Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-03, 00:28
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Vi kan testa en liten sak...

Det är eg inte speciellt många som kan gå bakom Olof vid Skandias entré...

Jag kommer endast på 2 pers
NFs Tensonman
Och Engström...

Det är väldigt svårt att få in andra personer som går bakom vid Skandias Entré va ?
Vad är det du vill testa? Vad är poängen med det här?
Citera
2024-06-03, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Vad är det du vill testa? Vad är poängen med det här?

Du får väl se...

Du svarade med en fråga..

Jag frågade om du vill ha med fler än NFs tensonman och Engström som möjlig gå bakom Olof utanför Skandias entré
Citera
2024-06-03, 00:35
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Alla detaljer som nämns har väl Engström?

Stålbågade glasögon
Trekvartslång blå täckjacka
Huvudbonad troligen keps
Liten väska

Han missar ju inget...

Skulle säga att max 1% på Sveavägen kan träffa alla dessa signalement
"Han missar inget" säger du samtidigt som du inte märklogt nog missar att skriva ut det som han missar. Såsom ålder, komplex och kroppsform. Du ändrade också till att SE har på sig en blå täckjacka lite snyggt. Var fick du det ifrån?

Och så har du också nu bestämt att GM har på sig stålbågade glasögon. Hur kom du fram till det?

Nu när du har målat om GM till att vara så lik SE börjar det nästan bli konstigt att du inte tror att SE kan känna sig förväxlad.
Citera
2024-06-03, 00:37
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Ett «snabbt glas» norr om Skandia, ett «snabbt glas» på Bohemia och man får inte att glömma två minuter med HO efter att han stämplat ut..

Mörk urtavla också. Mycket kläder på det. Endel strul på hörnan vid Dekorima. Springa hit, peka dit. Sen ett snabbt samtal med en lugn o fin Lisbeth Palme.

Jo, han hadde ju sysslat med löpning i sin ungdom, så du kan vara något på spåret här.
En kanske något «stram» tidslinje, men det här vet du bäst.

Det finns två olika hypoteser förutom vuxensagan SE som GM.

De är:
- Norra hypotesen där SE inte är i närheten av mordplatsen innan ambulansen lämnar den. Här tar SE ett glas norr om mordplatsen inte på Bohemia.
- Det traditionella Efterspelsvittnesscenarot. Här står SE och pratar med HO när skotten faller, kommer lite sent till mordplatsen och ser LJ i gränden. I detta scenario går SE in på Bohemia och lugnar nerverna lite. Gästerna reagerar på SE eftersom han inte dricker något inne på Bohemia.

Båda dessa hypoteser är extremt troliga medan den tredje hypotesen SE som GM är tillkrånglad, saknar mordvapen, substans och kräver en lång rad av krystade bortförklaringar och körsbärsplockning för att ens komma ur startblocken.

Occam ger en bra idé hur man bör tänka när man tänker som bäst här.
Citera
2024-06-03, 00:37
Medlem
Citat:
"Han missar inget" säger du samtidigt som du inte märklogt nog missar att skriva ut det som han missar. Såsom ålder, komplex och kroppsform. Du ändrade också till att SE har på sig en blå täckjacka lite snyggt. Var fick du det ifrån?

Och så har du också nu bestämt att GM har på sig stålbågade glasögon. Hur kom du fram till det?

Nu när du har målat om GM till att vara så lik SE börjar det nästan bli konstigt att du inte tror att SE kan känna sig förväxlad.

Ska förklara då..

Jag påstod inte att GM hade stålbågade glasögon men det nämns vid Grand som ett specifikt signalement

Blå längre täckjacka la jag inte in snyggt utan det är fakta att Engström använde just en sådan jacka...
Citera
2024-06-03, 00:39
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Du får väl se...

Jag frågade om du vill ha med fler än NFs tensonman och Engström som möjlig gå bakom Olof utanför Skandias entré
Det frågade du visserligen inte, men ändå.

Jag nöjer mig med att tensonmannen, den enda som beskrivs gå bakom dom vid Skandias entré är möjlig. Han är materialets mest troliga GM.

Jag vet inte vad det har med saken att göra om det finns fler alternativ eller ej.
Citera
2024-06-03, 00:40
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ska förklara då..

Jag påstod inte att GM hade stålbågade glasögon men det nämns vid Grand som ett specifikt signalement

Blå längre täckjacka la jag inte in snyggt utan det är fakta att Engström använde just en sådan jacka...

Då vet du något som ingen annan vet. Vilken fakta menar du?
Citera
2024-06-03, 00:41
Medlem
Citat:
Det frågade du visserligen inte, men ändå.

Jag nöjer mig med att tensonmannen, den enda som beskrivs gå bakom dom vid Skandias entré är möjlig. Han är materialets mest troliga GM.

Jag vet inte vad det har med saken att göra om det finns fler alternativ eller ej.

Herregud ville testa en sak...

Är det möjligt i din värld att någon annan än NFs tensonman och Engström hamnar bakom Olof vid Skandias Entré...?
Citera
2024-06-03, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Då vet du något som ingen annan vet. Vilken fakta menar du?

Sök så finner du...

Han varierade just mellan blå längre täckjacka och rock...
Citera
2024-06-03, 00:43
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ska förklara då..

Men för att påstå att det är något de har gemensamt så måste du ju tillskriva gm detta. Annars är det ju bara en chansning. Då vet du inte om de är lika på den här punkten.

Är det fakta? Varifrån kommer faktan att SE hade på sig en sådan? Det vore ju av rätt stort intresse om det vore sant.
Citera
2024-06-03, 00:43
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Du får väl se...

Mannen i beige är en kandidat att också vara strax norr om mordplatsen. Det är en "extra gubbe".
Citera
2024-06-03, 00:45
Medlem
Citat:
Men för att påstå att det är något de har gemensamt så måste du ju tillskriva gm detta. Annars är det ju bara en chansning. Då vet du inte om de är lika på den här punkten.

Är det fakta? Varifrån kommer faktan att SE hade på sig en sådan? Det vore ju av rätt stort intresse om det vore sant.

Det har vi diskuterat tidigare i tråden...

Menar du på att Engström inte ägde och använde en längre blå täckjacka vid vintertid ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in