2024-06-18, 06:49
Medlem
Hon missade vc samtal igår för de ringde senare än de sagt. Meeeen, hur upptagen är hon om dagarna?? Tittade hon på en viktig film eller? Så nu upptar hon deras tid idag också för hon har ont i magen av allt hostande så hon måste ha något för det. Men snälla nån....Frisk luft ner i lungorna kanske hjälper lite.
Citera
2024-06-18, 06:59
Medlem
Ny dag, nytt försök med vården.
Hanna, du har använt dina magmuskler, det gör tyvärr ont med träningsvärk.
Är du feberfri, vilket du enligt tidigare story är, bör vården kontaktas om inte hostan har blivit bättre efter ca 4 VECKOR, inte dagar.
Du kommer inte hosta sönder några lungor. Hosta av ett revben eller sträcka någon muskel gör helvetes ont men man överlever det också.
Handhjärta och styrkekramar. Du klarar det här
Citera
2024-06-18, 07:08
Medlem
Sätter en peng på att vÅrDEn med kOLl kommer skriva ut mollipect till henne om hon ens får något utskrivet alls..
Citera
2024-06-18, 07:14
Medlem
Också lite roligt att det här med att få medicin för hosta förmodligen är det mest spännande som händer i Hannas liv och vi får följa med på varenda detalj på resan. Men uppdatera om andra vardagliga saker verkar helt omöjligt. Själv hade jag väl i värsta fall dragit till apoteket och frågat vad jag kan ta mot hostan. Jag hade nog knappt informerat min sambo om den saken.
Citera
2024-06-18, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petgrief
Också lite roligt att det här med att få medicin för hosta förmodligen är det mest spännande som händer i Hannas liv och vi får följa med på varenda detalj på resan. Men uppdatera om andra vardagliga saker verkar helt omöjligt. Själv hade jag väl i värsta fall dragit till apoteket och frågat vad jag kan ta mot hostan. Jag hade nog knappt informerat min sambo om den saken.
Nästan tragiskt så innehållslöst och tråkigt liv de måste leva när en hosta tar så stor plats. Och trots detta så missar man samtalet från vc. Otroligt
Citera
2024-06-18, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AxlP
Sätter en peng på att vÅrDEn med kOLl kommer skriva ut mollipect till henne om hon ens får något utskrivet alls..

Undrar om hon räknar med att det ska skrivas ut över telefon. Ve och fasa om hon måste pallra sig dit.
Citera
2024-06-18, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullkaka
Undrar om hon räknar med att det ska skrivas ut över telefon. Ve och fasa om hon måste pallra sig dit.
Ja ve och fasa, hon har väl inte kommit ur varken pyjamasen eller lägenheten på en vecka nu så det blir tufft
Citera
2024-06-18, 08:27
Medlem
Hanna är verkligen helt verklighetsfrånvänd?
Beskyller VC för att ringa "för sent" så hon missar samtalet, men herregud ta lite eget jävla ansvar och se din del i det hela? Håll ett öga på telefonen?
Du sitter väl fast med den 24/7 ändå?

Förmodligen var VC sena för att de skulle "hjälpa" andra snöflingor som Hanna som håller på att dö av en snuva.

Kommer lista mig på hennes VC direkt om hon får nåt vettigt utskrivet över telefon efter 4 dagars symptom.
Citera
2024-06-18, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krypmyr
Hanna är verkligen helt verklighetsfrånvänd?
Beskyller VC för att ringa "för sent" så hon missar samtalet, men herregud ta lite eget jävla ansvar och se din del i det hela? Håll ett öga på telefonen?
Du sitter väl fast med den 24/7 ändå?

Förmodligen var VC sena för att de skulle "hjälpa" andra snöflingor som Hanna som håller på att dö av en snuva.

Kommer lista mig på hennes VC direkt om hon får nåt vettigt utskrivet över telefon efter 4 dagars symptom.

Pinsamt att missa det samtalet! Nog förstår man att man kan bli uppringd försent på grund av att det faktiskt finns människor som är sjuka på riktigt som måste tas om hand!
Citera
2024-06-18, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AxlP

Japp. Och så kommer hon skriva att hon fått behandling för sin hosta och att hon ska åka in om det blir värre
Citera
2024-06-18, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weenie
Ny dag, nytt försök med vården.
Hanna, du har använt dina magmuskler, det gör tyvärr ont med träningsvärk.
Är du feberfri, vilket du enligt tidigare story är, bör vården kontaktas om inte hostan har blivit bättre efter ca 4 VECKOR, inte dagar.
Du kommer inte hosta sönder några lungor. Hosta av ett revben eller sträcka någon muskel gör helvetes ont men man överlever det också.
Handhjärta och styrkekramar. Du klarar det här

Hahahaha exakt. Jag fick ryggskott av hosta. Och med tanke på hur lite hon anstränger sig i vanliga fall är det väl fan klart hon får träningsvärk av hosta. Det är ju det mesta kroppen fått anstränga sig på flera år
Citera
2024-06-18, 08:57
Medlem
Jag tycker att det är ens skyldighet som förstagångsförälder att lyssna och ta till sig råd från andra, alla råd är anklagelser enligt henne vilket hon måste beklaga sig över öppet. Fast många enbart är av välmening.

Det är mkt man inte vet och allt lär man sig knappast på föräldrautbildningen om hon nu gått nåt sånt. Jag lärde mig mkt från andra på olika forum, böcker, mammagrupper etc. H medverkar väl inte nånstans? Iaf inte i mammagruppen.

Minns så väl hur det kändes när första var i den åldern. Man ville vara med överallt, mammagruppen, babymassage, HLR, öppna förskolan, hänga i parken...och även om det nu är så att barnen inte har behov att leka med andra i den åldern så kändes det som att man missade mkt. H tycker väl att hon jobbar, fast mkt hade hon ju fått gratis och säkert ännu fler följare om hon vart med aktiv.

Detta var ingen press som det kanske låter som, utan det var kul. Barnen till föräldrarna i mammagruppen följdes åt från förskolan till skolan. Ändå bor jag i en storstad.
Där borde hon ju också känna att hon vill bli en del av. Framförallt i en sån liten stad.

Men som det ser ut får Lars hänga mest i lägenheten, vagnen och i bilstolen.
Senast redigerad av Patchoulioud 2024-06-18 kl. 09:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in