Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-05-29, 18:58
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Kolla med Faderlig, Enough och Ursprungligen.

Ingen av dem har mig veterligen presenterat ett hållbart alibi för SE. Det är med störta sannolikhet trams, i vanlig ordning, iaf om det kommer ifrån trollet U.
Citera
2024-05-29, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Ingen av dem har mig veterligen presenterat ett hållbart alibi för SE. Det är med störta sannolikhet trams, i vanlig ordning, iaf om det kommer ifrån trollet U.

Läs Faderligs inlägg 17.50.
Citera
2024-05-29, 19:17
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Läs Faderligs inlägg 17.50.

Aha, det inlägget (eller ett liknande från hen idag) svarade jag hen på. Det är mer eller mindre utrett och klart (av både PU och privatspanare) att han kan ha läst sig till alla "punkter" genom tidningar fram till den 10 mars. Inget nytt under solen. Ingen har lyckats ge SE hållbart alibi hittills. Dock säger inte detta att han var GM för det. Att han på ett eller annat vis var inblandad, tycker jag det mesta pekar på. Sannolikt ingick an i en mindre konspiration, där hans uppgift var att just vara Skandiamannen.
Citera
2024-05-29, 19:18
Medlem
Citat:
Aha, det inlägget (eller ett liknande från hen idag) svarade jag hen på. Det är mer eller mindre utrett och klart (av både PU och privatspanare) att han kan ha läst sig till alla "punkter" genom tidningar fram till den 10 mars. Inget nytt under solen. Ingen har lyckats ge SE hållbart alibi hittills. Dock säger inte detta att han var GM för det. Att han på ett eller annat vis var inblandad, tycker jag det mesta pekar på. Sannolikt ingick an i en mindre konspiration, där hans uppgift var att just vara Skandiamannen.

Tja, ta den diskussionen med Faderlig.
Citera
2024-05-29, 19:19
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Tja, ta den diskussionen med Faderlig.

Nej tack, jag klarar mig. Är verkligen inte intresserad av att "diskutera" med hen.
Citera
2024-05-29, 19:21
Medlem
Citat:
Fast det är väl mer eller mindre klarlagt (av både PU och privatspanare), att samtliga uppgifter han nämner går att läsa sig till i tidningarna dagarna efter mordet. SE hörs väl först 10:e mars till på köpet.

Det är så vissa «jobbar» här inne. Om något i SE’s förklaring INTE är till hans fördel har han såklart «läst det i tidningen». Annars är det helt enkelt sanningen. Kvalitén på tråden är i botten nu.

Folk pratar om SE’s alibi liksom. 😂

När det kommer till SE krävs mordvapen som bevis, när det kommer till andra räcker det att dom troligen inte tyckte om Palme..
Citera
2024-05-29, 19:27
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Det är så vissa «jobbar» här inne. Om något i SE’s förklaring INTE är till hans fördel har han såklart «läst det i tidningen». Annars är det helt enkelt sanningen. Kvalitén på tråden är i botten nu.

Folk pratar om SE’s alibi liksom. 😂

När det kommer till SE krävs mordvapen som bevis, när det kommer till andra räcker det att dom troligen inte tyckte om Palme..

Ja, tråden är sämre än någonsin. Har "varit med" i den till och från i snart sex år, maken till bottenskrap och troll har jag inte varit med om, som det ser ut idag.

Mycket intressant som du skriver, när det kommer till SE krävs det ett mordvapen. När det kommer till vissa andra räcker det med att MGM tyckte om att promenera, fika i närheten av mordplatsen och ogillade socialdemokraterna/Palme (vilket miljontals svenskar gjorde 1986). Helt uppåt väggarna.
Citera
2024-05-29, 19:51
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Jag begriper verkligen inte vad Palmegruppen gjort. Varför väljer de SE som syndabock och därmed skäl att lägga ned med tanke på att han har ett i princip 100% alibi? Förstod de inte att det skulle genomskådas? Enligt de flesta som skriver här, och många är experter inom olika områden, är CA mycket trolig som mördare. Hur kommer det sig att de inte tog honom?

Det var av en fortsättning på Irvells utredning 1986? Då föll det på att man trodde att JA gav SE ett alibi, att SE var mannen i glasögon och ljus rock som pratade mycket, och var kvar på platsen en lång stund efter skotten. HO:s "ett par minuter" berördes endast i PH:s PM.

Kort sagt var SE på Sveavägen, gick strax bakom LOP, sneddade in, sprang framåtlutat och har ett signalement som passar, samt säger en massa saker som inte stämmer eller är suspekta.

Vad har CA att göra med fallet? Han hade en revolver som försvann. Mer än så har inte framkommit.

Den senaste utredningen var helt enkelt lite bättre på att lägga pussel. SE hade säkert varit imponerad.
Citera
2024-05-29, 20:07
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
"Utrett och klart", jojo. Det är ju helt och hållet felaktigt. För det första uppger han flertalet uppgifter till väktarna redan efter 20 min. Det är helt omöjligt att bli påverkad av media då. Sedan uppger han flera uppgifter till media den 1a mars, bland annat att LP pekat in mot tunnelgatan som svar på var GM tog vägen. Vilket är en specifik uppgift SE är först med och som sedan bekräftas av AH.
Citera
2024-05-29, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det var av en fortsättning på Irvells utredning 1986? Då föll det på att man trodde att JA gav SE ett alibi, att SE var mannen i glasögon och ljus rock som pratade mycket, och var kvar på platsen en lång stund efter skotten. HO:s "ett par minuter" berördes endast i PH:s PM.

Kort sagt var SE på Sveavägen, gick strax bakom LOP, sneddade in, sprang framåtlutat och har ett signalement som passar, samt säger en massa saker som inte stämmer eller är suspekta.

Vad har CA att göra med fallet? Han hade en revolver som försvann. Mer än så har inte framkommit.

Den senaste utredningen var helt enkelt lite bättre på att lägga pussel. SE hade säkert varit imponerad.

Ändå är det flertalet experter i den här tråden som är bombsäkra på att SE är oskyldig.
Citera
2024-05-29, 20:23
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ändå är det flertalet experter i den här tråden som är bombsäkra på att SE är oskyldig.

Det är han ju inte om han såg LJ från något annat håll än Sveavägen, vilket väl var KP:s poäng?

Men SE kan inte bekräftas som kvar på platsen.

Och den ende som LJ ser titta åt hans håll är GM.

Men visst, konstiga saker inträffar. Vi måste hitta ett hölster, en patron, eller ett vapen ...

Eller kanske nåt annat intressant som ingen ännu har tänkt på.

Legenden lever vidare. Den om Skandiamannen. Till CA-anhängarnas stora avund ...
Citera
2024-05-29, 21:26
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Det du argumenterar för är norra hypotesen. SE gick direkt norrut från Skandia, tog ett glas norr om mordplatsen och kom till mordplatsen för första gången lagom i tid att se ambulansen lämna den med OP.

Resten har efterspelsvittnet SE som du påpekar bara "läst sig till genom tidningar fram till den 10 mars."

Denna hypotes förklarar också varför inget vittne sett SE gå söderut efter LOP eller sett honom på mordplatsen när OP mördades.

Den här norra hypotesen kräver inte heller något påhittade mordvapen vilket tynger "vuxensagan SE som GM."

Edit: Norra hypotesen förklarar också varför inge mordplatsvittnen såg SE efter mordet eftersom SE aldrig var på mordplatsen innan ambulansen lämnade den.
Senast redigerad av ursprungligen 2024-05-29 kl. 21:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in