2024-06-01, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Exakt. Snälla skötsamma män som är helt oskyldiga till andras bekymmer ska ändra på sig, gärna också känna lite skuld, tassa på tårna och hela tiden anpassa sig efter kvinnor, så att kvinnor ska slippa ändra på sig.

Som sagt.
Jag förstår inte hur kvinnor ska ändra på sig, i denna kontext.

Sedan behöver du inte göra något. Det var bara tips jag hade, om du vill minska kvinnors otrygghet. Men det finns ju absolut inget krav på att du skulle vilja det.
Citera
2024-06-01, 13:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Exakt. Snälla skötsamma män som är helt oskyldiga till andras bekymmer ska ändra på sig, gärna också känna lite skuld, tassa på tårna och hela tiden anpassa sig efter kvinnor, så att kvinnor ska slippa ändra på sig.

Som sagt.
En annan strategi kan ju vara att acceptera de mått och steg som kvinnor väljer att ta för att känna sig trygga i olika situationer - istället för att rasa ihop i "inte alla män".
Citera
2024-06-01, 13:38
Medlem
Citat:
Nej det håller jag inte med om.
jag är ironiskt för att visa hur jävla dumt det är som lösning.
kvinnorna vill att alla oskyldiga män ska pudla o gömma sig för att hela tiden tillfredställa deras hat o paranoia
4, att män inte ens ska synas i samhället.
dom utgår från punkten att alla män är farliga och du ska bevisa dom rätt genom att inte ens existera.
bara att du syns i deras närhet är ett hot för deras sjuka rädsla.

det är exakt samma omvända argument att kvinnor ber om det genom hur dom klär sig fast mer extremare.
4 du hotar kvinnor genom att bara synas.
hur kan kvinnor klä sig mindre slampigt = hur kan män gömma sig för att vara mindre farliga.
sen att kvinnor vill springa runt i bikini för att göra impulslösa män kåta är bara mer ironi i det hela.

argumentet är aldrig att hitta en lösning på problemet utan kvinnor vill vara slampiga o lösa och vill hata icke chad män för det.
Senast redigerad av alexman 2024-06-01 kl. 13:40.
Citera
2024-06-01, 13:39
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Man kan börja med att ställa sig frågan: Har jag alltid i alla situationer betraktats som ofarlig av kvinnor eller kan jag ändra på något? Till exempel inte gå efter en kvinna på kvällen utan ge henne lite försprång eller byta sida på gatan. Då slipper en kvinna blu bli rädd för en oskyldig man helt i onödan.
Eller, hur beter jag mig på krogen? Är det på ett sätt som gör att kvinnan förstår att jag inte utgör ett hot?
Eller, vad skulle jag göra om jag såg en kvinna i en potentiellt hotfull situation?

Det finns massor män kan tänka på för att inte skrämma kvinnor.
Tror nog de flesta män redan tänker på det mesta av det där.

Okej, jag går inte så långt att jag går över gatan. Men om jag t.ex. ser en kvinna ute på kvällen som är omedveten om min närvaro, så harklar jag mig eller börjar nynna hörbart högt så att hon inte blir chockad om jag plötsligt dyker upp i hennes synfält, eller tror att jag smyger mig på henne.

Det är ganska elementära saker som de flesta män är uppfostrade med. Jag tror dock inte den här björn-frågan hjälper till att sprida medvetenhet om sånt till de som inte är uppfostrade med det.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
En annan strategi kan ju vara att acceptera de mått och steg som kvinnor väljer att ta för att känna sig trygga i olika situationer - istället för att rasa ihop i "inte alla män".
Visst, ni får ta vilka mått och steg ni vill, det är inga problem att acceptera det.
Senast redigerad av Kallebrogen 2024-06-01 kl. 13:44.
Citera
2024-06-01, 13:40
Medlem
Citat:
Jag förstår inte hur kvinnor ska ändra på sig, i denna kontext.

Sedan behöver du inte göra något. Det var bara tips jag hade, om du vill minska kvinnors otrygghet. Men det finns ju absolut inget krav på att du skulle vilja det.
Om jag är rädd för att gå en viss gata så går jag inte den vägen. Måste jag så tar jag en taxi. Jag kräver inte att alla oskyldiga människor ska anstränga sig mer att se ut som att de inte tänkte råna mig. Det vore ju rätt jävla idiotiskt av mig.
Citera
2024-06-01, 13:41
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det är sant.

Men du begriper väl att är man ute efter att skada andra tar man inte heller åt sig, va?

Uppenbarligen tar många män inte åt sig nej.

Bara i denna tråden sitter det ett helt gäng "snälla och skötsamma" män som försöker på alla sätt och vis ogiltigförklara kvinnors erfarenheter.

Inte så "snällt" väl?

De försöker också förminska det mycket allvarliga och omfattande (sexuella) våldet som män utsätter kvinnor för världen över.

Inte så "snällt" väl?

Sen vad ställer du "snäll och skötsam" mot?
Senast redigerad av Jenny9 2024-06-01 kl. 13:45.
Citera
2024-06-01, 13:43
Medlem
Citat:
Om jag är rädd för att gå en viss gata så går jag inte den vägen. Måste jag så tar jag en taxi. Jag kräver inte att alla oskyldiga människor ska anstränga sig mer att se ut som att de inte tänkte råna mig. Det vore ju rätt jävla idiotiskt av mig.
Jag brukar tänka på att inte göra människor i min omgivning obekväma. Men vi är alla olika.
Citera
2024-06-01, 13:44
Medlem
Citat:
Jag brukar tänka på att inte göra människor i min omgivning obekväma. Men vi är alla olika.
Nej, det brukar du inte alls tänka på.
Citera
2024-06-01, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Bara i denna tråden sitter det ett helt gäng "snälla och skötsamma" män och försöker på alla sätt och vis ogiltigförklara kvinnors erfarenheter.

Inte så "snällt" väl?

De försöker också förminska det mycket allvarliga och omfattande (sexuella) våldet som män utsätter kvinnor för världen över.

Inte så "snällt" väl?

"De". Ok.
Citera
2024-06-01, 13:46
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:

Bara i denna tråden sitter det ett helt gäng "snälla och skötsamma" män och försöker på alla sätt och vis ogiltigförklara kvinnors erfarenheter.

Inte så "snällt" väl?
Vad menar du med "ogiltigförklara," och vilka erfarenheter talar vi om?

Citat:

Inte så "snällt" väl?

Tror inte många förminskar sexuellt våld. De flesta är nog överens om att det är avskyvärt.

EDIT: OT, men av ren nyfikenhet: varför gör du mellanslag i slutat av rader? Inget fel med det, jag är som sagt bara nyfiken.
Citera
2024-06-01, 13:48
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
"De". Ok.

Utveckla. Vilka är "de" som du ställer "snälla och skötsamma" mot?

Du förstår också va att ingen är 100% snäll eller skötsam?

"Snäll och skötsam" säger egentligen nada om en människa.
Citera
2024-06-01, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen

Min bedömning av Micro är baserad på mina interaktioner med henne, framförallt de i den här tråden. Att andra kommer efteråt och får samma intryck är bara ett kvitto på att det är det intryck hon ger.

(kan du inte sluta slå ihop flera användare i samma svar, måste den som svarar sitta och sortera ut hela tiden, schysstare om du svarar var och en.)

Nej det är bara ett kvitto på att folk inte gillar kvinnor och feminister eller någon som svarar "feministiskt" i vart fall, Micro är båda.

Citat:
Om du anser att det är lika träffsäkert att gå på känslor som nykter analys så får det stå för dig.

det var inte kontentan av vad jag skrev, läs om, läs rätt.

Citat:
Hahaha, inte om du läser statistiken ordentligt. Tittar man bara på absoluta tal attacker så ser förstås männen farligare ut, men gör man det så förstår man sig verkligen inte på statistik.

PS. "statisten" var ett makalöst roligt stavfel! Inget illa med det, jag skriver också fel ibland, och jag förstod vad du menade. Tyckte bara det var roligt.

Du får samma resultat oavsett om du tittar på absoluta tal, räknar ut per cap. eller bara räknar efter antal i vissa miljöer i detta fallet skogen.

det är bara om du skulle ställa frågan: vad vill du helst möta en man eller en trängd björnhona på 1 meters avstånd med 3 ungar att försvara och du beter dig som en idiot på 2 ben som du får fram statistik som talar i mannens favör.

Citat:
Håller inte med om dina slutsatser, men noterar att du baserar detta på ett intellektuellt resonemang snarare än känslor. Det är klokt gjort.

well använd ditt intellektuella resonemang och tala om vad du inte håller med om i mitt.

Citat:
Ja, hon verkar inte vara en särskilt seriös människa.

baserar du på vilket "intellektuellt resonemang"?

Citat:
Varför är du så otrevlig mot folk hela tiden? Kan du inte åtminstone försöka diskutera saken? Om du nu inte kan kontrollera dig i en diskussion utan bara måste förolämpa så gör det, men du kan väl åtminstone använda förolämpningarna som krydda i ett inlägg som faktiskt diskuterar sakfrågan?

Du kanske ska ta dig en titt på "trevligheterna" som nämna person dagligen möter då hon skriver på flashback, så får du kanske ett svar på varför hon då och då svarar som hon gör.
Samma gäller även mig, jag anstränger mig hårt för att debattera sakligt...men bemöts ständigt av rent skit.

De mest otrevliga i denna tråd är de antifeminister som bara vägrar acceptera att kvinnor svarar att de hellre väljer björn, och vilka orsaker som ligger bakom att de nu gör det.

Enligt dessa ska kvinnor som grupp hålla käften, inte kritisera män som grupp, acceptera att de utsätter kvinnor för våld av olika slag, speciellt sexualiserat sådant, av orsaker som är tämligen onödiga.

Det är inte kvinnorna i tråden som är värda att kritiseras för otrevligheter...men så klart! är det en kvinna, eller ursäkta två, även Micro sitter du ju och nedvärderar, du väljer ut att kritisera.
Senast redigerad av Merapi 2024-06-01 kl. 14:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in