Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-18, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det finns säkert en lämplig tråd för att diskutera det också.

Vilka indicier/bevis har du mot SE?

Noll bevis mot SE hittills trots upprepade frågor från mig om detta här i tråden.

Det intressanta, som jag och många andra påpekat, är att frånvaron av bevis bara verkar vara ett problem när det gäller SE. När det gäller andra potentiella mördare går det att spekulera utan att genast mötas av "bevis saknas". Det finns ingenting som håller mot någon,varför är du och andra inte inne i CA-tråden, CP-tråden och allmänna tråden och beter er som i den här?
Citera
2024-05-18, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Det finns förhör med Christer A, Tomas T och Löjtnant X men att fördjupa sig i det hamnar utanför den här tråden.
För Christer A finns det en särskild tråd och för löjtnant X och Tomas T den vanliga Palmemordstråden.

Tja, då kan man säga att du tillhör Tomas-sekten som spekulerar utan bevis. Kanske inte så givande?
Citera
2024-05-18, 11:00
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Det intressanta, som jag och många andra påpekat, är att frånvaron av bevis bara verkar vara ett problem när det gäller SE. När det gäller andra potentiella mördare går det att spekulera utan att genast mötas av "bevis saknas". Det finns ingenting som håller mot någon,varför är du och andra inte inne i CA-tråden, CP-tråden och allmänna tråden och beter er som i den här?

Jag tror det kan bero på att KP lyfte upp hjärnfisen att SE mördade OP på en pressträff och gjorde den osannolika vuxensagan "SE som GM" till en officiell lösning som inte fick ifrågasättas utan att drabbas av åklagarämbetets trollfabrik.

Jag försöker bara balansera trollfabrikens ickeargument lite här i tråden.

Edit: Göran 180% Lambertz verkar vara drivande i åklagarämbetets trollfabrik.
Citera
2024-05-18, 11:03
Medlem
Citat:
Tja, då kan man säga att du tillhör Tomas-sekten som spekulerar utan bevis. Kanske inte så givande?

Jag menar bara att det finns andra intressanta personer i Palmemordet.
Finns det för övrigt någon som har konkreta bevis mot någon i Mop som skulle hålla i en domstol?
Jag tror vi är vid vägs ände när det gäller mordet på Olof Palme och det skulle behövas något extraordinärt som förändrar saken.
Typ vapenfynd eller något som man koppla Dna till.
Citera
2024-05-18, 11:04
Medlem
Citat:
Jag tror det kan bero på att KP lyfte upp hjärnfisen att SE mördade OP på en pressträff och gjorde den osannolika vuxensagan "SE som GM" till en officiell lösning som inte fick ifrågasättas utan att drabbas av åklagarämbetets trollfabrik.

Jag försöker bara balansera trollfabrikens ickeargument lite här i tråden.

Då är det ju kanske bättre att ta kontakt med honom i stället för att göra sig lustig över alla här som försöker att lägga fram scenarion/hypoteser?

"Jag försöker bara att balansera trollfabrikens ickeargument lite här i tråden"

Ok, synd att många seriösa lämnar den pga dig.
Citera
2024-05-18, 11:07
Medlem
Citat:
Jag menar bara att det finns andra intressanta personer i Palmemordet.
Finns det för övrigt någon som har konkreta bevis mot någon i Mop som skulle hålla i en domstol?
Jag tror vi är vid vägs ände när det gäller mordet på Olof Palme och det skulle behövas något extraordinärt som förändrar saken.
Typ vapenfynd eller något som man koppla Dna till.

"Jag menar bara att det finns andra intressanta personer i Palmemordet"

Givetvis. Prova och lägg fram din teori om Tomas T och få den nedsablad efter två sekunder med motiveringen att vittne x säger jacka och då får du inte ihop det. Skulle du tycka att det är givande? Så är det för de som hela tiden spekulerar och tar fram hypoteser om SE.
Citera
2024-05-18, 11:10
Medlem
Citat:

Givetvis. Prova och lägg fram din teori om Tomas T och få den nedsablad efter två sekunder med motiveringen att vittne x säger jacka och då får du inte ihop det. Skulle du tycka att det är givande? Så är det för de som hela tiden spekulerar och tar fram hypoteser om SE.

i den här tråden och andra Palmemordstrådar spekuleras det och jag tror aldrig att alla kommer tycka likadant.
Några tror på SE som gm några tror på Christer A och några har ingen egen kandidat som gm.
Citera
2024-05-18, 11:16
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Det är en intressant observation du skriver om i ditt inlägg. Signalementet på GM spretar en hel del.

Det blir lite som en koloss på lerfötter att bygga en hel hypotes mot SE på att han var tämligen generiskt klädd 28 feb 1986.
- SE kan ha haft en keps på sig. Den verkliga mördaren kan ha haft en stickad mössa med upprullad kant, ingen huvudbonad, en herrhatt, en Sherlock-Holmes-mössa eller en keps.

- SE kan ha haft en mörk rock på sig. Den verkliga mördaren kan ha haft en Tensonjacka, en lodenrock, en brun läderjacka, en täckjacka eller en mörk fladdrande rock, tunnare än den SE hade.

- SE kan ha haft en handledsväska (som han köpte i Norrtälje efter mordet). Den verkliga mördaren kan ha haft en liten väska hård till formen utan synlig rem.
Det krävs en hel del "övertygelse" för att vaska fram SE ur detta.
Senast redigerad av ursprungligen 2024-05-18 kl. 11:18.
Citera
2024-05-18, 11:20
Medlem
Citat:
i den här tråden och andra Palmemordstrådar spekuleras det och jag tror aldrig att alla kommer tycka likadant.
Några tror på SE som gm några tror på Christer A och några har ingen egen kandidat som gm.

Exakt. Alltså kan alla spekulationer avslutas eftersom att de inte håller längre än två sekunder. Frågan är bara varför SE är så oerhört känslig?
Citera
2024-05-18, 11:22
Medlem
Lite av utmaningen här är fallets inre psykologi.

Om SE gjorde det här så var han «den osannolika mördaren», han var det altså. Statsledare ska liksom gå i backen i nån tung konspiration från högsta håll. En nobody kan liksom inte mörda kungen.

Även om historien visar att det nästan alltid är så.. en udda fågel flyger in i historien.

Suget efter conspiracy är starkt, jag känner faktiskt på det själv. Jag vill liksom att hela Skandiahuset är en hemlig SB central styrd från USA och Israel där mystiska sydafrikaner har hemliga möten och svenska statsledningen ihop med Ingvar Carlsson sitter i mystiska svarta frimurarkappor och skrattar ont.
Jag känner det suget altså. Verkligen.

Tanken på en tråkig, trött, lätt berusad moderat från Täby är inte så sexig.

Ligger ett visst motstånd i den tanken, en 50 årskris gone wrong..
Senast redigerad av Ballalaila 2024-05-18 kl. 11:28.
Citera
2024-05-18, 11:23
Medlem
Citat:
Det är en intressant observation du skriver om i ditt inlägg. Signalementet på GM spretar en hel del.

Det blir lite som en koloss på lerfötter att bygga en hel hypotes mot SE på att han var tämligen generiskt klädd 28 feb 1986.
- SE kan ha haft en keps på sig. Den verkliga mördaren kan ha haft en stickad mössa med upprullad kant, ingen huvudbonad, en herrhatt, en Sherlock-Holmes-mössa eller en keps.

- SE kan ha haft en mörk rock på sig. Den verkliga mördaren kan ha haft en Tensonjacka, en lodenrock, en brun läderjacka, en täckjacka eller en mörk fladdrande rock, tunnare än den SE hade.

- SE kan ha haft en handledsväska (som han köpte i Norrtälje efter mordet). Den verkliga mördaren kan ha haft en liten väska hård till formen utan synlig rem.
Det krävs en hel del "övertygelse" för att vaska fram SE ur detta.

Precis. Och det gäller alla tilltänkta mördare. Dock är du, Lookalike, Enough mfl inte inne i de andra trådarna och skrattar åt de som spekulerar kring CP,CA eller vem det må vara. Men fine, detta är det bästa du vet så kör hårt på det.
Citera
2024-05-18, 11:26
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Precis. Och det gäller alla tilltänkta mördare. Dock är du, Lookalike, Enough mfl inte inne i de andra trådarna och skrattar åt de som spekulerar kring CP,CA eller vem det må vara. Men fine, detta är det bästa du vet så kör hårt på det.

Se mig bara som ett litet grus i skon och spekulera gärna vidare om SE som GM.

Alla ska trivas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in