2024-05-30, 12:12
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Det finns massor man kan kritisera i väst inte minst USA.
Som du säkert vet så ställer sig inte alltid alla Nato medlemmar bakom allt usa gör.
Frankrike har ju t.o.m. vägrat låta amerikanska stridsflyg passera över deras luftrum.

Så väst är inte samma sak som usa. Som jag visade i länken tidigare så är det långt fler än 15% av världens länder som är kritiska till Rysslands invasion av sin demokratiska granne.

I FN var det faktiskt bara dessa länderna som gav Ryssland fullt stöd, kanske dina ideal länder?

Countries that voted against all resolutions (4 countries):

Belarus, North Korea, Russia, Syria.

Men dina resonemang är helt oväsentliga, inget ursäktar Rysslands invasion av sitt grannland eller Rysslands ifrågasättande av dess existens.
Länder som styrs likt Iran, Nordkorea och Ryssland har ingen plats i en civiliserad värld.

De har fel vi har rätt helt enkelt.

Det är i alla fall bara i princip västsfären som infört sanktioner mot Ryssland, ergo ca 15% av världen. Sen kan du försöka lura dig själv om du vill men det är USA som styr hela väst även om just Frankrike någon gång nafsat lite i husses hand. USA/väst är inte civiliserade för fem öre. De allra flesta krig och konflikter ligger USA bakom. USA destabiliserar och exploaterar alla länder de kan. Allt för makt och resurser men med ”demokrati” och ”mänskliga rättigheter” som förevändning. Större delen av världen köper inte längre det där falska upplägget.
Citera
2024-05-30, 12:15
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Annars verkar ju du lite efterbliven som medvetet ljuger och slickar röv på en diktator i ett skithålsland i öst... som svensk.

Ok. Återkom ifall du har sakliga argument mot något jag skrivit. Eller så går du och leker med dina klasskamrater.
Citera
2024-05-30, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Säger det igen, inte en krona till Ukraina!
Vi kan lägga pengarna på oss själva och vårt egna försvar.
Så du menar alltså att Ryssen har planerat ett övertagande av Gotland i 60 år utan att åstadkomma ett skit….det säger ju allt!
Det dummaste resonemanget är att vi ska skicka pengar och vapen, DET är så att man kräks!
Du verkar vara riktigt nervös och uppmanar dig till att åka till fronten och stoppa den farliga ryssen så Gotland är tryggt 😂

Om vi nu inte behöver oroa oss för Mordor så kan vi utan oro skicka precis all utrustning då det inte skadar att modernisera den.
Citera
2024-05-30, 12:27
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Ok. Återkom ifall du har sakliga argument mot något jag skrivit. Eller så går du och leker med dina klasskamrater.
Du har fått reda på dina sakfel, men du verkar obildbar.
Citera
2024-05-30, 12:28
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Nästan allt av väsentlighet som sker i världen kommer från beslut och strategier vars ursprung är Washington. Sen ser folket det ytliga 10% och drar helt felaktiga slutsatser.
Citera
2024-05-30, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Om vi nu inte behöver oroa oss för Mordor så kan vi utan oro skicka precis all utrustning då det inte skadar att modernisera den.

Bättre att behålla skiten och låta våra värnpliktiga få leka lite så de lär sig, bättre det än Ukraina!
Citera
2024-05-30, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Bättre att behålla skiten och låta våra värnpliktiga få leka lite så de lär sig, bättre det än Ukraina!

Så du vill att Ryssland ska få angripa vilka länder dom vill? Vilka fler länder än Ukraina vill du skänka till uralnegrerna från öst?
Citera
2024-05-30, 12:32
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Du har fått reda på dina sakfel, men du verkar obildbar.

Fast du har ju fel. Mitt citat av Putin är korrekt.

Whoever does not miss the Soviet Union has no heart. Whoever wants it back has no brain.”

-Vladimir Putin

https://www.goodreads.com/quotes/295745-whoever-does-not-miss-the-soviet-union-has-no-heart
Citera
2024-05-30, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Du är historielös och hjärntvättade. Båda sakerna går att råda bot på. Är du istället en korkskalle eller om du sitter på en trollfabrik så blir det svårare.

Du målade precis själv upp Ryssland och Kina som hot/syndabockar. Du vet att Hitlers bästa vän var jude va? Även hans läkare var jude. Det fanns hela förband i Wehrmacht som var judiska.

Jag har i upprepade inlägg skrivit khazarjudar. De var inte riktiga judar utan använde judendomen som täckmantel för att utöka sin makt. Många riktiga judar har fattat det. Det är khazarjudarna som drar in Sverige och resten av EU/NATO i ett krig med Ryssland. Khazarjudarna hatar oss allesammans. De hatar ukrainarna också. Hört talas om Holodomor? Medan vi varnar för vad som pågår och vad som riskerar hända så ältar du saker varken jag eller andra sagt. Om jag nu är högerextrem, rasist och antisemit, varför söker jag då inte konflikt med Ryssland, varför hatar jag inte människor i andra länder, varför gör jag skillnad på khazarjudar och semitiska judar? Det vi (jag) säger finns det en röd tråd i, ett stringent samband. Det du rapar upp är plakatpolitik och ologiska argument.

+1. Kan varmt rekommendera Stenlund på SveaKanal på rumble.com. Han återkommer ofta till Ukraina-frågan och Sveriges agerande. Dels sitter han på bra kontakter som avslöjar vilken puppet Pål Johnsson är, dels följer han och refererar till internationella erkända politiska tänkare som ger en helt annan bild av konflikten samt Sveriges roll.

Citat:
Du målade precis själv upp Ryssland och Kina som hot/syndabockar. Du vet att Hitlers bästa vän var jude va? Även hans läkare var jude. Det fanns hela förband i Wehrmacht som var judiska.

Jag har i upprepade inlägg skrivit khazarjudar. De var inte riktiga judar utan använde judendomen som täckmantel för att utöka sin makt. Många riktiga judar har fattat det. Det är khazarjudarna som drar in Sverige och resten av EU/NATO i ett krig med Ryssland. Khazarjudarna hatar oss allesammans. De hatar ukrainarna också. Hört talas om Holodomor? Medan vi varnar för vad som pågår och vad som riskerar hända så ältar du saker varken jag eller andra sagt. Om jag nu är högerextrem, rasist och antisemit, varför söker jag då inte konflikt med Ryssland, varför hatar jag inte människor i andra länder, varför gör jag skillnad på khazarjudar och semitiska judar? Det vi (jag) säger finns det en röd tråd i, ett stringent samband. Det du rapar upp är plakatpolitik och ologiska argument.

Ryssland invaderar grannländer och hotar alla demokratier – det är fakta och behöver inte diskuteras.

När det gäller judar har de ett värde i propagandasammanhang, eftersom de är lätta att identifiera och sticker ut. Dessutom är de relativt få och kan inte ge motstånd mot våldsorgier, eftersom de är för få. För Hitler kunde judeförföljelse givetvis undvaras om judar hade nyckelpositioner och gynnade Hitler personligen eller Tyskland, men de gemensamma fienderna judarna, som lyckligtvis också fanns i de ockuperade länderna, var av ovärderlig betydelse för propagandan, som behövde en lätt definierbar fiende som kunde får skulden för allt ont i det tyska världsväldet.

I Ukraina är Khazar-judarna också idealiska som syndabockar för allt som stör den ryska imperialismen – de är relativt få och kan inte göra något för att förhindra förföljelse.
Citera
2024-05-30, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Såklart. Hade vi stått allena mot Ryssland så hade vi lätt kunnat slå dem.

Just för att vi har varit förberedda på det och "tjatat" om det. Helt rätt!

Kräks på du. Det motverkar inte faktumet att Ukraina behöver vapen och pengar.

Ok, härligt argument.

Så ditt argument för att vi ska skicka vapen och pengar är för att de behöver det, det är ditt svar,,,,ja man kräks verkligen!
Ska vi göra det för övriga länder i världen likväl, för att de behöver det?

Varför är det vårt intresse att slå ut Ryssen? Utöver din egna rädsla över att Ryssland ska simmar över och ta Gotland nästa vecka menar jag.

Har inget emot att du skickar allt du äger eller åker ner och krigar mot Sveriges stora hot Ryssen!
Citera
2024-05-30, 12:42
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Fast du har ju fel. Mitt citat av Putin är korrekt.

Whoever does not miss the Soviet Union has no heart. Whoever wants it back has no brain.”

-Vladimir Putin

https://www.goodreads.com/quotes/295745-whoever-does-not-miss-the-soviet-union-has-no-heart
Den länken har 0 trovärdighet inga referenser eller talutskrift eller ljudfiler...
Citera
2024-05-30, 12:43
Medlem
Citat:
Det är i alla fall bara i princip västsfären som infört sanktioner mot Ryssland, ergo ca 15% av världen. Sen kan du försöka lura dig själv om du vill men det är USA som styr hela väst även om just Frankrike någon gång nafsat lite i husses hand. USA/väst är inte civiliserade för fem öre. De allra flesta krig och konflikter ligger USA bakom. USA destabiliserar och exploaterar alla länder de kan. Allt för makt och resurser men med ”demokrati” och ”mänskliga rättigheter” som förevändning. Större delen av världen köper inte längre det där falska upplägget.

Som länken visade så är inte stödet för Rysslands krig stort även om de flesta länder inte har infört sanktioner.

Vad är din poäng? Menar du att du enbart följer alla andra utan egen åsikt eller uppfattning?

Men jag förstår att du med en bakgrund utanför Europa är så blind av att allt är den store satan USAs fel.

Talibaner, IS, med flera har ingen skuld själva utan är offer mot det elaka USA.
Gud förbjuder att någon tar ansvar för sina handlingar och för situationen de är i.
Snart kommer du väl med hänvisningar till slaveriet också.

Men nej det var inte väst som uppfann slaveriet men det var väst som avskaffade det.

Det finns ingen framtid i det nakna våld Ryssland nu använder, det bästa för Sverige som är en självklar del i västvärlden är att använda så stora resurser vi kan för att se till att Ryssland inte kan segra i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in