2024-06-01, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om vi säger att hajen står för en främmande man så väljer jag givetvis vattnet utan hajen.

Om vi låtsas att det är en vanlig haj så väljer sannolikt vattnet med hajen - typ som man brukar göra när man åker på semester och simmar i havet.

Citera
2024-06-01, 10:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Du har fel:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/60-aring-dodad-av-bjorn-i-jamtland
En man är ingen kvinna.
De som dödas av björn är i princip uteslutande män med pangpang utrustning som är ute efter att döda.
Citera
2024-06-01, 10:42
Avslutad
Citat:
Nej, det gör jag inte.
Jag säger att en björn inte kommer att ha planer på att våldta, mörda, plåga mig. Eftersom björnar inte fungerar så.
En främmande man kan däremot mycket väl ha de planerna - det vet jag inget om och det vill jag inte heller ta reda på. Jag vill slippa stöta på honom när jag är ensam i skogen.
Jo, det var exakt det du gjorde. Här har vi ditt citat en gång till.

Citat:
Mot en björn har du mer än en rimlig chans om du inte bestämmer dig för att störa den.
Mot en man som vill dig illa har du väldigt liten chans om du befinner dig ute i skogen.
Citera
2024-06-01, 10:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jo, det var exakt det du gjorde. Här har vi ditt citat en gång till.
Nej, det handlar om vad som gäller OM mannen inte bara är en fredlig människa.
Citera
2024-06-01, 10:49
Avslutad
Citat:
Nej, det handlar om vad som gäller OM mannen inte bara är en fredlig människa.
Här är trådstarten igen

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tänkte att denna diskussion från div. sociala medier även kunde få en tråd på flashback.

På frågan: Vad vill du helst möta i skogen, en främmande man eller en björn? så svarar en majoritet av kvinnor att de alla gånger heller vill möta en björn i skogen än en främmande man.

Svaren blottar hur hotade många kvinnor känner sig av män.

Vad säger ni om detta?
Citera
2024-06-01, 10:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Här är trådstarten igen
Ja, precis.
Jag håller mig till den - det är du och andra som svävar ut för att tanken på att en främmande kvinna skulle välja bort att möta er i skogen är för svår att bära.
Citera
2024-06-01, 10:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag ger upp hela diskussionen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Det finns inget mer frustrerande än att totalt vinna över en meningsmotståndare, bara för att inse att denna människa inte ens förstått det, utan fortsätter tjafsa vidare som om de inte redan blivit totalt besegrade.

Du har mina sympatier, och en eloge för att ditt tålamod varade så länge!
Tror jag får instämma här. Tar och ger upp jag med nu. Det går ju inte att diskutera med människan.
Citera
2024-06-01, 10:59
Medlem
Citat:
Tror jag får instämma här. Tar och ger upp jag med nu. Det går ju inte att diskutera med människan.

Det är troll som ni det inte går diskutera med.
Micro däremot går det utmärkt att diskutera med eftersom hon håller sig till normala debattregler, ex hålla en röd tråd, inte ständigt hemfalla åt argumentationsfel etc etc.
Citera
2024-06-01, 11:06
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
De är inte intresserade av själva sakfrågan. Jag har beskrivit det i det här inlägget:
(FB) Hellre möta en björn i skogen än en främmande man-debatten

När du förstår varför feministerna pushar den här frågan så förstår du också varför micro håller på som hon gör. Det finns inget intresse av att t.ex. öka empatin män har för kvinnors sårbarhet genom att ställa den hypotetiska och tramsiga björn-frågan. Intresset ligger i att sänka andra kvinnor, minska empatin män har för kvinnor och öka splittringen mellan könen.

Genom att svara på det viset så vill hon ju irritera dig med mening, och det är hela poängen med frågan som feministerna ställer från början, att du och andra män ska tappa empati för kvinnor.
Det kanske stämmer om vissa, men om Micro tror jag inte det. Hon inte bara använder statistik fel, hon vet inte ens vad det är. Tror inte hon är kapabel till så sofistikerat tänkande som du talar om i länken!

Hon lär snarare bara hoppat på tåget hon sett att andra kvinnor påbörjat. Det märks ganska tydligt med tanke på att hon inte producerat en enda originell tanke som jag inte redan sett andra uttrycka.

Citat:
Nej, det gör jag inte.
Jag säger att en björn inte kommer att ha planer på att våldta, mörda, plåga mig. Eftersom björnar inte fungerar så.
En främmande man kan däremot mycket väl ha de planerna - det vet jag inget om och det vill jag inte heller ta reda på. Jag vill slippa stöta på honom när jag är ensam i skogen.
Den har inga planer på det, men vilken björn som helst kan attackera en människa, och när den äter en levande så är det ingen större tröst att den inte planerade det i förväg.

Majoriteten av män, däremot, kommer inte att attackera oavsett omständigheterna.

Du kanske kan fundera över varför majoriteten av män väljer en annan man framför en björn, trots att vi löper markant större risk att bli attackerade av en främmande man än vad kvinnor gör.

Citat:
Nej, det är ganska uppenbart att hon antingen har en tvåsiffrig IQ, eller gör sig dummare än hon är. Med tanke på att hon inte ens förstår vad statistik är så misstänker jag dock tyvärr att det är det första.

Citat:
Det är troll som ni det inte går diskutera med.
Micro däremot går det utmärkt att diskutera med eftersom hon håller sig till normala debattregler, ex hålla en röd tråd, inte ständigt hemfalla åt argumentationsfel etc etc.
Det säger du bara för att du och Micro delar åsikt. Hon är i själva fallet totalt oförmögen att föra en rak diskussion, och kan knappt skriva ett inlägg utan att slänga in något personligt och/eller argumentationsfel.
Citera
2024-06-01, 11:08
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Enligt WHO så kommer en av tre kvinnor i världen nångång i sitt liv utsättas för sexuellt eller fysiskt våld från en partner eller sexuellt våld från en främmande man.

Björnar har de senaste 15 åren attackerat människor 664 ggr globalt.

detta enligt:
https://theconversation.com/why-women-would-prefer-to-be-alone-in-the-woods-with-a-bear-than-a-man-229140

Fast det där måste ju viktas mot hur många möten dessa kvinnor har med män respektive björnar.
Citera
2024-06-01, 11:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Nej, det är ganska uppenbart att hon antingen har en tvåsiffrig IQ, eller gör sig dummare än hon är. Med tanke på att hon inte ens förstår vad statistik är så misstänker jag dock tyvärr att det är det första.
Tror snarare på oärlighet om jag ska vara ärlig.

Citat:
Det säger du bara för att du och Micro delar åsikt. Hon är i själva fallet totalt oförmögen att föra en rak diskussion, och kan knappt skriva ett inlägg utan att slänga in något personligt och/eller argumentationsfel.
Just så.
Citera
2024-06-01, 11:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Fast det där måste ju viktas mot hur många möten dessa kvinnor har med män respektive björnar.
Prova att läsa artikeln innan du kommenterar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in