Citat:
Ursprungligen postat av
BarnsligaBengt
Jag tänkte mer att handsledsväska som accessoar kanske var mer kvinnligt än manligt kodad även på 80-tal och att det därför blir naturligare att en kvinna gör den associationen. Men din teori kan inte uteslutas heller. SE hade ju ”dåliga affärer” (med UA?) och då kanske det kan finnas ”dåliga kvinnor” i faggorna också.
”Begynnande korpulens” var ett festligt uttryck från taxichauffören som jag nog ska börja använda.
Genetiskt betingat har kvinnor historiskt sett
alltid varit helt besatta av handväskor. YN bär väl på en väska själv på mordnatten om vi får tro rekonstruktionsbilderna?
Något fuffens har filuren SE haft för sig under alla dessa övertidskvällar på 80-talet. Malmskillnadsgatan ligger "nära" Skandiahuset så det ena kan ha lett det andra?
Det är väl främst för att åklagaren Almblad inte gillade "fladdriga vittnen" i rättssalen (jag tror faktiskt han sa just 'fladdriga') som han stoppade polisen att förhöra de kvinnor som hade sin arbetsplats på mördarens flyktväg? PU glömde att 'knacka dörr' på vittnen som jobbade ute på gatan runt mordplatsen.
Är inte beskrivningen av YN just definitionen på ett '
fladdrigt vittne'?
Hon hänger ju upp mycket av sin vittnesutsaga få själva "fladdret" som var väsensskilt från det fladder SEs rock visade upp på bild.