2024-05-30, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Jag skrev khazarjudarna. Det är något helt annat ditt hjärntvättade oupplysta miffo. Det finns tex ett uppror över hela västvärlden från äkta judar mot khazarjudarna/globalisterna/zionisterna. Många äkta judar är fortfarande lika hjärntvättade som du men långt ifrån alla. Deras röst blir sällan hörd eftersom det är khazarjudarna/globalisterna/zionisterna som kontrollerar MSM. De som kontrollerar MSM styr hela samhällsutvecklingen och politiken och därmed även Sveriges agerande i Ukraina/Rysslands frågan. Öppna ögonen och läs på lite, för fan.

Vad är det viktigaste att ha som imperialistisk expansionsdiktator - Det är syndabockar - vem är självklara syndabockar - det är judarna (av ett eller annat slag) - Hitler visste det - hans imperialistiska efterträdare Putin vet det.
Citera
2024-05-30, 10:58
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Jag har gott om erfarenhet av länder i öst, mindre av länder i Afrika dock.
I öst finns det en stor folkvilja av att leva som i väst, de är trötta på korruption och nyckfulla maktfullkomliga ledare.

Ser man på länders ställningstagande i FN så blir det också tydligt vilka länder som är allierade med ryssarna.

https://www.aljazeera.com/news/2023/2/16/mapping-where-every-country-stands-on-the-russia-ukraine-war

Sedan är det historielöst av dig att påstå att kina och Ryssland är goda allierade.
Kina använder Ryssland för att försvaga väst men de är inte intresserade av att dansa efter Putins pipa.
Tvärtom ser de en möjlig framtid där de är den dominerande supermakten i öst och Ryssland är en lydstat som gör vad kina önskar.

Kina har dessutom tjänat enormt på den rådande världsordningen och vill inte rasera den utan bara stärka sin position. Ryssland står för 3% av kinas handel tex.

Visst finns det ett tryck mot demokratierna i väst nu, men det innebär inte att vi skall lossas som att det är något vi bara skall acceptera.

Frihet och demokrati är aldrig gratis utan behöver försvaras, idag främst mot Ryssland. I framtiden förmodligen även mot kina.
Att vi idag mycket på grund av invandringen har delar av befolkningen som stödjer länder som Ryssland, Iran och organisationer som Hamas gör inte att vi skall glömma var vi hör hemma och vilka våra allierade är.

Ungern är i alla fall ett östland som inte vill bli USAs vasallstat. Du är alldeles för insnöad på västvärldens liberala messianism. Väst utgör inte mer än typ 15% av världen och det är ett faktum att BRICs ständigt vinner mark.
Citera
2024-05-30, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Jag har gott om erfarenhet av länder i öst, mindre av länder i Afrika dock.
I öst finns det en stor folkvilja av att leva som i väst, de är trötta på korruption och nyckfulla maktfullkomliga ledare.

Ser man på länders ställningstagande i FN så blir det också tydligt vilka länder som är allierade med ryssarna.

https://www.aljazeera.com/news/2023/2/16/mapping-where-every-country-stands-on-the-russia-ukraine-war

Sedan är det historielöst av dig att påstå att kina och Ryssland är goda allierade.
Kina använder Ryssland för att försvaga väst men de är inte intresserade av att dansa efter Putins pipa.
Tvärtom ser de en möjlig framtid där de är den dominerande supermakten i öst och Ryssland är en lydstat som gör vad kina önskar.

Kina har dessutom tjänat enormt på den rådande världsordningen och vill inte rasera den utan bara stärka sin position. Ryssland står för 3% av kinas handel tex.

Visst finns det ett tryck mot demokratierna i väst nu, men det innebär inte att vi skall lossas som att det är något vi bara skall acceptera.

Frihet och demokrati är aldrig gratis utan behöver försvaras, idag främst mot Ryssland. I framtiden förmodligen även mot kina.
Att vi idag mycket på grund av invandringen har delar av befolkningen som stödjer länder som Ryssland, Iran och organisationer som Hamas gör inte att vi skall glömma var vi hör hemma och vilka våra allierade är.

Du är historielös och hjärntvättade. Båda sakerna går att råda bot på. Är du istället en korkskalle eller om du sitter på en trollfabrik så blir det svårare.

Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Vad är det viktigaste att ha som imperialistisk expansionsdiktator - Det är syndabockar - vem är självklara syndabockar - det är judarna (av ett eller annat slag) - Hitler visste det - hans imperialistiska efterträdare Putin vet det.

Du målade precis själv upp Ryssland och Kina som hot/syndabockar. Du vet att Hitlers bästa vän var jude va? Även hans läkare var jude. Det fanns hela förband i Wehrmacht som var judiska.

Jag har i upprepade inlägg skrivit khazarjudar. De var inte riktiga judar utan använde judendomen som täckmantel för att utöka sin makt. Många riktiga judar har fattat det. Det är khazarjudarna som drar in Sverige och resten av EU/NATO i ett krig med Ryssland. Khazarjudarna hatar oss allesammans. De hatar ukrainarna också. Hört talas om Holodomor? Medan vi varnar för vad som pågår och vad som riskerar hända så ältar du saker varken jag eller andra sagt. Om jag nu är högerextrem, rasist och antisemit, varför söker jag då inte konflikt med Ryssland, varför hatar jag inte människor i andra länder, varför gör jag skillnad på khazarjudar och semitiska judar? Det vi (jag) säger finns det en röd tråd i, ett stringent samband. Det du rapar upp är plakatpolitik och ologiska argument.

Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Ungern är i alla fall ett östland som inte vill bli USAs vasallstat. Du är alldeles för insnöad på västvärldens liberala messianism. Väst utgör inte mer än typ 15% av världen och det är ett faktum att BRICs ständigt vinner mark.

+1. Kan varmt rekommendera Stenlund på SveaKanal på rumble.com. Han återkommer ofta till Ukraina-frågan och Sveriges agerande. Dels sitter han på bra kontakter som avslöjar vilken puppet Pål Johnsson är, dels följer han och refererar till internationella erkända politiska tänkare som ger en helt annan bild av konflikten samt Sveriges roll.
Citera
2024-05-30, 11:28
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Jaha, denne DickeFix har vi sett här på Flashback tidigare.

Rysstroll much?

Läs samtliga mina inlägg jag skrivit så ser du att detta inte detta stämmer. Försöker hålla mig neutral, förstå både den interna konflikten i Ukraina och EU/USAs och Rysslands ambitioner. Jag tycker båda sidor är ansvariga för att eskalerat den interna splittringen i Ukraina till ett blodigt inbördeskrig. Jag fördömer naturligtvis Rysslands anfall som inte bara strider mot folkrätten och ingångna avtal utan dessutom är katastrof för Ukraina, Ryssland och hela världen. Jag tycker Sverige gjort fel när man blandat sig i och eskalerat inrikeskonflikten i Ukraina istället för att medla fram en fredlig lösning. Säkerhetspolitiskt är vårt agerande en katastrof för både oss själva och Ukraina.
Citera
2024-05-30, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Så Ryssland övar för det värsta scenariot genom att öva anfallskrig mot svenska öar?

Ryssland har inte haft den militära förmågan och Sverige har varit alltid varit förberedda. Hade Nato inte funnits och den militära förmågan i Ryssland större och så hade Ryssland haft kontroll över östersjön för länge sen.

Så du tror ryssarna lägger miljarder på att öva i Östersjön för något som för dem är en våt dröm? Skämtar du med mig?

Ryssland har alltid vetat att USA och Sverige haft samarbete om att försvara Gotland även långt innan vi gick med i Nato så det har alltid funnits med i ekvationen. Sedan har Ryssland varit fullt upptagna med Ukraina sedan 2014. 2014 var väl ungefär då som de hade tillräcklig militär förmåga att kunna inleda aggressiva operationer. De tog ungefär 10 år efter Putin fått makten för dem att återupprätta den förmågan.

Läs lite om hur länge Baltops pågått och vilka länder som varit involverade.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Baltops

Så jävla dumt resonemang så man kräks. Är du en av dessa som går omkring och tror att allting löser sig innan det är försent? Hade du exempelvis bott i Pompeji så hade du väl aldrig trott på att Vesuvius kunde få ett utbrott innan du själv låg begravd i askan?

Vi vet att Ryssland är intresserade av att återta Baltikum och göra detta ryskt. Detta involverar att ha kontroll över Östersjön. Gotland är strategiskt viktigt för att ha kontroll över Östersjön. Ryssar lägger miljarder på att öva invasioner mot öar. Det är klart som fan att vi ska "tjata om" att Ryssland hotar Gotland.

Tills den dagen då Ryssland redan satt sin fot på Gotland och det är försent? Bra tänkt där!

Säger det igen, inte en krona till Ukraina!
Vi kan lägga pengarna på oss själva och vårt egna försvar.
Så du menar alltså att Ryssen har planerat ett övertagande av Gotland i 60 år utan att åstadkomma ett skit….det säger ju allt!
Det dummaste resonemanget är att vi ska skicka pengar och vapen, DET är så att man kräks!
Du verkar vara riktigt nervös och uppmanar dig till att åka till fronten och stoppa den farliga ryssen så Gotland är tryggt 😂
Citera
2024-05-30, 11:35
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Säger det igen, inte en krona till Ukraina!
Vi kan lägga pengarna på oss själva och vårt egna försvar.
Såklart. Hade vi stått allena mot Ryssland så hade vi lätt kunnat slå dem.

Citat:
Så du menar alltså att Ryssen har planerat ett övertagande av Gotland i 60 år utan att åstadkomma ett skit….det säger ju allt!
Just för att vi har varit förberedda på det och "tjatat" om det. Helt rätt!

Citat:
Det dummaste resonemanget är att vi ska skicka pengar och vapen, DET är så att man kräks!
Kräks på du. Det motverkar inte faktumet att Ukraina behöver vapen och pengar.

Citat:
Du verkar vara riktigt nervös och uppmanar dig till att åka till fronten och stoppa den farliga ryssen så Gotland är tryggt 😂
Ok, härligt argument.
Citera
2024-05-30, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Det är nog snarare Bornholm och kusten längs Öresund som ryssarna skulle ockupera om det blev krig för att säkra vattenvägen från Kaliningrad och Sankt Petersburg till Nordsjön. Om vi hållit oss utanför Nato hade Sverige haft valmöjligheten att undvika krig på svensk mark genom att låta ryska flottan passera på svenskt vatten. Nu kommer Sverige vid ett krig mellan Ryssland och Nato ofrånkomligen bli en krigsarena oavsett om ursprunget till konflikten rör oss eller inte.

Gör man det så måste man ta hela eller stora delar av Finland, Sverige, Norge och Danmark. Kanske men inte nödvändigtvis Polen och Tyskland också. I annat fall så kan ju NATO placera trupp och anfall därifrån och det blir ju mer eller mindre omöjligt att försvara sig mot. Jag kan inte föreställa mig att NATO skulle acceptera att Ryssland har territorium hela vägen till Nordsjön. Då riskerar ju resten av Europa inklusive Storbritannien falla. Ryssland må sakna manskap för en sådan operation men Kina lär ju kunna få fram miljontals soldater. Även Nordkorea och Iran kan nog tänka sig hjälpa till. Iran är nog inte så belåtna med UK/USA och kan man sin historia så förstår man varför. Kina och Ryssland har ju övat tillsammans i Östersjön tidigare, bara en sådan sak. Khazarjudar i väst hetsar väst in i konflikt med Ryssland och Sverige har plötsligt blivit en centralpunkt i konflikten. Det våra politiker har gjort har med råga passerat gränsen till landsförräderi! Jag växte upp i ett Sverige som var historiens mest lugna, lyckliga, framgångsrika samhällen i historien - på världsbasis. De senaste 30-40 åren har präglats av komplett vansinne. Skicka vapen och ammunition till ett land som befinner sig i en aktiv konflikt med stormakt i vårt närområde som inte bara sitter på kärnvapen, utan dessutom hotat att använda dem. Fy fan alltså!
Citera
2024-05-30, 11:52
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Så du tror att Ukraina är ett ”nazistiskt” land också då med tanke på alla flaggor och andra symboler med ”nazi” motiv man använder sig av?

Putin beklagar hur Sovjet föll, inte att. Ett citat av Putin är följande: ”Den som inte saknar Sovjet har inget hjärta men den som vill ha Sovjet tillbaka har ingen hjärna”.

Direkta lögner, är du en vatnik?
Det är inget citat från Putin, att han beklagar sovjets fall är ju helt oomtvistligt.
Citera
2024-05-30, 12:00
Medlem
Citat:

Det finns massor man kan kritisera i väst inte minst USA.
Som du säkert vet så ställer sig inte alltid alla Nato medlemmar bakom allt usa gör.
Frankrike har ju t.o.m. vägrat låta amerikanska stridsflyg passera över deras luftrum.

Så väst är inte samma sak som usa. Som jag visade i länken tidigare så är det långt fler än 15% av världens länder som är kritiska till Rysslands invasion av sin demokratiska granne.

I FN var det faktiskt bara dessa länderna som gav Ryssland fullt stöd, kanske dina ideal länder?

Countries that voted against all resolutions (4 countries):

Belarus, North Korea, Russia, Syria.

Men dina resonemang är helt oväsentliga, inget ursäktar Rysslands invasion av sitt grannland eller Rysslands ifrågasättande av dess existens.
Länder som styrs likt Iran, Nordkorea och Ryssland har ingen plats i en civiliserad värld.

De har fel vi har rätt helt enkelt.
Citera
2024-05-30, 12:05
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Direkta lögner, är du en vatnik?
Det är inget citat från Putin, att han beklagar sovjets fall är ju helt oomtvistligt.

Det är ett citat av Putin jag gav. Ni framstår förövrigt som smått efterblivna med ert ständiga tjat om ”vatniks” och ”ryzzzzzzar”.
Citera
2024-05-30, 12:07
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Det är ett citat av Putin jag gav. Ni framstår förövrigt som smått efterblivna med ert ständiga tjat om ”vatniks” och ”ryzzzzzzar”.

Annars verkar ju du lite efterbliven som medvetet ljuger och slickar röv på en diktator i ett skithålsland i öst... som svensk.
Citera
2024-05-30, 12:07
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Gör man det så måste man ta hela eller stora delar av Finland, Sverige, Norge och Danmark. Kanske men inte nödvändigtvis Polen och Tyskland också. I annat fall så kan ju NATO placera trupp och anfall därifrån och det blir ju mer eller mindre omöjligt att försvara sig mot. Jag kan inte föreställa mig att NATO skulle acceptera att Ryssland har territorium hela vägen till Nordsjön. Då riskerar ju resten av Europa inklusive Storbritannien falla. Ryssland må sakna manskap för en sådan operation men Kina lär ju kunna få fram miljontals soldater. Även Nordkorea och Iran kan nog tänka sig hjälpa till. Iran är nog inte så belåtna med UK/USA och kan man sin historia så förstår man varför. Kina och Ryssland har ju övat tillsammans i Östersjön tidigare, bara en sådan sak. Khazarjudar i väst hetsar väst in i konflikt med Ryssland och Sverige har plötsligt blivit en centralpunkt i konflikten. Det våra politiker har gjort har med råga passerat gränsen till landsförräderi! Jag växte upp i ett Sverige som var historiens mest lugna, lyckliga, framgångsrika samhällen i historien - på världsbasis. De senaste 30-40 åren har präglats av komplett vansinne. Skicka vapen och ammunition till ett land som befinner sig i en aktiv konflikt med stormakt i vårt närområde som inte bara sitter på kärnvapen, utan dessutom hotat att använda dem. Fy fan alltså!

Ja, vi är helt överens att Sveriges agerande i Ukraina-frågan är idiotiskt utan självbevarelsedrift.

När jag skrev om Bornholm och Öresund menade jag inte hela kuststräckan utan vattenvägen. I Öresund är det trångt. Om Sverige var neutralt och konflikten inte angår oss har vi valet att låta krigsfartyg passera fredade på svenskt vatten. Om motståndaren skulle angripa dem på svenskt vatten skulle det vara en kränkning av svenskt territorium. Som medlem i NATO har vi inte längre den valmöjligheten utan är skyldiga att stoppa ryska fartyg och låta amerikanska passera om det blir krig mellan Ryssland och USA även om inte konflikten direkt gäller oss.

Detta med khazarjudar förstår jag inte. Jag har själv alla de tre abrahamitiska religionerna i min familj och gillar inte när man försöker skylla alla problem på en viss religion eller en viss etnicitet. Visst finns det kulturella skillnader men det finns bra och dåliga människor oavsett religion och etnicitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in