Citat:
Utgår du att alla som deltar blir "betalda"? Det är logiskt fel. Alla civila som deltog i Zersetzung-operationer mot måltavlor gjorde det för att staten beordrade det. Poängen är: folk är betydligt lättare att övertyga än enbart monetärt. Dessutom tror jag att i de flesta fallen sprider de information om måltavlor i den mån att folk runtom den börjar agera "konstigt" vilket såklart uppfattas. Sedan kan måltavlor minnas en sak som hände för sju år sen men det betyder inte att sådant sker varje dag och inte ens varje månad. Speciellt inte efter många år av operationen så sänker de frekvensen eftersom måltavlor blir allt mer motståndskraftiga till deras taktiker. Deras operation är extremt anpassningsbar efter vår situation och därmed är det avgörande om vad vi tror och vad vi gör vilket är varför de vill ha ny information om oss hela tiden och därmed sker övervakning konstant främst teknisk vilket inte kostar "mycket" att fjärravlyssna och spåra ens dator och mobil.
Människor lägger märke till "konstiga" händelser som sker i deras liv och därav minns vi ofta det som görs mot oss som inte verkar "normalt". Speciellt de första månader och åren av operationen så verkar många saker "konstiga".
Det finns ett tydligt program som många måltavlor skrivit om online. Ett är att de flesta vet den dag/vecka/månad när deras operation blev "öppen aggressiv" och de blev medvetna om att en form av trakasseri, förföljelse och övervakning sker mot dem. Denna tidpunkt bestäms av våra "handlers". Innan det här sker har vi blivit hemligt övervakade och påverkade troligen under flera år. Det kan jag personligen intyga om.
Det är omöjligt att förstå det här utan att veta hur underrättelseoperationer inom information och psykologi fungerar. Ett experiment kan pågå hur länge som helst. De har säkert många olika syften att uppfylla.
Människor lägger märke till "konstiga" händelser som sker i deras liv och därav minns vi ofta det som görs mot oss som inte verkar "normalt". Speciellt de första månader och åren av operationen så verkar många saker "konstiga".
Det finns ett tydligt program som många måltavlor skrivit om online. Ett är att de flesta vet den dag/vecka/månad när deras operation blev "öppen aggressiv" och de blev medvetna om att en form av trakasseri, förföljelse och övervakning sker mot dem. Denna tidpunkt bestäms av våra "handlers". Innan det här sker har vi blivit hemligt övervakade och påverkade troligen under flera år. Det kan jag personligen intyga om.
Det är omöjligt att förstå det här utan att veta hur underrättelseoperationer inom information och psykologi fungerar. Ett experiment kan pågå hur länge som helst. De har säkert många olika syften att uppfylla.
Jag har aldrig upplevt att folk helt gratiiscich lydigt gör vad staten ’beordrar’ dem - utom att lämna in självdeklarationen och betala skatt. Och båda de grejerna är det ett jävla rabalder om.
Sen känner jag några som är anställda av staten, de måste ju göra sina arbetsuppgifter. Men de får ju lön och ganska bra förmåner. Ett jobb helt enkee enkelt.
I fallet med videobutiken ovan - faktiskt alla exempel på hur denna organiserade förföljelse i praktiken ska ske - så är de så komplicerade och förfinade att de kräver studerande av offret, planering och förfining av metoder, inköp av materiel, utbildning av deltagarna etc etc.
Det finns inte en chans att folk skulle ställa upp på detta utan att ifrågasätta, utan att kräva ersättning.
(Hur vet man t ex att offret reagerar så starkt på vita bilar? Jag kan se vita bilar utan att reagera. Jag kan se bokstavskombinationer på regskyltar utan att min tillvaro rasar ihop och jag skriver inlägg på FB om det. Hur skulle ett förföljande av mig se ut? Vem skulle bestämma var nivån för mig skulle ligga?)