Citat:
Ursprungligen postat av
Smultronvisslare
Aldrig haft något ont att säga om? Om jag inte missminner mig så var det mycket skitsnack om att S gnällde mycket (med all rätt, då hon knappt kunde äta något under sin graviditet och behövde dropp...) samt att hon, både under och efter graviditeten, lämnade ifrån sig sin förstfödda på sleepovers (där folk tyckte det verkade som att hon aldrig ville vara med sitt barn). Det finns säkert mycket mer men detta är vad jag minns på rak arm.
Det är ju först nu det senaste halvåret som folk börjat bli mer positivt inställda gentemot s.l och inte fallit in i "jag-ska-gnälla-om-allt"-träsket.
Minns också att folk ifrågasatte Sara för att hon var gnällig och lämnade bort sin stora dotter. Hon fick kanske oförtjänt mycket kritik, troligtvis från personer som aldrig varit nära hyperremesis. Det hade ju sina förklaringar och när man ser henne idag så roddar hon två barn och ett aktivt familjeliv på ett ypperligt sätt. Om hon hade fortsatt på samma sätt när hon fått hälsan åter hade hon väl också mött viss kritik. Man äger ju vad man lägger ut. Samma gäller elinmariasvensson, som också nämnts, som var hispig och neurotisk under graviditeten. Nu verkar hon må relativt bra och har rimligt content, inget att kommentera där.
Om Hanna skulle ge någon rimlig förklaring på varför hennes liv pågår mellan fyra väggar så skulle nog många känna mer med henne?