Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Alltså maken till att inte förstå. Jag har 10+ gånger försökt förklarat att det inte handlar om klocklslag utan om att de ska ta sig olika sträckor på samma tid.
SE måste ut på gatan 131 sek efter att MP observerat honom.
Jag får ta och ge upp helt enkelt. Du får ta och fantisera fritt för dig själv nu
Man kan även lätt tro att du försöker spela lite överlägsen genom att skriva till oss som vi vore barn..."Jag har ju sagt 1000 gånger , vad är det ni inte förstår " osv.
Men den brutala sanningen är att det är oftast du själv som har svårt när saker inte passar din tidsmall eller dina nedskrivna vittnesmål ...
Du lämnar sällan saker till fritolkning eller går på en känsla som uppstår mellan signalement och beteende...
När det gäller just Engström så finns inga stenhårda bevis och det passar inte dig....!
Om jag t.ex beskriver en sannolikhet som jag gjorde med Keps med knäppe och stålbågade glasögon och väskan så kan du inte "känna" det jag beskriver som osannolikt...
Utan då svarar du såhär :
Error Error ...Min tidsmall säger att Engström inte kan vara Grandmannen!
Varför inte frågar jag ..
Nej för att han lämnar dom exakt 131m och dom går i 5km i timmen och går då Engström i 10km så går det inte...
Då svarar jag : Men dom kanske stod lite längre vid skyltfönstret vid Sari då ?
Du : Nej Lisbeth har uppskattat en tid
Jag : Men Lisbeth har just förlorat sin Make hon kanske inte tänkte till ordentligt om Sari eller glömde lite...
Du : Ingen glömmer hur länge man står vid ett skyltfönster...
Har du aldrig fått frågan om Autism eller Asperger ?