Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Vi får låtsas som om MP har fel då han ser den påhittade GM-Grandmannen-SE gå söderut på Sveavägen efter LOP. Då går det inte ihop.
Vi får låtsas som om GM-Grandmannen-SE såg LOP utanför Grand före bion, annars visste han inte att han skulle "smyga sig ut" från Skandia bakvägen i tid till att filmen slutade. Att GM-Grandmannen-SE kom tillbaka till Skandia efter 21.00 får vi då gissa även om ingen sett honom komma tillbaka då.
Vi får låtsas som att GM-Grandmannen-SE var klädd i en omodern jacka i bävernylon, vilket rimmar illa med hur vittnen beskriver hur den verkliga SE brukade vara klädd.
Vi får låtsas som att GM-Grandmannen-SE hade "boxarblick", såg "bufflig utan att vara sjaskig” ut och såg ut som en ”italiensk gangster”. (Fauzzitypen då rimligen?)
Vi får låtsas som om MP genom tiderna bara tyckt att GM-Grandmannen-SE liknade SE och "glömma bort" de flertal andra personer han under åren tyckt liknade mannen.
Vi får låtsas som om GM-Grandmannen-SE hade ljusa skor vilket MP berättar om att mannen han såg hade.
Om man bara låtsas som om detta stämmer kan GM-Grandmannen-SE vara den riktiga SE.
Vill man bara fantisera så kan man nog lura sig själv att "allt stämmer".
Jag får hålla med skribenten som påstod att inte ens jag skulle kunna komma på något så dumt som att Mårtens Grandman skulle vara den verkliga SE. Det skulle jag faktiskt inte kunna fantisera ihop eftersom det strider mot både fakta och sunt förnuft.
Plus att man får fantisera ihop en sprint för SE och ett stopp för LOP.
Samtidigt som får i princip helt ta bort samtalet med väktarna.
Och utgå från att SE hade nyckel till baksidan.
Och så får man ju fantisera ihop en anledning till varför SE skulle vara vid bion där då han inte vet att de är på bion.
Så får man ju också glömma bort åldern som MP uppger. Men det är ju standard iofs.
Sedan får man ignorera LNs vittnesmål.
Och så blir man anklagad för att inte ta tråden framåt för att man inte köper detta