2024-05-15, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerArne
Mc är på utdöende,det var en dålig idé från början att klä sig i utmärkande kläder och göra kriminella saker. Men dom har säkert haft mycket kul på vägen,det ger jag dom. Nu är det nya tider med gatugäng på stark frammarsch och mc har förlorat sin attraktionskraft och kan heller inte mäta sig mot gatugäng som totalt saknar spärrar och rädsla för repressalier. Jag tror att ett av dom stora kan delvis överleva i annan form då de sedan tidigare har samarbeten med lokala gatugäng. Men dessa till Sverige nykomna gängen som är mc från wish kommer inte klara en etablering då allt talar mot dom. Lägg där till att man inom några år måste köra elmotorcyklar så är det sista spiken i kistan.

Jahopp då är det alltså bara MC Donalds som kommer finnas kvar av alla MC då.
Citera
2024-05-15, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Jahopp då är det alltså bara MC Donalds som kommer finnas kvar av alla MC då.

Ja förmodligen. Kanske finns en strimma hopp att den gamla kulturen kring livet med att åka hoj återuppstår. Innan internationella klubbar började pinka revir och deklarera för vanligt folk hur de får bedriva sin hobby. Att nya tuffa tuffingar klubbar skulle ha en framtid känns väldigt långsökt och det är väl trådens ursprungliga fråga.
Citera
2024-05-18, 10:06
Medlem
Lunarprinces avatar
Nu har dom sammankomst i Saleby Bygdegård och jag är övertygad om att Bygdegårdsförening inte är övernöjd med detta.

7km till närmaste Bandidos chapter... men tveksamt om någon skulle agera.
Citera
2024-05-18, 13:56
Medlem
Softails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunarprince
Nu har dom sammankomst i Saleby Bygdegård och jag är övertygad om att Bygdegårdsförening inte är övernöjd med detta.

Ja de ska väl köra ett memorial-run för Linus idag.....
Citera
2024-05-18, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softail
Jepp. Många Comanches-chapters som deltog.
Citera
2024-05-18, 22:00
Medlem
Citat:

Jaha och ????
Citera
2024-05-18, 22:09
Medlem
Citat:

Linus pappa Joakim bor i Saleby. Han har en egen rant i NLT som är värd att beskåda. Vet ej hur mycket som ör dolt då jag prenumererar. Det står mycket om historia, Cults Mc och att mordet var Hells Angels approved.
Citera
2024-05-18, 22:39
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Linus pappa Joakim bor i Saleby. Han har en egen rant i NLT som är värd att beskåda. Vet ej hur mycket som ör dolt då jag prenumererar. Det står mycket om historia, Cults Mc och att mordet var Hells Angels approved.
Arkivera artikeln på archive punkt is för oss andra så vi kan läsa
Citera
2024-05-19, 07:31
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softail

Citat:
Ursprungligen postat av Piledriver
Jepp. Många Comanches-chapters som deltog.
Artikel om det:

Citat:
På lördagen slöt ett hundratal personer från mc-klubben Comanches upp i Lidköping för att hedra mördade Linus Bergh, 36.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4Bqajg/comanches-i-lidkoping-hedrar-minnet-av-mordade-linus-bergh
Citera
2024-05-19, 08:54
Medlem
Nästan lika högt uppe på Aftonbladets hemsida som recensionen av Taylor Swifts andra konsert i Solna.
Trevligt av tidningen att bilderna från begravningen är gratis.
(finns inte i pappersutgåvan då det är lör+söndag-utgåva som gäller där numera)

Listan med orterna där de är etablerade är givetvis "+spärr på".
Citera
2024-05-19, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Blir så irriterad att de själva tolkar att det är HA som tillåtet det, det vet ingen ännu. Är det så att reporter vill ha ett mc krig
Citera
2024-05-19, 14:19
Medlem
DenArgaNegerns avatar
Fy fan har inte denna bög kulturen dött ut än. Vuxna män i skinnvästar som behöver en hierarki för att kunna leva. Kan ej bli mer gay.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in