2024-06-05, 03:05
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Du har ju klart rätt i att det var hans första tanke...

Alltså att skjuta Olof och sen tassa in bakvägen och trycka på sitt rum i 10min och sen stämpla ut...

Är han GM så ger han upp pga Mårten tror jag....Han kanske känner att det är för mkt folk.

Helt enkelt så sviker modet !!

Nu skyndar han tillbaka till Skandia för plötsligt vill han ju hinna med bussen hem..

Kommer ut på Sveavägen igen 23:20 och börjar gå norrut , då ser han LOP igen och nu är det betydligt färre människor och kanske han dessutom blir lite kränkt !

Du är bättre än ursprungligen på att dikta.
Citera
2024-06-05, 05:09
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Du är bättre än ursprungligen på att dikta.

Mest underhållande i springa-i-dörrarna -farsen ”Grandmannen Stig” är Mårtens karaktäristik.

”boxarblick”, ”bufflig utan att vara sjaskig”, ”italiensk gangster”
Citera
2024-06-05, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
Mest underhållande i springa-i-dörrarna -farsen ”Grandmannen Stig” är Mårtens karaktäristik.

”boxarblick”, ”bufflig utan att vara sjaskig”, ”italiensk gangster”

Många vittnen vid Grand ser olika Grandmän....

Men läser man Mårtens Grandman som även Storhök beskriver så är det väldigt bra beskrivning på Engström...

Mårtens Grandman är också den man ska gå efter ...

Nordisk medelålder..
Tunna läppar
Stålbågade glasögon
Troligen ljushårig
Keps med knäppe
Ca 180cm lång

Att två olika personer med samma signalement sen går bakom LOP på Sveavägens trottoar och sen ser LJ i gränden på liten tidslucka är ganska orimligt...

Att dom sen båda även har samma mått på sina väskor blir så ofattbart osannolikt att det blir löjligt....

Som bonus så springer dessutom båda i gränden för att den ena ska känna sig förväxlad med den andra

Allt medans man ff jämför kulor i CA tråden ...
Citera
2024-06-05, 05:50
Medlem
pojkpingiss avatar
Mycket kan man beskylla SE för, men någon boxarblick hade han inte. Kisar man i ett mörkt rum kanske man kan få honom till en italiensk gangster.
Citera
2024-06-05, 06:03
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Jag vet att du håller dig till materialet..

Men att hålla så hårt i vad Lisbeth säger som är i total sorg om en liten jävla obetydlig sak som ett uppehåll vid Sari blir för henne är dumt enligt mig...

Du måste ju kunna ge uppehållet en chans och prova Engström som Grandman ...

Då får du ihop allt enligt mig...

Har du läst min fina upptäckt om just glasögon bärare?

Jag menar att folk som använder glasögon utomhus och nattetid i princip är glasögonbärare till 100%

Engström är ett undantag som var en av-på bärare av glasögon...

Bra poäng va ?

Så Engström tog på dom till Grand då han skulle utföra något viktigt....tog av dom inne på Skandia för nu skulle han vila ögonen på en buss hem till Täby
Min profetia om att du skulle vantolka allt igenom

Förstår du inte vad jag räknade ut åt dig? Jag får verkligen inte ihop det.

Vi var tvungen att uppfinna en orimligt snabb språngmarch som började direkt när han passerade MP, uppfinna ett långt uppehåll vid Sari, trolla fram en nyckel vi inte vet vad han har, i princip helt ta bort väktarsamtalet och glömma bort LNs vittnesmål för att få ihop ett så osannolikt scenario att det är i princip helt otänkbart.

Och det du får ut från det är "du får ihop det"..
Citera
2024-06-05, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Min profetia om att du skulle vantolka allt igenom

Förstår du inte vad jag räknade ut åt dig? Jag får verkligen inte ihop det.

Vi var tvungen att uppfinna en orimligt snabb språngmarch som började direkt när han passerade MP, uppfinna ett långt uppehåll vid Sari, trolla fram en nyckel vi inte vet vad han har, i princip helt ta bort väktarsamtalet och glömma bort LNs vittnesmål för att få ihop ett så osannolikt scenario att det är i princip helt otänkbart.

Och det du får ut från det är "du får ihop det"..

Du måste trolla

Engström hinner ju utan problem , han kan lätt lämna Grand vid 23:15 och vara på Skandia 23:18 och stämpla ut 23:19 och växla några ord ..

Vara utanför Skandia vid 23:20

Räkna igen ...

Du har någon form av autism som gör att du tänker så fyrkantigt , Det blir error i skallen på dig om dina siffror och meter inte verkar stämma som du vill ha det till..

Detta gör att du inte ser skogen för alla träd...

Du har själv inte kommit en cm i detta fall pga att vittnesuppgifter krockar och folk kan minnas lite fel...Men den stora bilden missar du helt
Senast redigerad av Problem2020 2024-06-05 kl. 06:21.
Citera
2024-06-05, 06:20
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Du måste trolla

Engström hinner ju utan problem , han kan lätt lämna Grand vid 23:15 och vara på Skandia 23:18 och stämpla ut 23:19 och växla några ord ..

Vara utanför Skandia vid 23:20

Räkna igen ...
Alltså maken till att inte förstå. Jag har 10+ gånger försökt förklarat att det inte handlar om klocklslag utan om att de ska ta sig olika sträckor på samma tid.

SE måste ut på gatan 131 sek efter att MP observerat honom.

Jag får ta och ge upp helt enkelt. Du får ta och fantisera fritt för dig själv nu
Citera
2024-06-05, 06:25
Medlem
Citat:
Alltså maken till att inte förstå. Jag har 10+ gånger försökt förklarat att det inte handlar om klocklslag utan om att de ska ta sig olika sträckor på samma tid.

Jag får ta och ge upp helt enkelt. Du får ta och fantisera fritt för dig själv nu

Du har verkligen svårt att fatta...

Du vill att LOP och Engström ska röra sig exakt som du tänker och vill...

Du missar det enkla...

Du vill att alla vittnesuppgifter ska stämma 100% ...

Det jag menade var såklart att Engström kan ge upp lite tidigare än vad Mårten beskrev ...Eller så började Lisbeth och Olof prata en stund efter att Mårten släppte blicken ....Kanske ett 20 tal meter ifrån...

Men du fattar aldrig det enkla utan allt måste passa din tidtabell...
Citera
2024-06-05, 06:35
Medlem
Citat:

Jag tror att du har skrivit 1000 inlägg i denna tråd...

Inte ett enda av dessa inlägg har varit drivande eller framåt utan alla 1000 går bara ut på en sak...

Du går in i denna tråd och lite förenklat enbart skriver såhär :

Nej det går inte
Nej det är omöjligt
Kan ni inte förstå att det är omöjligt..

Osv osv...

Du bidrar inte med ett skvatt utan har ständigt en negativ klang på allt som skrivs här...

Är det ett nöje att gå in med den inställningen i denna tråd så borde det ju finnas andra trådar istället där du kan vara drivande och positiv för att spekulera om en trolig GM..

Min behållning av denna tråd är att spekulera positivt eller ska vi alla bara skriva att det är omöjligt??

Välj en tråd om palmemordet där du är mer positiv inställd och våga tänk lite utanför boxen...och välj en tråd där åtminstone du kan tänka dig en GM...
Citera
2024-06-05, 06:50
Medlem
Citat:

Man kan även lätt tro att du försöker spela lite överlägsen genom att skriva till oss som vi vore barn..."Jag har ju sagt 1000 gånger , vad är det ni inte förstår " osv.

Men den brutala sanningen är att det är oftast du själv som har svårt när saker inte passar din tidsmall eller dina nedskrivna vittnesmål ...

Du lämnar sällan saker till fritolkning eller går på en känsla som uppstår mellan signalement och beteende...

När det gäller just Engström så finns inga stenhårda bevis och det passar inte dig....!

Om jag t.ex beskriver en sannolikhet som jag gjorde med Keps med knäppe och stålbågade glasögon och väskan så kan du inte "känna" det jag beskriver som osannolikt...

Utan då svarar du såhär :

Error Error ...Min tidsmall säger att Engström inte kan vara Grandmannen!

Varför inte frågar jag ..

Nej för att han lämnar dom exakt 131m och dom går i 5km i timmen och går då Engström i 10km så går det inte...

Då svarar jag : Men dom kanske stod lite längre vid skyltfönstret vid Sari då ?

Du : Nej Lisbeth har uppskattat en tid

Jag : Men Lisbeth har just förlorat sin Make hon kanske inte tänkte till ordentligt om Sari eller glömde lite...

Du : Ingen glömmer hur länge man står vid ett skyltfönster...

Har du aldrig fått frågan om Autism eller Asperger ?
Citera
2024-06-05, 07:02
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Jag tror att du har skrivit 1000 inlägg i denna tråd...

Inte ett enda av dessa inlägg har varit drivande eller framåt utan alla 1000 går bara ut på en sak...

Du går in i denna tråd och lite förenklat enbart skriver såhär :

Nej det går inte
Nej det är omöjligt
Kan ni inte förstå att det är omöjligt..

Osv osv...

Du bidrar inte med ett skvatt utan har ständigt en negativ klang på allt som skrivs här...

Är det ett nöje att gå in med den inställningen i denna tråd så borde det ju finnas andra trådar istället där du kan vara drivande och positiv för att spekulera om en trolig GM..

Min behållning av denna tråd är att spekulera positivt eller ska vi alla bara skriva att det är omöjligt??

Välj en tråd om palmemordet där du är mer positiv inställd och våga tänk lite utanför boxen...och välj en tråd där åtminstone du kan tänka dig en GM...

Vi får låtsas som om MP har fel då han ser den påhittade GM-Grandmannen-SE gå söderut på Sveavägen efter LOP. Då går det inte ihop.

Vi får låtsas som om GM-Grandmannen-SE såg LOP utanför Grand före bion, annars visste han inte att han skulle "smyga sig ut" från Skandia bakvägen i tid till att filmen slutade. Att GM-Grandmannen-SE kom tillbaka till Skandia efter 21.00 får vi då gissa även om ingen sett honom komma tillbaka då.

Vi får låtsas som att GM-Grandmannen-SE var klädd i en omodern jacka i bävernylon, vilket rimmar illa med hur vittnen beskriver hur den verkliga SE brukade vara klädd.

Vi får låtsas som att GM-Grandmannen-SE hade "boxarblick", såg "bufflig utan att vara sjaskig” ut och såg ut som en ”italiensk gangster”. (Fauzzitypen då rimligen?)

Vi får låtsas som om MP genom tiderna bara tyckt att GM-Grandmannen-SE liknade SE och "glömma bort" de flertal andra personer han under åren tyckt liknade mannen.

Vi får låtsas som om GM-Grandmannen-SE hade ljusa skor vilket MP berättar om att mannen han såg hade.

Om man bara låtsas som om detta stämmer kan GM-Grandmannen-SE vara den riktiga SE.

Vill man bara fantisera så kan man nog lura sig själv att "allt stämmer".

Jag får hålla med skribenten som påstod att inte ens jag skulle kunna komma på något så dumt som att Mårtens Grandman skulle vara den verkliga SE. Det skulle jag faktiskt inte kunna fantisera ihop eftersom det strider mot både fakta och sunt förnuft.
Citera
2024-06-05, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Vi får låtsas som om MP har fel då han ser den påhittade GM-Grandmannen-SE gå söderut på Sveavägen efter LOP. Då går det inte ihop.

Vi får låtsas som om GM-Grandmannen-SE såg LOP utanför Grand före bion, annars visste han inte att han skulle "smyga sig ut" från Skandia bakvägen i tid till att filmen slutade. Att GM-Grandmannen-SE kom tillbaka till Skandia efter 21.00 får vi då gissa även om ingen sett honom komma tillbaka då.

Vi får låtsas som att GM-Grandmannen-SE var klädd i en omodern jacka i bävernylon, vilket rimmar illa med hur vittnen beskriver hur den verkliga SE brukade vara klädd.

Vi får låtsas som att GM-Grandmannen-SE hade "boxarblick", såg "bufflig utan att vara sjaskig” ut och såg ut som en ”italiensk gangster”. (Fauzzitypen då rimligen?)

Vi får låtsas som om MP genom tiderna bara tyckt att GM-Grandmannen-SE liknade SE och "glömma bort" de flertal andra personer han under åren tyckt liknade mannen.

Vi får låtsas som om GM-Grandmannen-SE hade ljusa skor vilket MP berättar om att mannen han såg hade.

Om man bara låtsas som om detta stämmer kan GM-Grandmannen-SE vara den riktiga SE.

Vill man bara fantisera så kan man nog lura sig själv att "allt stämmer".

Jag får hålla med skribenten som påstod att inte ens jag skulle kunna komma på något så dumt som att Mårtens Grandman skulle vara den verkliga SE. Det skulle jag faktiskt inte kunna fantisera ihop eftersom det strider mot både fakta och sunt förnuft.

Märkligt dä att även Anneli K pekade ut Engström som mannen hon såg vid Grand ...

Det blir 2-0

LJ sa också att Engström stämde bra med mannen han såg springa förbi..

YN tyckte mkt stämde med Engström

Blir en del...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in