2024-06-02, 15:08
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Håller med. Men icke desto mindre blir kvinnor våldtagna och ihjälslagna av män mycket oftare än vice versa.

Ska vi bara bortse från det?
Tittade på mitt inlägg igen, för jag mindes inte att jag skrivit något sånt, och nej: jag kunde inte se något som ens antydde att vi skulle bortse från det.
Citera
2024-06-02, 15:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
https://marcusoscarsson.se/usa-kvinna-dodad-i-brutal-bjornattack/

Så här kan det gå om man stöter på en björn. Men det är klart, det hade nog varit betydligt värre om hon stött på en främmande man...

Om du kollar upp seriemördare runt om i världen så ser du att du har helt rätt i det. Det hade kunnat vara betydligt värre med en främmande man.
Citera
2024-06-02, 15:10
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om du kollar upp seriemördare runt om i världen så ser du att du har helt rätt i det. Det hade kunnat vara betydligt värre med en främmande man.
Det kan gå värre med en björn, det kan gå värre med en man.

Det går sannolikt värst med en björn.
Citera
2024-06-02, 15:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Tittade på mitt inlägg igen, för jag mindes inte att jag skrivit något sånt, och nej: jag kunde inte se något som ens antydde att vi skulle bortse från det.
Fast när du skriver att kvinnors rädsla för främmande män är en djäkla tramsfråga så känns det lite som att du bortser från det.
Citera
2024-06-02, 15:24
Medlem
Citat:
Yep. Denna fråga har exponerat en helt ny nivå av desillusion hos dagens kvinnor. Något som man knappt trodde var möjligt med tanke på hur extrem desillusionen redan var.

Själv tycker jag vi gör verklighet av detta. Alla kvinnor tvingas spendera en timme i skogen ensamma med antingen en björn eller en främmande man. De får välja själva.

Och vips så har vi raderat ut merapi och alla hennes gelikar från världen och därmed gjort världen en stor tjänst.

Ja, jag är en stark anhängare av att man ska tvingas leva som man lär och röstar. Det hade löst nästintill samtliga samhällsproblem över en natt.

Pushar du massinvandring? Ja, då ska du bo bland kaosblattarna och finansiera deras leverne. Pushar du klimatagendan? Ja, då ska du tvingas leva ett liv helt utan allt det som fossila bränslen möjliggör (vilket innebär att du svälter ihjäl inom en vecka). Pushar du den här björnfrågan på grund av en feministisk agenda? Ja, då ska du tvingas till ett möte med en björn.
Citera
2024-06-02, 15:33
Medlem
Citat:

Eller med en främmande kvinna.
Citera
2024-06-02, 15:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Eller med en främmande kvinna.
För min del så ser jag inte samma fara i en främmande kvinna - nej.
Citera
2024-06-02, 15:38
Medlem
Citat:
Det har med saken att göra för att det är exakt så för kvinnor att möta främmande män. 999 är säkert ok. En ät det inte.

Okej, och hur är det för kvinnor att möta en björn då? Är tusen av tusen godisar ok då?

Citat:
Så skulle du äta av godisskålen?

Om alternativet var att äta från den andra godisskålen där det finns fler än en giftig godis, ja.
Senast redigerad av Joe88 2024-06-02 kl. 15:42.
Citera
2024-06-02, 15:40
Medlem
Citat:
För min del så ser jag inte samma fara i en främmande kvinna - nej.

Aha, så nu börjar du med sannolikhetslära helt plötsligt? Men inte innan när det gällde man vs björn?
Citera
2024-06-02, 15:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Aha, så nu börjar du med sannolikhetslära helt plötsligt? Men inte innan när det gällde man vs björn?
Nej, det gör jag inte.
Jag anser att min förmåga att hantera situationen med en kvinna är långt större än min förmåga att göra det med en man.
Samtidigt så säger ju också information och erfarenhet att kvinnor i princip aldrig överfaller och våldtar och/eller dödar andra främmande kvinnor i skogen. Har det ens hänt i Sverige?
Citera
2024-06-02, 15:44
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Fast när du skriver att kvinnors rädsla för främmande män är en djäkla tramsfråga så känns det lite som att du bortser från det.
Något sånt har jag aldrig skrivit. Varför ljuger du för?
Citera
2024-06-02, 15:47
Medlem
Citat:
Nej, det gör jag inte.
Jag anser att min förmåga att hantera situationen med en kvinna är långt större än min förmåga att göra det med en man.
Samtidigt så säger ju också information och erfarenhet att kvinnor i princip aldrig överfaller och våldtar och/eller dödar andra främmande kvinnor i skogen. Har det ens hänt i Sverige?

Men du är inte konsekvent. Du applicerar denna logik på man vs kvinna, men inte när det gäller man vs björn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in