Citat:
Ursprungligen postat av
Reiwa
De är inte intresserade av själva sakfrågan. Jag har beskrivit det i det här inlägget:
(FB) Hellre möta en björn i skogen än en främmande man-debatten
När du förstår
varför feministerna pushar den här frågan så förstår du också varför micro håller på som hon gör. Det finns inget intresse av att t.ex. öka empatin män har för kvinnors sårbarhet genom att ställa den hypotetiska och tramsiga björn-frågan. Intresset ligger i att sänka andra kvinnor, minska empatin män har för kvinnor och öka splittringen mellan könen.
Genom att svara på det viset så vill hon ju irritera dig med mening, och det är hela poängen med frågan som feministerna ställer från början, att du och andra män ska tappa empati för kvinnor.
Det kanske stämmer om vissa, men om Micro tror jag inte det. Hon inte bara använder statistik fel, hon vet inte ens vad det är. Tror inte hon är kapabel till så sofistikerat tänkande som du talar om i länken!
Hon lär snarare bara hoppat på tåget hon sett att andra kvinnor påbörjat. Det märks ganska tydligt med tanke på att hon inte producerat en enda originell tanke som jag inte redan sett andra uttrycka.
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Nej, det gör jag inte.
Jag säger att en björn inte kommer att ha planer på att våldta, mörda, plåga mig. Eftersom björnar inte fungerar så.
En främmande man kan däremot mycket väl ha de planerna - det vet jag inget om och det vill jag inte heller ta reda på. Jag vill slippa stöta på honom när jag är ensam i skogen.
Den har inga planer på det, men vilken björn som helst kan attackera en människa, och när den äter en levande så är det ingen större tröst att den inte planerade det i förväg.
Majoriteten av män, däremot, kommer inte att attackera oavsett omständigheterna.
Du kanske kan fundera över varför majoriteten av män väljer en annan man framför en björn, trots att vi löper markant större risk att bli attackerade av en främmande man än vad kvinnor gör.
Citat:
Ursprungligen postat av
SvenHelsing
Tror jag får instämma här. Tar och ger upp jag med nu. Det går ju inte att diskutera med människan.
Nej, det är ganska uppenbart att hon antingen har en tvåsiffrig IQ, eller gör sig dummare än hon är. Med tanke på att hon inte ens förstår vad statistik är så misstänker jag dock tyvärr att det är det första.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Det är troll som ni det inte går diskutera med.
Micro däremot går det utmärkt att diskutera med eftersom hon håller sig till normala debattregler, ex hålla en röd tråd, inte ständigt hemfalla åt argumentationsfel etc etc.
Det säger du bara för att du och Micro delar åsikt. Hon är i själva fallet totalt oförmögen att föra en rak diskussion, och kan knappt skriva ett inlägg utan att slänga in något personligt och/eller argumentationsfel.