2024-06-02, 14:04
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vad bygger du det antagandet på att så få kvinnor skulle röra sig i skog? eller vildmark, och varför måste de vara ensamma för att deras ev. möten med björn ska "gälla"?

Det finns väl en riskbedömning som både mentalt störda män så som björnar gör ifall det är en grupp på 4 personer eller 1 person som de stöter på mitt i ingenstans. Inget märkligt med det. Är kvinnor tillsammans med en man så har hon mindre anledning att vara rädd för ensamma galningar eller björnar.

Citat:
Fakta kvarstår....det skadas rejält fler kvinnor i skogmark av män än det skadas av björn.
Hur ni än försöker vända och vrida på detta så är det faktum.

Sådan fakta har inget värde i sig. Det skadas fler kvinnor av svenska män i skogsmark än exempelvis de skadas av isländska män. Det finns lika många isländska män som björnar i Sverige.

Hur många kvinnor har mördats av en isländsk man i Sverige som det finns 3000 utav de senaste 100 åren? Troligen 0.

Vad betyder sådan fakta?

Citat:
Vidare alla vet om att där existerar björn i div skogsmark i Sverige, ändå travar vi glatt ut i skogen med våra joggingskor, kompass, svampkorgar, cyklar, tält och gevär. Och vi gör detta just för att vi vet att björnar är inte intresserade av att skada oss och också skadar oss i realiteten väldigt sällan.
Män däremot.....

Det är ju märklig sätt att beskriva verkligheten, som exempelvis:

Vi vet att det existerar våldtäktsmän i Sveriges gator och ändå så går vi omkring fulla på natten längs gator, klär oss sexigt för utenätter, tar svarttaxi hem; människor tar risker för att ha roligt och få erfarenheter, så har de alltid gjort. Kvinnor tar sig till och med hem i taxi med helt okända män som raggat upp dem och kan göra vad som helst med dem i hans hem. Livet handlar om risker, men risken att just stötta på en björn i skogen är så minimal att den är intetsägande, ungefär som att stötta på en isländsk man i Sverige. Du har större chans att drunkna exempelvis när du vandrar över isen, och folk tar också sådana risker.
Citera
2024-06-02, 14:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Och min poäng är att denna kvinnliga, och djupt misandriska syn på män är efterbliven eftersom den är totalt verklighetsfrånvänd.

Men vi lever i en tid där manshat är vardagsmat och där den man som protesterar mot manshatet blir kallad för kvinnohatare. Kvinnor tycker sig helt enkelt ha rätt att uttrycka sig precis hur de vill om män medan de anser att kvinnor ska vara fridlysta.
Ok dags att plocka fram det gamla godis-argumentet då:
Du har en skål med tusen godisar framför dig. En är dödligt giftig, 999 är det inte.
Skulle du äta godiset?

Sedan får du gärna visa när jag uttryckt mig olämpligt om män i denna diskussion?
Citera
2024-06-02, 14:12
Medlem
Det här debaclet får ju en att börja fundera på hur rimligt det verkligen är med kvinnlig rösträtt. Det känns som att det är just den här typen av verklighetsfrånvänd idioti som ligger till grund för det invandrings- och islamvurmande som påstått vuxna kvinnor står för och som orsakat så stora problem i Sverige.

Det skulle också vara intressant att se svenska kvinnor svara på frågan vad de helst skulle vilja möta i skogen, en främmande svensk man eller en främmande utländsk man från mena-länder. Skulle inte förvåna mig det minsta om majoriteten svenska kvinnor skulle svara den utländske mannen, med exakt samma hjärndöda logik som de använder för att välja björnen.
Citera
2024-06-02, 14:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det här debaclet får ju en att börja fundera på hur rimligt det verkligen är med kvinnlig rösträtt. Det känns som att det är just den här typen av verklighetsfrånvänd idioti som ligger till grund för det invandrings- och islamvurmande som påstått vuxna kvinnor står för och som orsakat så stora problem i Sverige.
Så kör vi den reprisen igen ...
Självklart är det just det där föraktet för kvinnor som skall få oss att se män som trygga och trevliga.
Det är ju så himla logiskt -- en andel av er våldtar och/eller mördar kvinnor och en stor hög försöker dessutom ta ifrån kvinnor sitt självbestämmande och sina rättigheter.

Du visar med all önskvärd tydlighet varför du och dina gelikar väljs bort framför björnen.

Citat:
Det skulle också vara intressant att se svenska kvinnor svara på frågan vad de helst skulle vilja möta i skogen, en främmande svensk man eller en främmande utländsk man från mena-länder. Skulle inte förvåna mig det minsta om majoriteten svenska kvinnor skulle svara den utländske mannen, med exakt samma hjärndöda logik som de använder för att välja björnen.
Tramsfrågan har ju upprepats in absurdum redan -- och blivit besvarad flertalet gånger.
Väljer man bort att möta främmande män i skogen så gäller det män -- både invandrade män och svenska män är just män.

Det kan väl inte vara så svårt att förstå.
Citera
2024-06-02, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ok dags att plocka fram det gamla godis-argumentet då:
Du har en skål med tusen godisar framför dig. En är dödligt giftig, 999 är det inte.
Skulle du äta godiset?

Vad har detta med något att göra? Frågan är inte huruvida du skulle välja att möta en främmande man i skogen eller möta ingen alls i skogen, frågan är om du skulle välja att möta en främmande man i skogen eller möta en björn i skogen.

Citat:
Sedan får du gärna visa när jag uttryckt mig olämpligt om män i denna diskussion?

Jag har aldrig påstått att någon uttryckt sig olämpligt. Däremot så osar dina inlägg av misandri eftersom du indikerar att det skulle vara farligare för en kvinna att möta en främmande man i skogen än att möta en björn i skogen, och att detta på något sätt skulle vara en rimlig känsla för kvinnor att ha. Det må vara en känsla som kvinnor har, men den är inte på något sätt rimlig, utan den grundar sig helt och hållet i misandri, okunskap och total verklighetsfrånvändhet.

Hade vi bytt ut mannen och björnen mot en svensk man och en arabisk man och folk hade rationaliserat sitt val att hellre möta den svenska mannen hade massor av människor, främst kvinnor, kommit dragandes med rasiststämpeln inom två sekunder. Men att måla ut gruppen män som potentiellt värre att möta i skogen än en livsfarlig best pga X, Y och Z är tydligen helt acceptabelt.

Jag ser denna diskussion som bara ännu ett i raden av sätt för kvinnor att uttrycka sitt manshat. Skulle det verkligen komma till kritan och alla kvinnor faktiskt var tvungna att stå för sitt val så skulle förmodligen så gott som alla ändå välja mannen, men eftersom denna fråga kommer förbli hypotetisk så är det enkelt att säga björnen, just för att det känns bra att få hata män lite mer, eftersom det gått några minuter sedan de senaste uttryckte sitt manshat och abstinensen börjar kicka in.
Citera
2024-06-02, 14:41
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
enkom språkfråga.
Ja, vad ord betyder är en språkfråga.

Citat:
nej björnar "äter inte människor".
Du kan ha några få undantag ex isbjörnar, men annars nej.
Jaså du? Säg det till de här stackarna:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-2026914/Mum-bear-eating--Final-phone-calls-woman-19-eaten-alive-brown-bear-cubs.html
https://www.themirror.com/news/us-news/chilling-last-moments-couple-eaten-262964
https://www.cbc.ca/news/canada/calgary/two-killed-grizzly-attack-banff-1.6983944

Citat:
"komma emot".... som sagt.
Heh, så stod det inte. Nu klippte du mitt i definitionerna.

Här kommer de igen:

Det finns inget sätt de där rimligen kan tolkas som att täcka att någon bara såg något på 100 meters avstånd.
Citera
2024-06-02, 14:43
Medlem
Citat:
Och min poäng är att denna kvinnliga, och djupt misandriska syn på män är efterbliven eftersom den är totalt verklighetsfrånvänd.

Men vi lever i en tid där manshat är vardagsmat och där den man som protesterar mot manshatet blir kallad för kvinnohatare. Kvinnor tycker sig helt enkelt ha rätt att uttrycka sig precis hur de vill om män medan de anser att kvinnor ska vara fridlysta.
Men hur ska kvinnor veta vem vill skada de eller inte ? Självklart de stresdade när i skogen t ex ?

Varför ta det personligt om man en bra kille ?

Ps jag killle 😃
Citera
2024-06-02, 14:45
Avstängd
Citat:
Vad har detta med något att göra? Frågan är inte huruvida du skulle välja att möta en främmande man i skogen eller möta ingen alls i skogen, frågan är om du skulle välja att möta en främmande man i skogen eller möta en björn i skogen.
Det har med saken att göra för att det är exakt så för kvinnor att möta främmande män. 999 är säkert ok. En ät det inte.

Så skulle du äta av godisskålen?
Citera
2024-06-02, 14:46
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Det har med saken att göra för att det är exakt så för kvinnor att möta främmande män. 999 är säkert ok. En ät det inte.

Så skulle du äta av godisskålen?
Om den statistiken vore korrekt så skulle i stort sett alla kvinnor redan vara döda, för i stort sett alla kvinnor har mött 1000 män många gånger om.
Citera
2024-06-02, 14:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Om den statistiken vore korrekt så skulle i stort sett alla kvinnor redan vara döda, för i stort sett alla kvinnor har mött 1000 män många gånger om.
Ok. Men dels har de flesta kvinnor råkat ut för saker även om det inte lett till deras död.

Och dels, hur många giftfria godisar ska finnas i skålen mot en giftig för att du skulle äta? Du får välja själv.
Citera
2024-06-02, 15:01
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ok. Men dels har de flesta kvinnor råkat ut för saker även om det inte lett till deras död.

Och dels, hur många giftfria godisar ska finnas i skålen mot en giftig för att du skulle äta? Du får välja själv.
Frågan är helt orelaterad till trådens topic.

Vet inte. Jag äter godis ibland. Vad är risken för att en godis är giftig (eller på annat vis farlig) i verkligheten? Mycket mindre än en på tusen, men inte noll.

Jäkla tramsfråga, iaf, och helt irrelevant i diskussionen om relationer mellan män och kvinnor. Vissa män är farlig för kvinnor. Vissa kvinnor är farliga för män. De flesta av oss är inte farliga för någon, och kommer bra överens med varandra.
Citera
2024-06-02, 15:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Frågan är helt orelaterad till trådens topic.

Vet inte. Jag äter godis ibland. Vad är risken för att en godis är giftig (eller på annat vis farlig) i verkligheten? Mycket mindre än en på tusen, men inte noll.

Jäkla tramsfråga, iaf, och helt irrelevant i diskussionen om relationer mellan män och kvinnor. Vissa män är farlig för kvinnor. Vissa kvinnor är farliga för män. De flesta av oss är inte farliga för någon, och kommer bra överens med varandra.
Håller med. Men icke desto mindre blir kvinnor våldtagna och ihjälslagna av män mycket oftare än vice versa.

Ska vi bara bortse från det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in