Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-28, 06:33
Medlem
Smultronvisslares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Sen alla som tycker att vi här i tråden är det mest ondsinta som någonsin funnits för att vi har mage att klaga eller göra oss lustiga på Hanna och Fancys content- det har även nämnts en annan ivf-fluenser (S.L) som alla hyllat och aldrig haft något ont att säga om.

Så det är verkligen rent personligt mot trådens stjärnor och ingen mobkultur som grundas i "avundsjuka" gentemot influenser.

Aldrig haft något ont att säga om? Om jag inte missminner mig så var det mycket skitsnack om att S gnällde mycket (med all rätt, då hon knappt kunde äta något under sin graviditet och behövde dropp...) samt att hon, både under och efter graviditeten, lämnade ifrån sig sin förstfödda på sleepovers (där folk tyckte det verkade som att hon aldrig ville vara med sitt barn). Det finns säkert mycket mer men detta är vad jag minns på rak arm.

Det är ju först nu det senaste halvåret som folk börjat bli mer positivt inställda gentemot s.l och inte fallit in i "jag-ska-gnälla-om-allt"-träsket.
Citera
2024-05-28, 07:45
Medlem
Hade Hanna varit duktig på sitt "jobb" så hade denna tråden varit död.
Citera
2024-05-28, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronvisslare
Aldrig haft något ont att säga om? Om jag inte missminner mig så var det mycket skitsnack om att S gnällde mycket (med all rätt, då hon knappt kunde äta något under sin graviditet och behövde dropp...) samt att hon, både under och efter graviditeten, lämnade ifrån sig sin förstfödda på sleepovers (där folk tyckte det verkade som att hon aldrig ville vara med sitt barn). Det finns säkert mycket mer men detta är vad jag minns på rak arm.

Det är ju först nu det senaste halvåret som folk börjat bli mer positivt inställda gentemot s.l och inte fallit in i "jag-ska-gnälla-om-allt"-träsket.

Oj, jag har då aldrig haft något ont att säga om SL i alla fall. Jag tyckte synd om henne under hennes graviditet.

Det hade varit intressant att se hur en person som Hanna hade hanterat en sådan graviditet...
Citera
2024-05-28, 09:46
Medlem
Ska jag tala för mig själv så ser jag H lite som en realityshow, hon gör så mycket lustiga saker och är ofta lite fel på det. Är ju oftast konkreta saker som diskuteras, typ att hennes dotter knappt fått frisk luft. Ingen har tvingat henne att ha det yrke hon har, likaså som de som söker sig till paradise hotel och dylikt. Om man lägger ut sitt liv till allmän beskådan så kommer folk att reagera på det som är knepigt.Tror ingen eller iaf väldigt få är AVUNDSJUKA på henne. Varför är man antingen positivt inställd eller så måste man vara avundsjuk i vissa personers ögon? Vad skulle man vara avundsjuk på?

Hoppas att ni som kommer in här och vevar är så goda människor som ni utger er för. Att ni aldrig någonsin snackat bakom ryggen på bekanta, kollegor, grannar.
Citera
2024-05-28, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skhj
Ska jag tala för mig själv så ser jag H lite som en realityshow, hon gör så mycket lustiga saker och är ofta lite fel på det. Är ju oftast konkreta saker som diskuteras, typ att hennes dotter knappt fått frisk luft. Ingen har tvingat henne att ha det yrke hon har, likaså som de som söker sig till paradise hotel och dylikt. Om man lägger ut sitt liv till allmän beskådan så kommer folk att reagera på det som är knepigt.Tror ingen eller iaf väldigt få är AVUNDSJUKA på henne. Varför är man antingen positivt inställd eller så måste man vara avundsjuk i vissa personers ögon? Vad skulle man vara avundsjuk på?

Hoppas att ni som kommer in här och vevar är så goda människor som ni utger er för. Att ni aldrig någonsin snackat bakom ryggen på bekanta, kollegor, grannar.
Jag men precis. Tror inte heller att någon här är avundsjuk. Det handlar om hennes bristande engagemang både när det gäller som influenser och föräldraskap.
Att tex sitta inomhus med barnet med dessa nerdragna persienner är väl knappast någon som blir avundsjuk på Arr hon inte har några vänner är ingen som blir avundsjuk på.
Det finns mycket mer.
Citera
2024-05-28, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronvisslare

Minns också att folk ifrågasatte Sara för att hon var gnällig och lämnade bort sin stora dotter. Hon fick kanske oförtjänt mycket kritik, troligtvis från personer som aldrig varit nära hyperremesis. Det hade ju sina förklaringar och när man ser henne idag så roddar hon två barn och ett aktivt familjeliv på ett ypperligt sätt. Om hon hade fortsatt på samma sätt när hon fått hälsan åter hade hon väl också mött viss kritik. Man äger ju vad man lägger ut. Samma gäller elinmariasvensson, som också nämnts, som var hispig och neurotisk under graviditeten. Nu verkar hon må relativt bra och har rimligt content, inget att kommentera där.

Om Hanna skulle ge någon rimlig förklaring på varför hennes liv pågår mellan fyra väggar så skulle nog många känna mer med henne?
Citera
2024-05-28, 10:37
Medlem
lustigt att Hannah ska vara FL hela Juli 😂
Citera
2024-05-28, 10:39
Medlem
Hur går det för Fanni?
Citera
2024-05-28, 10:42
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskommun
Ert försvar påminner så oerhört mycket om hur mobbare skulle försvara sig inför en lärare:
- Hon behöver inte lyssna
- Hon hon varit normal hade vi inte sagt såhär
Och att ett försvar är att ni inte går på en annan influenser?!
Ja, man kan få kritisera saker men ni njuter ju av att säga så mycket dåligt som bara möjligt, ibland dessutom helt motstridiga saker.
Det är intressant att diskutera hur någon som spenderar 100 % av sin tid med att vara förälder, dvs har inget riktigt jobb, ändå inte klarar av basala saker och är trött efter att ha varit på Rusta. Detta gör att HT sticker ut. Hade hon inte gjort så mycket konstigt så hade det inte funnits något att diskutera och då skulle denna tråd vara mycket mindre aktiv.
Citera
2024-05-28, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixxa1989
Hur går det för Fanni?

Inget vet!
Citera
2024-05-28, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HogaKusten74
Nu kanske jag överreagerar men fy vad många och långa tråkiga inlägg om dessa människor. Skäms på Er som ska hacka på precis ALLT! Jag kan förstå lyckan för Hanna att de faktiskt fick äran att bli föräldrar. Ni klagar faan på allt!! Att sedan hoppa på Fanni, hon har haft en så sjukt tuff resa bakom sig. Ni sitter bakom skärmen och gottar Er! Ibland skämms jag över att vara människa.
Jag kan bara tolka det som att Ni är fruktansvärt avundsjuka

Men får man äran att bli förälder kanske man ska ta vara på barnet liiiite bättre? Jag är ungefär lika avundsjuk på HT som jag är på deltagarna i lyxfällan. Det är min guilty pleasure att följa HT för att känna mig som världens supermorsa själv, samma som jag tycker lyxfällan är underhållande för jag får känna mig som ett ekonomiskt geni.
Citera
2024-05-28, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Skulle Hanna jobba åt/med mig så skulle jag klaga exakt lika mycket då hon både är lat, behöver sova 20/24, inte kan ta kritik och totalt saknar förmåga att ta en deadline eller styra upp sitt arbete.
Inte en jävel hade orkat med att ha en sådan medarbetare.
Och jag skulle säga detta rakt i hennes ansikte, och hon skulle säkert springa och gråta för att sen aldrig komma åter.

Så slira inte in på fb och skriv massa meningslösa inlägg om att alla minsann är AvUnDsJukA! Kom med något konkret om du vill bidra till diskussionen.
Du gör dig bara till åtlöje just nu, för du är inte den första nyreggade profilen som brakar in och gapar om just avundsjuka.
Du får tycka hur mkt du vill att jag gör mig till åtlöje, kunde inte bry mig mindre. Din åsikt struntar jag i. Skulle jag dra upp ALLT, så skulle det bli jävligt långt inlägg. Så otroligt tråkigt i dagens 2024 att det är sån dagisnivå mot andra människor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in