2024-06-05, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack, du drar kloka slutsatser som vanligt.

Det låter ytterst märkligt att avkunna en dom så snabbt.

Förhoppningsvis kommer hovrätten att dra mer rättvisa slutsatser som inte känns förhastade.

Vissa människor är tyvärr känslostyrda och förmår inte överblicka saker i ett bredare perspektiv.

Haha nu får du väl ändå ta och ge dig!
Nu är han en dömd MÖRDARE så lägg ner med ditt trams.
Skulle han bli frikänd i hovrätt eller hd varsågod och dividera igen.

Låt henne vila i frid nu
Citera
2024-06-05, 14:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Nja han ville sparka henne i magen. Är det inte att behandla någon illa? För att inte tala om allt annat som en normal kvinna aldrig hade accepterat. Det är synd om osäkra tjejer som inte kan sätta gränser från första början.

Fast nu grundar sig väl påståendet om att sparka henne i magen på den andra tjejens ord? Har inte hon ändrat sin berättelse i domstolen?

(FB) Pojkvän mördade 20-åriga Saga samt ofött barn i Örebro (2023-04-29)

Kvinnor och män accepterar dessutom ofta allt möjligt när de är känslomässigt bundna till en annan person.

Am*n ville inte bli förälder men lämnade inte hennes trots graviditeten. S*ga hade dessutom möjligheten att avsluta relationen med Am*n men hon ville helt uppenbart ha kvar honom som pojkvän.
Citera
2024-06-05, 14:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
nu får du väl ändå ta och ge dig

Skulle han bli frikänd i hovrätt eller hd varsågod och dividera igen.

Tack men debatten lär fortsätta i tråden eftersom det verkar finnas tvivel om hans skuld.

Du kommer kanske ihåg Blattelito -fallet? Hovrätten ändrade tingsrättens dom och friade honom. I det aktuella fallet i Örebro så finns det också där omständigheter som väcker frågor om tingsrätten verkligen har dragit rätt slutsatser?

Om du är en motståndare till yttrandefrihet så är nog det här fel plattform att föra fram ditt budskap på.
Citera
2024-06-05, 14:21
Medlem
Miys avatar
Game over för negern, synd vi inte har dödsstraff bara.
Citera
2024-06-05, 14:23
Medlem
Citat:
Men om han frias så är han oskyldig.

Det går inte under några omständigheter att säga att "bevisningen" räckte inte till.

Således nu när han blev dömd så är han skyldig.
Citera
2024-06-05, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iamwonderwoman
Nån kanske redan delat denna länk, men ger bra info och bilder:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-13496831/Somalian-refugee-jailed-life-murdering-seven-months-pregnant-girlfriend-honour-killing-Muslim-strang led-Christian-Swedish-victim-face-shame-telling-family-expecting-child.html

” Hans mamma hade ett arbete. Det är det enda som är överraskande i denna tragiska
händelse ”… så sant sannerligen.

Enligt domen får GM tillbaka sin telefon, kommer han ihåg koden fortfarande?
Vore underbart om han klantar sig och den låser sig för evigt…
Citera
2024-06-05, 14:42
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Folk och skolk.. Kodak moment ?
Påföljd
Fängelse på livstid
Vad blir det egentligen för typ av påföljd, Ute om 5 år för gott uppförande eller vad betyder livstid ?

Barnamördare och kvinnomördare..

Wikipedia skriver (baserat på info från SVT 2017):

Citat:
I Sverige är det praxis att en livstidsdömd fånge kan få sitt straff omvandlat till ett tidsbestämt fängelsestraff efter att ha suttit en viss tid i fängelse, ansökt om nåd samt fått ansökan beviljad. I snitt sitter en livstidsdömd i fängelse i 16 år, vilket innebär att straffet tidsbestämdes till 25 år och att den intagne sedan blev villkorligt frigiven efter praxis att den hade suttit av 2/3 av sin strafftid.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Livstids_f%C3%A4ngelse_i_Sverige

Vi får se, om hovrätten gör en annan bedömning.
Citera
2024-06-05, 14:49
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Hur kan du känna till det?

Det handlar inte om att tro saker utan om att man ska aldrig låsa sig vid en misstänkt om det finns omständigheter som känns motsägelsefulla. 22-åringens alibi dök väl tex aldrig upp i rätten?

Det finns faktiskt andra fall där människor exempelvis glömt att låsa ytterdörren med förödande effekter. Du har kanske hört talas om fallet på Kungsholmen i Stockholm förra året?

Jag skrev 'känna' med flit - jag är knappast helt tappad under mina år på Flashback.

Jag är en väldigt analyserade själ, läst brottsfall sen jag var 13 år (crime library var en sida, till exempel). Det är inte direkt en semester-känsla, haha. Tyvärr.

Så som sagt, jag känner att det är han.

Berätta gärna vad som får dig att tro annat 🌷
Citera
2024-06-05, 15:02
Medlem
Betongbalettens avatar
Har bara skummat domen, och nog ser den lite ut som ett hastverk. Många felaktigt formulerade meningar och felskrivningar.

Däremot tycker jag att den innehållsmässigt känns gedigen.
Avfärdandet av dom gängkriminella Mållgans är übertydligt motiverat, till förvåning för få.
Analysen av A:s mobilanvändning under mordnatten (och hur det avviker mot hans vanliga mönster), kopplingen mellan avstängningen och S mobilanvändning, inpassering med porttaggen, samt själva tidpunkten för mordet är också övertygande.

Nu var det ett tag sen jag läste FUP, så en sak jag glömt men påmindes om var A:s raderande av sms-historiken samt blockerandet av S på Snapchat på fm den 29e, dvs innan S hittats mördad. Ett klassiskt exempel på "jag tror jag är så smart att jag gör något korkat".

Med mera, med mera.
Nu får vi se om det håller i HR, och om A kommer att byta strategi inför den förhandlingen. Dagens dom svider nog rejält i egot, och utifrån den bild man fått av honom så här långt känns det inte otänkbart att han kommer kämpa för att komma upp med en ny "smart" historia som ska få honom av kroken.

Mina tidigare tvivel om fällande HR-dom har iaf minskat något. Det ska nog mycket till för att en ny genomgång av alla synnerligen graverande omständigheter ska rendera i en annan tolkning. Men vad vet man. Domen i taximålet som kom igår var ju en ögonbrynshöjare.
Citera
2024-06-05, 15:19
Medlem
Citat:
S*ga hade dessutom möjligheten att avsluta relationen med Am*n men hon ville helt uppenbart ha kvar honom som pojkvän.

Hur vet du att det inte var precis det hon gjorde, avslutade relationen?
Hon kanske sa åt honom att det var slut om han inte berättade, vilket han inte heller gjorde och han blev så förbannad att han mördade henne? Om inte, varför kunde han inte bara lämna relationen själv?
Det är faktiskt inte så att man är tvingad att stanna i en relation.

Edit: Ville han ha kvar henne som flickvän? Älskade han henne? Snälla, visa mig var han visat sina känslor för Saga under hela den här rättsprocessen, för det har jag uppenbaligen missat.

Varken du eller jag var där, så att spekulera om det nu gör ju ingen skillnad.
Senast redigerad av Essem 2024-06-05 kl. 15:25.
Citera
2024-06-05, 15:42
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Troll var det enda du klarade av att prestera. Du kanske kan vis en dom som är så fel då i stället

Som sagt, läs om mitt förra inlägg. Men din läsförståelse är som sagt inte den bästa. Sluta citera mig.
Citera
2024-06-05, 16:01
Medlem
Varför censureras mannen i svts artiklar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in