att man kör Sprite Zero, då blir det självklart bojkott. Tidsfråga innan man inom Coca-Cola Company trycker i detta i sin Cola, då blir det bojkott och enbart Trocadero, en svensk klassiker.
Citera
2021-09-22, 00:27
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Vilken Sprite, den vanliga regular-smaken? Återkoppla gärna när och var du köpte produkten. Kikar hemsidan och det är vanliga receptet kvar, men det är det säkert på vanliga Pepsi också fortfarande, vilket det var sist jag kollade. Nya produkterna verkar rullas ut i smyg...

Sprite, naturligt groggvirke till torrt, vitt vin - klassikern Spritzer. Påbörjas det med sötningsmedel, trots att man kör Sprite Zero, då blir det självklart bojkott. Tidsfråga innan man inom Coca-Cola Company trycker i detta i sin Cola, då blir det Trocadero.
Jag brukar inte köpa Sprite då jag tycker det är dyrt sockervatten. Köpte Lidls blandsaft för 20 kr när det var Södergården och det var så mycket godare men nu börjar Lidl tulla på kvalitén där och ersatt med Solevita (samma storlek på förpackning, tillsynes samma innehåll, lite mindre frukt men mycket äckligare och utan smak) så det blir inte mer sådant heller. Men ena dotterns mams köpte liten flaska sprite vanliga sorten/grön/svensk(med svensk pant) och när jag läser innehållsförteckningen (för att jag kom på detta med denna tråden) så så jag fan att den innehöll acetatsulfam-K, dvs skit. Har förbjudit vidare konsumtion av skärpet, så det blir inget mer sådant.
Senast redigerad av Uncorruptable 2021-09-22 kl. 00:30.
Citera
2021-09-22, 00:36
Avslutad
Citat:
Även Sprite har nu börjat med detta skitet, bara att börja undvika skitet och köpa andra.

Fria marknaden tar hand om det.

Tack för upplysningen, hur är det med 7up? Kan funka som ersättare till Sprite som jag nu kommer att bojkotta.

Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
För det första sitter jag inte alls, för inte skall du tro att alla är friska nog att kunna sitta hela dagarna.

Haha, kan du inte ens sitta upp din jävla skräphög? Och ändå har du mage att vara här och mästra oss? Barockt.
Senast redigerad av GylleneUttern2 2021-09-22 kl. 00:41.
Citera
2021-09-22, 00:45
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Jag brukar inte köpa Sprite då jag tycker det är dyrt sockervatten. Köpte Lidls blandsaft för 20 kr när det var Södergården och det var så mycket godare men nu börjar Lidl tulla på kvalitén där och ersatt med Solevita (samma storlek på förpackning, tillsynes samma innehåll, lite mindre frukt men mycket äckligare och utan smak) så det blir inte mer sådant heller. Men ena dotterns mams köpte liten flaska sprite vanliga sorten/grön/svensk(med svensk pant) och när jag läser innehållsförteckningen (för att jag kom på detta med denna tråden) så så jag fan att den innehöll acetatsulfam-K, dvs skit. Har förbjudit vidare konsumtion av skärpet, så det blir inget mer sådant.

Håller med. Sprite har alltid varit en viss klassiker, men har haft välsmakande konkurrenter under längre tid. Z-up ersatte ju socker med Stevia som sötningsmedel. Bojkott där. Ska kolla regular-Sprite framöver och dess innehållsförteckning, påvisas sötningsmedel - bojkott där också. Coca-Cola Company har ju redan förstört sin Fanta med sötningsmedel, så känns naturligt att man följer Pepsi deras fördärv.
Citera
2021-09-22, 00:47
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GylleneUttern2
Tack för upplysningen, hur är det med 7up? Kan funka som ersättare till Sprite som jag nu kommer att bojkotta.

Haha, kan du inte ens sitta upp din jävla skräphög? Och ändå har du mage att vara här och mästra oss? Barockt.

7-up började skräpa med Stevia för flera år sedan. Där är det bara att bojkotta skiten. Ska man ha något liknande får man blicka mot sedvanlig fruktsoda eller sockerdricka från äldre svenska bryggerier. Även ICA och Coop har ju varianter av dessa, men inte lika välsmakande som klassiska 7-up och Sprite. Men klart bättre om inte sötningsmedel påvisas.

Ska ni läska till det, se till att inte "natriumbensoat" ingår som ingrediens. Bland annat därför man bojkottar Cuba Cola, som tyvärr smakar gott.
Senast redigerad av stockcock 2021-09-22 kl. 00:51.
Citera
2021-09-22, 00:52
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Det är du som har en sektliknande och nedlåtande attityd till alla som antingen inte VILL konsumera syntetiska sötningsmedel, eller finner smaken av dessa otrevlig.
Jag visste nog att någon skulle anklaga mig för att vara sektliknande.
När det är vad folk i tråden är, när de vrålar ut ett oresonligt hat mot Pepsi och kallar mig för "diabetesmissfoster".
Här har vi något mycket otrevligare än vad smaken på sötningsmedel är.

Citat:
Ingen här hyser något som helst agg gentemot individer med diabetes, eller individer som av andra sjuk- och hälsorelaterade orsaker konsumerar light-produkter.
Jag har blivit kallad "diabetesmissfoster", "hjärndöd", "sopa" och "skräphög" i den här tråden.
Fast det är väl helt okej?

Citat:
Det är DU som har kommit in i tråden och börjat angripa OSS, för att vi ifrågasätter att en helt normal och vanlig läsksort nu blir odrickbar för oss, eftersom att vi inte VILL konsumera syntetiska sötningsmedel.
Det som jag har "angripit" är vreden mot den här förändringen, som är helt bortom alla rimliga proportioner.
Ni kan ju köpa något annat än Pepsi då?

Citat:
Hur hade du resonerat om man helt SONIKA skulle trycka in vanligt socker i din Pepsi Max, utan att kommunicera detta utåt, mer än att man bytte ut några textrader bak på burken som ingen läser? Vore inte det helt djävla märkligt?
Varför skulle man göra så?
Vi är ju många diabetiker i världen, som har nog lite sockerfria alternativ ändå.
Men om det skulle hända, så skulle jag helt enkelt byta till någon annan produkt utan att gorma som ni gör nu.
Jag skulle i alla fall inte delta i något fanatiskt hatdrev på Flashback.

Citat:
Detta kan förvisso hända om man tillsätter aspartam i läsken, det finns ju genetiska sjukdomar där man inte kan bryta ned dess metaboliter och därmed kan dö.
Vad är det för sjukdomar?
Nå ja, jag får ju också lusläsa alla förpackningar för att inte få i mig socker.
Jag lever och antar att man inte behöver oroa sig för aspartam-förgiftning heller om man vet vad man gör!

Citat:
TACK FÖR DIG! Skriv inte mer här.
Det har du ingen rätt att bestämma över.
Senast redigerad av Chrisma 2021-09-22 kl. 01:09.
Citera
2021-09-22, 02:44
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Jag visste nog att någon skulle anklaga mig för att vara sektliknande.
När det är vad folk i tråden är, när de vrålar ut ett oresonligt hat mot Pepsi och kallar mig för "diabetesmissfoster".
Här har vi något mycket otrevligare än vad smaken på sötningsmedel är.

Jag har blivit kallad "diabetesmissfoster", "hjärndöd", "sopa" och "skräphög" i den här tråden.
Fast det är väl helt okej?

Det som jag har "angripit" är vreden mot den här förändringen, som är helt bortom alla rimliga proportioner.
Ni kan ju köpa något annat än Pepsi då?

Varför skulle man göra så?
Vi är ju många diabetiker i världen, som har nog lite sockerfria alternativ ändå.
Men om det skulle hända, så skulle jag helt enkelt byta till någon annan produkt utan att gorma som ni gör nu.
Jag skulle i alla fall inte delta i något fanatiskt hatdrev på Flashback.

Vad är det för sjukdomar?
Nå ja, jag får ju också lusläsa alla förpackningar för att inte få i mig socker.
Jag lever och antar att man inte behöver oroa sig för aspartam-förgiftning heller om man vet vad man gör!

Det har du ingen rätt att bestämma över.

Ingen normal här i tråden tycker att någon med diabetes är ett missfoster, men hålla käft i min tråd, det ska du fan i mig fortsättningsvis göra. Din offer-koftande djävla utböling.
Senast redigerad av stockcock 2021-09-22 kl. 02:52.
Citera
2021-09-22, 03:32
Medlem
Det har ju under ett antal år blivit mindre socker i läsken när det gäller butikernas egna varumärken. ”Nu med 30% mindre socker” står det på de flesta. Inte fan är Ica, Willys och Lidl så måna om vår hälsa. Klart att det är en ekonomisk fråga. Antingen säljer det mer, eller mest troligt, så sänker man produktionskostnaden.

Som någon påpekade så har även Fanta börjat förändras. Fanta citron går inte heller att hitta i butikerna längre. Bara som Zero.
Min gissning är att alla fruktläsk från Coca cola kommer att gå samma öde till mötes som fanta men att drycken i den röda burken får vara fredad.

Oavsett produkt brukar märkningen ”nytt recept” vara en försämring.
Framförallt blir det en skillnad jämfört mot vad dina smaklökar förväntar sig.
Är din hjärna inställd på att äta en pannbiff men du får en oxfilé i munnen istället så kommer det inte smaka så bra. Inte för att köttbiten är dålig utan för att du har förväntningar på smak och konsistens.

När man då smyger in en förändring så är det klart att många tycker det smakar illa eftersom det avviker från det förväntade.

Måste man dessutom smyga med en förändring så kan man inte ha så stor tilltro till den.
Citera
2021-09-22, 03:34
Medlem
Myschs avatar
Vem bryr sig? Pepsi Max är superior alla läsk ändå så.

Mer sötningsmedel åt folket!
Citera
2021-09-22, 04:23
Medlem
Framtiden inom läsk är sötningsmedel. Även coca cola har sagt att utveckling främst ska gå på sockerfria alternativ.
Citera
2021-09-22, 08:00
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fkonto2018
Framtiden inom läsk är sötningsmedel. Även coca cola har sagt att utveckling främst ska gå på sockerfria alternativ.
För er lågintelligenta är det perfekt.

https://www.aftonbladet.se/halsa/a/9mpAR5/hans-rattor-fick-cancer
1 900 råttor ingick i studien som visar övertygande siffror på att i den grupp råttor som ätit aspartam hade en mycket högre andel njur-, urinvägs- och lymfcancer.
Citera
2021-09-22, 09:36
Medlem
KnullaFlashbackMors avatar
Jag älskar det sötsliskiga sötningsmedlet. Så jävla nice eftersmak. Riktigt skön smak också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in