Citat:
Ursprungligen postat av
Dream.71
Jag tror inte han ligger under vatten, jag tror han vikt av inåt landet vid Jävre och sedan in någonstans på en mindre väg som ännu inte trafikerats annars hade han upptäckts vid det här laget.
Det tror jag också. Nästa chans till upptäckt tror jag ligger vid start av hjortronsäsongen. Senare vid blåbärs- och lingonsäsongen följt av älg- och småfågeljakt.
En del skogsägare har säkerligen skogsskötsel att utföra med start nu i månadsskiftet maj/juni så där finns också en möjlighet.
Dock måste man komma ihåg att det är väldigt stora arealer som man kan försvinna i men Elliots bil kommer nog att hittas förr eller senare är min tanke.
Det var en tjeck som försvann i trakterna av Jokkmokk för 10-15 år sedan. Det finns en tråd om just det fallet. Bilen hittades så småningom och han kunde identifieras genom den men han själv är försvunnen än i denna dag. Det framkom från hans hemland att det låg någon form av psykisk ohälsa bakom det hela.
Fallet med Elliot kan bli något liknande men vi får hoppas på att han blir hittad.