Citat:
Ursprungligen postat av
stockcock
Det är du som har en sektliknande och nedlåtande attityd till alla som antingen inte VILL konsumera syntetiska sötningsmedel, eller finner smaken av dessa otrevlig.
Jag visste nog att någon skulle anklaga
mig för att vara sektliknande.
När det är vad folk i tråden är, när de vrålar ut ett oresonligt hat mot Pepsi och kallar mig för "diabetesmissfoster".
Här har vi något mycket otrevligare än vad smaken på sötningsmedel är.
Citat:
Ingen här hyser något som helst agg gentemot individer med diabetes, eller individer som av andra sjuk- och hälsorelaterade orsaker konsumerar light-produkter.
Jag har blivit kallad "diabetesmissfoster", "hjärndöd", "sopa" och "skräphög" i den här tråden.
Fast det är väl helt okej?
Citat:
Det är DU som har kommit in i tråden och börjat angripa OSS, för att vi ifrågasätter att en helt normal och vanlig läsksort nu blir odrickbar för oss, eftersom att vi inte VILL konsumera syntetiska sötningsmedel.
Det som jag har "angripit" är vreden mot den här förändringen, som är helt bortom alla rimliga proportioner.
Ni kan ju köpa något annat än Pepsi då?
Citat:
Hur hade du resonerat om man helt SONIKA skulle trycka in vanligt socker i din Pepsi Max, utan att kommunicera detta utåt, mer än att man bytte ut några textrader bak på burken som ingen läser? Vore inte det helt djävla märkligt?
Varför skulle man göra så?
Vi är ju många diabetiker i världen, som har nog lite sockerfria alternativ ändå.
Men om det skulle hända, så skulle jag helt enkelt byta till någon annan produkt utan att gorma som ni gör nu.
Jag skulle i alla fall inte delta i något fanatiskt hatdrev på Flashback.
Citat:
Detta kan förvisso hända om man tillsätter aspartam i läsken, det finns ju genetiska sjukdomar där man inte kan bryta ned dess metaboliter och därmed kan dö.
Vad är det för sjukdomar?
Nå ja, jag får ju också lusläsa alla förpackningar för att inte få i mig socker.
Jag lever och antar att man inte behöver oroa sig för aspartam-förgiftning heller om man vet vad man gör!
Citat:
TACK FÖR DIG!

Skriv inte mer här.
Det har du ingen rätt att bestämma över.