Citat:
Ursprungligen postat av
Kallebrogen
Min bedömning av Micro är baserad på mina interaktioner med henne, framförallt de i den här tråden. Att andra kommer efteråt och får samma intryck är bara ett kvitto på att det är det intryck hon ger.
(kan du inte sluta slå ihop flera användare i samma svar, måste den som svarar sitta och sortera ut hela tiden, schysstare om du svarar var och en.)
Nej det är bara ett kvitto på att folk inte gillar kvinnor och feminister eller någon som svarar "feministiskt" i vart fall, Micro är båda.
Citat:
Om du anser att det är lika träffsäkert att gå på känslor som nykter analys så får det stå för dig.
det var inte kontentan av vad jag skrev, läs om, läs rätt.
Citat:
Hahaha, inte om du läser statistiken ordentligt. Tittar man bara på absoluta tal attacker så ser förstås männen farligare ut, men gör man det så förstår man sig verkligen inte på statistik.
PS. "statisten" var ett makalöst roligt stavfel!

Inget illa med det, jag skriver också fel ibland, och jag förstod vad du menade. Tyckte bara det var roligt.
Du får samma resultat oavsett om du tittar på absoluta tal, räknar ut per cap. eller bara räknar efter antal i vissa miljöer i detta fallet skogen.
det är bara om du skulle ställa frågan: vad vill du helst möta en man eller en trängd björnhona på 1 meters avstånd med 3 ungar att försvara och du beter dig som en idiot på 2 ben som du får fram statistik som talar i mannens favör.
Citat:
Håller inte med om dina slutsatser, men noterar att du baserar detta på ett intellektuellt resonemang snarare än känslor. Det är klokt gjort.
well använd ditt intellektuella resonemang och tala om vad du inte håller med om i mitt.
Citat:
Ja, hon verkar inte vara en särskilt seriös människa.
baserar du på vilket "intellektuellt resonemang"?
Citat:
Varför är du så otrevlig mot folk hela tiden? Kan du inte åtminstone försöka diskutera saken? Om du nu inte kan kontrollera dig i en diskussion utan bara måste förolämpa så gör det, men du kan väl åtminstone använda förolämpningarna som krydda i ett inlägg som faktiskt diskuterar sakfrågan?
Du kanske ska ta dig en titt på "trevligheterna" som nämna person dagligen möter då hon skriver på flashback, så får du kanske ett svar på varför hon då och då svarar som hon gör.
Samma gäller även mig, jag anstränger mig hårt för att debattera sakligt...men bemöts ständigt av rent skit.
De mest otrevliga i denna tråd är de antifeminister som bara vägrar acceptera att kvinnor svarar att de hellre väljer björn, och vilka orsaker som ligger bakom att de nu gör det.
Enligt dessa ska kvinnor som grupp hålla käften, inte kritisera män som grupp, acceptera att de utsätter kvinnor för våld av olika slag, speciellt sexualiserat sådant, av orsaker som är tämligen onödiga.
Det är inte kvinnorna i tråden som är värda att kritiseras för otrevligheter...men så klart! är det en kvinna, eller ursäkta två, även Micro sitter du ju och nedvärderar, du väljer ut att kritisera.