Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-23, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Flashback består också av sunda och balanserade människor, nåt hatarna inte förstår då de gärna tror att alla är som dom, och söker sig till trådar där de kan hata, på bekostnad av dom övriga som är på Flashback för att få info om saker och ting till exempel eller bara utbyta tankar kring nåt som händer.

Det borde finnas egna trådar för bara hatare så dom får utlopp för sina negativa böjelser.

Det är nackdelen med Flashback, att dessa hatare finns och som förstör så många fina trådar som kunde blivit ett inspirerande utbyte. Jag tycker det har blivit värre de senaste åren, kanske för att ångesten ökat? Och alla diagnoser? Sen finns säkert avundsjuka med också. Man tål inte att andra mår bra utan måste anmärka på och trycka ner andra.

Hoppas de är annorlunda IRL, och har lite vänliga människor omkring sig, men dessa lär nog försvinna för vem orkar med dessa negativa människor i längden.
Jag har varit i Robinsontrådarna flera år, men det har aldrig kunnat jämföras med 2024. Det brukar finnas någon enstaka hatare, som ignoreras och tröttnar, men oftast hyfsat vettiga diskussioner. I år finns mer än en handfull hatare och eftersom de hatar tillsammans (eller är samma person), så styr de innehållet i tråden.

Tragiska människor i verkligheten, det vet vi alla. Ibland hittar man misslyckandet i historiken (som fonder) men andra (som hundbajs) har inte skrivit om sitt liv.
2024-05-23, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Haha Marcus är den roligaste av de som är kvar.
Och jag ogillar puttenutt bästaste tjejerna i finalen så jag hade gärna sett Marcus vinna.
Alla 3 tjejerna är så tråkiga och sista tävlingen kommer bli helt ointressant om inte Marcus är med. Hade gärna sett Pål, Marcus och Pelle i finalen. Då hade det varit spännande på riktigt. Frågan är om inte kommande avsnitt blir det tråkigaste i Robinsons historia. Jag tror dom kommer rösta bort Marcus för att han varit en bråkstake.
2024-05-23, 21:40
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Alla 3 tjejerna är så tråkiga och sista tävlingen kommer bli helt ointressant om inte Marcus är med. Hade gärna sett Pål, Marcus och Pelle i finalen. Då hade det varit spännande på riktigt. Frågan är om inte kommande avsnitt blir det tråkigaste i Robinsons historia. Jag tror dom kommer rösta bort Marcus för att han varit en bråkstake.
Örådet kommer kanske att vara intressant att se. Jag ser framemot lite pajkastning när alla ska säga sina sanningar för att förklara vem de vill ha ut och vilka som ska få tävla.

Alex kommer säkert att ha en massa åsikter om de andra deltagarna (som han knappt har lärt känna då han till 90% av tiden suttit och fisit i Gränslandet)

En finaltävling med bara kvinnor blir som sagt ointressant. Men det är ju ditåt det lutar, Marcus har ju dels visat sig vara bra på tävlingar, dels gjort sig impopulär bland de flesta av de som ska rösta. Och de kommer att rösta ut honom.

Fast det kanske blir en duell efter örådet, som kan ta Marcus till hinderbanan?
2024-05-23, 21:43
Medlem
Ändå trist att Pål åkte ut. Han var den enda som rörde om i grytan lite.
2024-05-23, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Örådet kommer kanske att vara intressant att se. Jag ser framemot lite pajkastning när alla ska säga sina sanningar för att förklara vem de vill ha ut och vilka som ska få tävla.

Alex kommer säkert att ha en massa åsikter om de andra deltagarna (som han knappt har lärt känna då han till 90% av tiden suttit och fisit i Gränslandet)

En finaltävling med bara kvinnor blir som sagt ointressant. Men det är ju ditåt det lutar, Marcus har ju dels visat sig vara bra på tävlingar, dels gjort sig impopulär bland de flesta av de som ska rösta. Och de kommer att rösta ut honom.

Har det varit nån sån duell tidigare? Allt hänger på vilka som ska rösta. Är det dom 5 sist utröstade så lär Markus ryka så det osar. Ja, Jesus kommer nog ha lååååååååånga utlägg och läxa upp Markus rejält. Hur han minsann satte 10 sekunder extra på honom så han riskerade att komma sist i balanstävlingen. Hur Markus kunde sno åt sig själv en centimeter på plankan när han visste vilka enorma trampdynor the big man har och som egentligen behövde minst 10 cm extra bredd. Blaaaaaaaaaa blaaaaaa.................
Senast redigerad av Vipan 2024-05-23 kl. 22:22.
2024-05-23, 22:00
Medlem
fonders avatar
Nu ber jag till högre makter att ingen av mina hat-objekt vinner:

1. Psykopaten Marcus
2. Den onda kossan Simone
2024-05-23, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo

I Australian Survivor behöver det inte vara negativt att vara impopulär. Hade George (Heroes vs Villains) varit bland de två sista, så hade han vunnit omröstningen av de utröstade, trots att de flesta hade röstats ut pga just honom. De hade hyllat hans smarta spel. I Sverige röstar ingen på den man tycker illa om.
2024-05-23, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder

1. Psykopaten Marcus
Men det skulle faktiskt vara enormt kul om den rultiga och lata Simone vann. Visar i så fall att fläsk funkar bättre än anabola muskler. Hoppas hon vinner!
Senast redigerad av Vipan 2024-05-23 kl. 22:20.
2024-05-23, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starsinbelly
Kul läsning från flera av årets deltagare.

http://www.vakentimmar.com/2024/05/v...rrade.html?m=1

Jättekul att läsa!
2024-05-23, 22:55
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Men det skulle faktiskt vara enormt kul om den rultiga och lata Simone vann. Visar i så fall att fläsk funkar bättre än anabola muskler. Hoppas hon vinner!

Hon som inte ens äter fläsk!
2024-05-23, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
I Australian Survivor behöver det inte vara negativt att vara impopulär. Hade George (Heroes vs Villains) varit bland de två sista, så hade han vunnit omröstningen av de utröstade, trots att de flesta hade röstats ut pga just honom. De hade hyllat hans smarta spel. I Sverige röstar ingen på den man tycker illa om.
George var väl bland dom 2 sista i förra omgången? Har för mig det men ska kolla om det stämmer på play senare. Kan också vara så att han röstades ut i sluttampen? Annars var det året innan som han satt där och fick inte några röster? Jag tycker att fel person vinner varje gång i den australienska. Mycket bättre den här säsongen och intressanta deltagare.
Senast redigerad av Vipan 2024-05-23 kl. 23:09.
2024-05-23, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder

1. Psykopaten Marcus
Jag bad till Gud och det funkade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto