2024-06-05, 13:04
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Borde inte det där tala emot honom som gärningsman?

Du skriver ju själv att han har aldrig behandlat henne illa eller utgjort en fara eller ett hot tidigare?

Något känns lurt här, har man verkligen försökt utreda möjligheten av alternativa gärningspersoner?

Nja han ville sparka henne i magen. Är det inte att behandla någon illa? För att inte tala om allt annat som en normal kvinna aldrig hade accepterat. Det är synd om osäkra tjejer som inte kan sätta gränser från första början.
Citera
2024-06-05, 13:08
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Jag tror på friande dom i båda instanser.
Du tror fel igen. Man kan ju undra varför du tror på ett friande här?
Citera
2024-06-05, 13:13
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Du tror fel igen. Man kan ju undra varför du tror på ett friande här?

Tror fel igen? Hur fan tänker du? Jag har hela tiden trott att han skulle frias. Vad har jag mer "haft fel" på?

Jag har hela tiden trott på friande dom. So what? Rättsväsendet är och har varit ett tombola-hjul kring grova brott genom alla tider i Sverige. Eftersom det saknas stark bevisning, och att det i princip var ett rent indiciemål, så trodde jag givetvis på ett friande. Men givetvis är jag glad att han fälldes.
Citera
2024-06-05, 13:18
Medlem
Upprepas

En så stor och tung rättsprocess som denna har inte tidigare setts på nära på länge i Örebro, där domen avkunnades inom två och en halv dag vilket är helt vansinnigt.

Jag känner att domaren agerar känslomässigt. Det verkar som att domaren redan hade fattat ett beslut innan hela utredningen var avslutad. Hans beslut kommer att bli orättvist och ensidigt.

Om domen går till HR finns det stora chanser att den blir MGM blir friad.
Det verkar som att åklagaren kommer att förlora även om han MGM blir dömd nu i tingsrätten
Citera
2024-06-05, 13:20
Medlem
Domen är överklagad men såklart kommer den åklagade få sitt straff även i nästa instans, åklagaren har gjort ett toppjobb och har visat att det finns ingen annan som begått detta vidriga mord, advokaten försöker mjölka pengar på sin klient, han vet såklart att den åklagade är mördare i detta fall, att ljuga är inte så bra
Citera
2024-06-05, 13:32
Medlem
Nån kanske redan delat denna länk, men ger bra info och bilder:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-13496831/Somalian-refugee-jailed-life-murdering-seven-months-pregnant-girlfriend-honour-killing-Muslim-strang led-Christian-Swedish-victim-face-shame-telling-family-expecting-child.html
Citera
2024-06-05, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abuja
Upprepas

En så stor och tung rättsprocess som denna har inte tidigare setts på nära på länge i Örebro, där domen avkunnades inom två och en halv dag vilket är helt vansinnigt.

Jag känner att domaren agerar känslomässigt. Det verkar som att domaren redan hade fattat ett beslut innan hela utredningen var avslutad. Hans beslut kommer att bli orättvist och ensidigt.

Det verkar som att åklagaren kommer att förlora även om han MGM blir dömd nu i tingsrätten

Det är ju inte bara domaren som ger sin röst utan även alla nämndemän, ja tyvärr finns risken att hovrätten friar, de har ju en viss tendens att göra så.

Men man måste ju säga vilken grym jävel denna apa är, mörda en vacker kvinna som man älskat med och bär på sitt egna barn, fy fan hur lyckas man bli så grym?

Hoppas verkligen apan får livstid i hovrätten, då förlorar gm sin bästa tid i livet, åka in när man är 22 och tidigast komma ut när man är 42, kan bli längre ifall apan missköter sig, men fy fan vilken grym apa.

Hoppas alla tjejer/kvinnor en gång för alla lär sig att man ska inte ha minst kontakt med kulturberikare eftersom det enbart leder till problem och död!
Citera
2024-06-05, 13:48
Avslutad
Helt sjukligt. Kommer aldrig förstå vad kvinnor ser i män som denne Amin. Gissningsvis något psykopatiskt runt honom efter att ha läst fup. Troligen det som lockar, att människan inte bryr sig ett skit.

Frias eller mildras domen i HR är det slut på vårt rättssystem i Sverige, det är otroligt tydligt vem som är gärningsman, och att ens påstå något om alternativa gärningsmän är en parodi. Bara faktumet att han efter att ha blivit gripen första gången, snackar med poliserna som om det vore en helt normal företeelse att bli gripen för mord ..? Frågade aldrig vem som dött, eller hur det var med Säga eller någonting. Sinnes.
Citera
2024-06-05, 13:48
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
Jag känner personligen, kring all information kring fallet, att det är han som är gärningspersonen

Hur kan du känna till det?

Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
Vad får dig att tro att det kan vara någon annan utomstående?

Det handlar inte om att tro saker utan om att man ska aldrig låsa sig vid en misstänkt om det finns omständigheter som känns motsägelsefulla. 22-åringens alibi dök väl tex aldrig upp i rätten?

Det finns faktiskt andra fall där människor exempelvis glömt att låsa ytterdörren med förödande effekter. Du har kanske hört talas om fallet på Kungsholmen i Stockholm förra året?
Citera
2024-06-05, 13:52
Avslutad
Men nu måste det väl ändå vara ett kontrakt på gång.
Citera
2024-06-05, 13:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abuja
Upprepas

Tack, du drar kloka slutsatser som vanligt.

Det låter ytterst märkligt att avkunna en dom så snabbt.

Förhoppningsvis kommer hovrätten att dra mer rättvisa slutsatser som inte känns förhastade.

Vissa människor är tyvärr känslostyrda och förmår inte överblicka saker i ett bredare perspektiv.
Citera
2024-06-05, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack, du drar kloka slutsatser som vanligt.

Det låter ytterst märkligt att avkunna en dom så snabbt.

Förhoppningsvis kommer hovrätten att dra mer rättvisa slutsatser som inte känns förhastade.

Vissa människor är tyvärr känslostyrda och förmår inte överblicka saker i ett bredare perspektiv.

Lätt att att avkunna dom då det är solklart att Mohamedamin Ibrahim är den vidrige mördaren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in