Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Jag menade ju såklart varför du tror att SE ser signalemeten som träffande och därför tror han kan blivit förväxlad...
Jag tror att vi båda inte tror att dessa vittnen förväxlat SE med GM..
Då återstår ju enbart dessa alternativ att antingen är SE och GM lika på en del signalement eller så är SE faktiskt GM och då använder han förväxling för att skydda sig , eller få ett slags alibi mot signalemen !
Det kan låta märkligt med att skydda sig mot signalementen på detta sätt , men det går ju inte att utesluta att han blivit förväxlad då han påstår att han gått bakom Olof och sprungit i gränden...och finns inget vapen så är taktiken inte helt galen
Du kan läsa själv om hans version om varför han tror detta.
Jag tror inte heller att någon har förväxlat honom med GM då ingen beskriver någon som SE.
Och visst har SE saker som stämmer in på vissa saker som vittnen säger. Det betyder inte att de är lika för det. Det är medveten eller omedveten cherrypicking från SE själv.
För att veta om SE och GM är lika måste vi kolla på vad vittnena säger och vilka uppgifter som kan styrkas.
Har GM en mörk rock? Nej, troligtvis en äldre mörkblå täckjacka av friluftsmodell
Har GM en keps? Högst osäkert, men något kepsliknande kan tänkas.
Har GM stålbågade glasögon? Det verkar inte som så om man går på vad vittnena på mordplatsen säger. Ingen nämner detta. Enda uppgiften om detta är från Grand. Och den mannen är inte SE.
Har GM en väska? Ja, troligtvis något väskliknande i alla fall. Är den identiskt med den SE har? Högst osäkert, den beskrivs annorlunda och har enbart setts av ett enstaka vittne. Uppgiften om hur den ser ut blir då väldigt osäker.
Och det här är bara de sakerna SE själv säger sig reagera på. Men det är ju mer som sägs om GM. Och de sakerna stämmer inte alls in. Såsom att han är mörk, är påbyggd kring axlarna och är runt 38. Det som stämmer av sakerna SE inte tar upp är längden.
Det är alltså inte särskilt likt. SE är inte runt 38, är inte mörk, har inte breda axlar, muskler eller en snygg kropp.
Likheterna består mest i att de båda är mörkt vinterklädda och av medellängd, något som de delar med väldigt många.