Citat:
Ursprungligen postat av
Enotroligkille
Finns det någon skrotägare i Skellefteå trakten som kör både bärgare och har tillgång till en skrot ?
Det skulle ju rent teoretiskt kunna vara en bärgare som kör på bilen, den flyger av vägen och killen dör direkt, sedan tar man bilen direkt på skroten.
Låter ju rätt osannolikt. "Oj, vilken tur att jag är bärgare och kan göra mig av med bevisen!". Nä, det där tror jag inte är vad som inträffat, jag tror att han och hans bil ligger på botten av nån sjö, bilen har väl pga snöovädret åkt av vägen och genom isen i nån sjö längs vägen. Nu är ju all snö borta från dikena så skulle den hamnat där så skulle den ju upptäckts vid det här laget. Möjligtvis att han kört av vägen och på nåt sätt hamnat långt in i skogen eller i nåt buskage som är svårt att se från vägen. Eller så har han helt enkelt valt att försvinna långt bort, kör han laglydigt så lär inte bilen höja några ögonbryn så liten risk att någon skulle förstå att det var honom som är och kör längs landets vägar, möjligtvis in till Norge.