2024-06-01, 13:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
"Vad kan jag göra i min vardag för att kvinnor ska uppleva mig mindre skrämmande?"

Snälla skötsamma män som är helt oskyldiga till andras bekymmer ska ändra på sig, gärna också känna lite skuld, så att kvinnor ska slippa ändra på något eller lösa sina egna problem.
När kvinnor löser sina problem genom att hålla män på avstånd i olika situationer så blir det ju ett jäkla gnäll.
Citera
2024-06-01, 13:15
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Frågan är hypotetisk. De kvinnor som svarat på den svarar utifrån egen erfarenhet. De flesta kvinnor har under livets gång, med början i tidiga tonåren, erfarenhet av grooming, tafs, sexuella trakasserier, stalking, trafficking, våldtäkt, tvång, diskriminering, tjatsex, osv osv osv.

Alla har inte blivit utsatta för allt, men oftast någon eller några av sakerna.
Vet inte om jag håller med om mängden, men okej.

Citat:
Frågan är hypotetisk. Den handlar inte om björnar, den handlar om det omfattande och allvarliga (sexuella) våldet som män utsätter kvinnor för världen över.
Ja, så tolkade jag också frågan.

Citat:
Anledningen till varför män tolkar frågan bokstavligt är för att de inte respekterar kvinnor och inte kan se kvinnor som självständiga individer med egna erfarenheter.
Eh, va? Finns massor av anledningar till varför män tolkar frågan på det ena eller det andra sättet. Människor är lite mer komplicerade än att ett beteende alltid med säkerhet kan ha en enda orsak, speciellt när det gäller att tolka en frågeställning online. Hade du kunnat "se [män] som självständiga individer med egna erfarenheter" hade du förstått detta direkt utan att behöva få det påtalat för dig.

Dessutom finns det en hel del kvinnor som besvarar frågan bokstavligt också, bara kolla i den här tråden. Och det kan knappast vara orsakat av att män "inte kan se kvinnor som självständiga individer med egna erfarenheter" !

Citat:
Anledningen till varför ni ger er på såna som Micro är för att ni är fega mobbare som inte klarar av att debattera med någon som behåller lugnet och inte låter sig provoceras av ert jävla trams.
Jag skulle gärna vilja debattera med "någon som behåller lugnet och inte låter sig provoceras av ert jävla trams," men nu talar vi ju om Micro här...

Citat:
Ni är som ett gäng tjattrande apor som petar och pockar och när inte det går så blir ni helt hysteriska och hatiska.
Ja, här märker vi vem som kan se folk som "självständiga individer," och vem som "behåller lugnet och inte låter sig provoceras" ...

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
vad är det som är "lustigt" med att jag mer sannolikt har tillbringat mer tid på detta forum än du?
och därför mer troligt har läst mer av just M:s inlägg än du?

Du gaddade alldeles nyss ihop dig....
Min bedömning av Micro är baserad på mina interaktioner med henne, framförallt de i den här tråden. Att andra kommer efteråt och får samma intryck är bara ett kvitto på att det är det intryck hon ger.

Citat:
Nej, känslor leder ofta mer rätt än fel...hade de lett mer ofta fel hade de inte funnits. Idén att känslor skulle vara något "dåligt" mindre "rätt" etc.. är just det bara en idé byggt på....känslor förmodligen.
Känslan av att det andra könet nog är lite sämre än det egna kön har i stort sett lett människor rätt.

Och som sagt detta är en fråga ställd på sociala medier som människor alltså svara direkt på...eller seriöst sitter du och börjar kolla statistisk på alla utslängda frågor på div. sociala medier?

Vidare. ÄVEN OM kvjnnor nu skulle ta en kik i statistiken så skulle ju svaret bli densamma....män är rejält mer farliga än björnar är för kvinnor.
Om du anser att det är lika träffsäkert att gå på känslor som nykter analys så får det stå för dig.

Citat:
Fel... kolla statistiken som sagt istället för att gå efter dina känslor av att björnar nog är farligare för kivnnor än män.

Kolla statisten igen....och gå då direkt efter antalet björnar i skogen kontra antalet ensamma homo sapiens av könet hane i skogen under 50 år ex.....och kolla antalet attacker mot just homo sapiens honkön.

Vad tror du du kommer få för resultat?
Hahaha, inte om du läser statistiken ordentligt. Tittar man bara på absoluta tal attacker så ser förstås männen farligare ut, men gör man det så förstår man sig verkligen inte på statistik.

PS. "statisten" var ett makalöst roligt stavfel! Inget illa med det, jag skriver också fel ibland, och jag förstod vad du menade. Tyckte bara det var roligt.

Citat:
Precis liksom just för att jag INTE vill dödas eller attackeras överhuvudtaget som jag alltså hellre väljer en björn kontra en man.

Frågorna kring hästar, hundar, kvinnor etc har inte ställts, så ingen aning om vad kivnnor hellre skulle mött i skogen av dessa...

Fråga du mig så hade jag rangordnat dem så här:
helst mött häst, björn, kvinna, hund....sist man. Möjligen skulle jag placera hund på samma nivå som man.

Hästar är flyktbenägna flockdjur, de har som första utväg...kuta utav helvete...3000 ggr före de överhuvudtaget ens kommer på tanken att attackera något de ser som en fara.

Björnar och hundar är rovdjur...de kan välja att attackera men gör det ytterligt sällan utan incitament av något slag. Skillnaden är att björnar inte är avlade av några människor men det är hundar med resultatet att bland hundar så hittar du idag riktiga våldsbenägna dårar eftersom nu så många människor just gillar våld.
och därför som just människor på totalen ligger så långt ner på listan.
Håller inte med om dina slutsatser, men noterar att du baserar detta på ett intellektuellt resonemang snarare än känslor. Det är klokt gjort.

Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Du har aldrig fått en kula i huvudet men däremot har du snubblat någon gång i ditt liv så med din logik är det alltså farligare att snubbla än att ta en kula i huvudet.

Incel, kränkt och hat är deras modus operandi. Jenny besvarade det precis som den förutsägbara robot hon är. Fick du ett svar på frågan? Självklart inte. Däremot en lång utläggning om hur hatisk du är.
Ja, hon verkar inte vara en särskilt seriös människa.

Citat:
Som sagt, jävligt autistisk.
Varför är du så otrevlig mot folk hela tiden? Kan du inte åtminstone försöka diskutera saken? Om du nu inte kan kontrollera dig i en diskussion utan bara måste förolämpa så gör det, men du kan väl åtminstone använda förolämpningarna som krydda i ett inlägg som faktiskt diskuterar sakfrågan?

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
När kvinnor löser sina problem genom att hålla män på avstånd i olika situationer så blir det ju ett jäkla gnäll.
Tro mig, Micro, det kommer inte bli mycket gnäll om du håller dig på avstånd från oss!
Senast redigerad av Kallebrogen 2024-06-01 kl. 13:28.
Citera
2024-06-01, 13:15
Medlem
Citat:
Nej. Är man inte ute efter att skada andra tar man inte åt sig, simple as that.
Det är sant.

Men du begriper väl att är man ute efter att skada andra tar man inte heller åt sig, va?
Citera
2024-06-01, 13:16
Medlem
Citat:
"Vad kan jag göra i min vardag för att kvinnor ska uppleva mig mindre skrämmande?"

Snälla skötsamma män som är helt oskyldiga till andras bekymmer ska ändra på sig, gärna också känna lite skuld, så att kvinnor ska slippa ändra på något eller lösa sina egna problem.
Vilka problem menar du att kvinnor ska lösa och hur?
Citera
2024-06-01, 13:16
Medlem
Citat:
Folk gnäller om allting, det vet du.
Citera
2024-06-01, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vilka problem menar du att kvinnor ska lösa och hur?
Vilka problem menar du att oskyldiga män ska lösa och hur?
Citera
2024-06-01, 13:18
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Det är ju vanligen så att ni män har svårt att se att ni kan ha fel eller resonera fel.
Vilket du gör - för hela din uträkning är helt irrelevant för frågeställningen i TS.

Jag skriver ju tydligt att uträkningen saknar i alla fall tre nödvändiga faktorer, för att få fram ett mått på det som trådens frågeställning handlar om.

Syftet med uträkningen var inte att ge ett slutligt svar, så att tråden kan stängas. Syftet var att någon bad om en uträkning för att styrka ett påstående jag gjorde om ett delargument i tråden. Och det påståendet kunde jag genom uträkningen styrka, med så där 100000 gångers "marginal". Så fel i stort hade jag nog inte.

Om någon detalj i uträkningen är felaktig får du väl komma med en korrigering, och inte bara antyda att allt är fel.

Att inte kunna se sina egna misstag är knappast något specifikt manligt. Men det är nog ett ämne för en annan tråd.
Senast redigerad av henriko 2024-06-01 kl. 13:41.
Citera
2024-06-01, 13:20
Medlem
Citat:
Nej. Är man inte ute efter att skada andra tar man inte åt sig, simple as that.
alla kvinnor är värdelösa horor som borde våldtas.
om du inte är en värdelös hora borde du inte ta åt dig
Citera
2024-06-01, 13:24
Medlem
Citat:

hur kan kvinnor klä sig mindre våldtäkts slampiga?
det är alla oskyldigas kvinnor upggift att tillfredställa kåta män
Citera
2024-06-01, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexman
hur kan kvinnor klä sig mindre våldtäkts slampiga?
det är alla oskyldigas kvinnor upggift att tillfredställa kåta män
Nej det håller jag inte med om.
Citera
2024-06-01, 13:29
Medlem
Citat:
Vilka problem menar du att oskyldiga män ska lösa och hur?
Man kan börja med att ställa sig frågan: Har jag alltid i alla situationer betraktats som ofarlig av kvinnor eller kan jag ändra på något? Till exempel inte gå efter en kvinna på kvällen utan ge henne lite försprång eller byta sida på gatan. Då slipper en kvinna blu bli rädd för en oskyldig man helt i onödan.
Eller, hur beter jag mig på krogen? Är det på ett sätt som gör att kvinnan förstår att jag inte utgör ett hot?
Eller, vad skulle jag göra om jag såg en kvinna i en potentiellt hotfull situation?

Det finns massor män kan tänka på för att inte skrämma kvinnor.
Citera
2024-06-01, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Man kan börja med att ställa sig frågan: Har jag alltid i alla situationer betraktats som ofarlig av kvinnor eller kan jag ändra på något? Till exempel inte gå efter en kvinna på kvällen utan ge henne lite försprång eller byta sida på gatan. Då slipper en kvinna blu bli rädd för en oskyldig man helt i onödan.
Eller, hur beter jag mig på krogen? Är det på ett sätt som gör att kvinnan förstår att jag inte utgör ett hot?
Eller, vad skulle jag göra om jag såg en kvinna i en potentiellt hotfull situation?

Det finns massor män kan tänka på för att inte skrämma kvinnor.
Exakt. Snälla skötsamma män som är helt oskyldiga till andras bekymmer ska ändra på sig, gärna också känna lite skuld, tassa på tårna och hela tiden anpassa sig efter kvinnor, så att kvinnor ska slippa ändra på sig.

Som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in