Citat:
Ursprungligen postat av
quggel
Eftersom du hela tiden presenterar en benhård snarare än nyanserad ståndpunkt skulle det vara intressant att höra:
Vad är din teori om mordet och möjlig GM?
Eller är det endast trolla som intresserar dig?
Jag försöker nyansera bilden av SE som GM eftersom hypotesen är 100% spekulativ och inte innehåller någon substans i mina ögon.
Ansatsen att bara jaga gärningsmannen bland kända vittnen runt mordplatsen är en tankevurpa redan där. Verkligheten är inte Cluedo. Jämför gärna med den sunda "två-olika-personer-teorin" som inte utesluter en okänd GM.
Det känns oärligt att hitta på en mördare och sedan förvränga alla "fakta" för att få dem att passa in i en redan svag och hopplös hypotes. Att dessutom förneka pusselbitar som "inte passar in i GM-SE-pusslet" är inte pusselläggande när det är som bäst.
Jag vill verka lite som en ögonöppnare för de som benhårt har köpt den osannolika vuxensagan att "det inte går att komma runt SE" eftersom det rent objektivt är synnerligen lätt att komma runt
efterspelsvittnet SE som OPs mördare.
Se mig som lite konsumentupplysning för de som köpt en undermålig produkt (hypotes), men inte vill erkänna det för sig själva. De enda som dessa konsumenter verkar kunna lura är sig själva.
Jag har ingen favorit-GM utan det finns en hel bukett med olika möjliga kandidater. Efterspelsvittnet SE utan både motiv och mordvapen kommer inte ens i närheten att få vara med i buketten och är inte en av dem.
Det räcker inte att SE stämplade ut inne på Skandia några minuter före mordet och stod och pratade med HO när skotten föll så länge som inget vittne såg SE skjuta OP utan mordvapen eller ens kan placera honom på mordplatsen när OP blev skjuten.
Det känns som om produkten "hypotesen att SE mördade OP" är köpt på Wish och att varken bilden eller produktbeskrivningen har något med verkligheten att göra. Produkten "SE som GM" är oduglig för sitt ändamål och borde inte få marknadsföras.