2024-05-18, 10:07
Medlem
Jag tror inte att Skandiamannen dödade OP, innebär det med automatik att jag måste kunna presentera en annan mördare vid namn?
Citera
2024-05-18, 10:07
Medlem
quggels avatar
Det är som i politik: Lätt att vara emot allt möjligt, men presenterar man inte något alternativ så blir man inte trovärdig utan snarare en Lars Stenberg-person: https://sverigesradio.se/artikel/6304710
Citera
2024-05-18, 10:09
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Eftersom du hela tiden presenterar en benhård snarare än nyanserad ståndpunkt skulle det vara intressant att höra:

Vad är din teori om mordet och möjlig GM?

Eller är det endast trolla som intresserar dig?

Jag försöker nyansera bilden av SE som GM eftersom hypotesen är 100% spekulativ och inte innehåller någon substans i mina ögon.

Ansatsen att bara jaga gärningsmannen bland kända vittnen runt mordplatsen är en tankevurpa redan där. Verkligheten är inte Cluedo. Jämför gärna med den sunda "två-olika-personer-teorin" som inte utesluter en okänd GM.

Det känns oärligt att hitta på en mördare och sedan förvränga alla "fakta" för att få dem att passa in i en redan svag och hopplös hypotes. Att dessutom förneka pusselbitar som "inte passar in i GM-SE-pusslet" är inte pusselläggande när det är som bäst.

Jag vill verka lite som en ögonöppnare för de som benhårt har köpt den osannolika vuxensagan att "det inte går att komma runt SE" eftersom det rent objektivt är synnerligen lätt att komma runt efterspelsvittnet SE som OPs mördare.

Se mig som lite konsumentupplysning för de som köpt en undermålig produkt (hypotes), men inte vill erkänna det för sig själva. De enda som dessa konsumenter verkar kunna lura är sig själva.

Jag har ingen favorit-GM utan det finns en hel bukett med olika möjliga kandidater. Efterspelsvittnet SE utan både motiv och mordvapen kommer inte ens i närheten att få vara med i buketten och är inte en av dem.

Det räcker inte att SE stämplade ut inne på Skandia några minuter före mordet och stod och pratade med HO när skotten föll så länge som inget vittne såg SE skjuta OP utan mordvapen eller ens kan placera honom på mordplatsen när OP blev skjuten.

Det känns som om produkten "hypotesen att SE mördade OP" är köpt på Wish och att varken bilden eller produktbeskrivningen har något med verkligheten att göra. Produkten "SE som GM" är oduglig för sitt ändamål och borde inte få marknadsföras.
Senast redigerad av ursprungligen 2024-05-18 kl. 10:20.
Citera
2024-05-18, 10:16
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag tror inte att Skandiamannen dödade OP, innebär det med automatik att jag måste kunna presentera en annan mördare vid namn?

Nej, men det skadar inte och det gör debatten mer nyanserad och du ger dig själv mer trovärdighet om det visar sig att du har funderat på alternativ snarare än att bara värpa "nej" hela tiden.
Citera
2024-05-18, 10:21
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag försöker nyansera bilden av SE som GM eftersom hypotesen är 100% spekulativ och inte innehåller någon substans i mina ögon.

Ansatsen att bara jaga gärningsmannen bland kända vittnen runt mordplatsen är en tankevurpa redan där. Verkligheten är inte Cluedo. Jämför gärna med den sunda "två-olika-personer-teorin" som inte utesluter en okänd GM.

Det känns oärligt att hitta på en mördare och sedan förvränga alla "fakta" för att få dem att passa in i en redan svag och hopplös hypotes. Att dessutom förneka pusselbitar som "inte passar in i GM-SE-pusslet" är inte pusselläggande när det är som bäst.

Jag vill verka lite som en ögonöppnare för de som benhårt har köpt den osannolika vuxensagan att "det inte går att komma runt SE" eftersom det rent objektivt är synnerligen lätt att komma runt efterspelsvittnet SE som OPs mördare.

Se mig som lite konsumentupplysning för de som köpt en undermålig produkt (hypotes), men inte vill erkänna det för sig själva. De enda som dessa konsumenter verkar kunna lura är sig själva.

Jag har ingen favorit-GM utan det finns en hel bukett med olika möjliga kandidater. Efterspelsvittnet SE utan motiv och mordvapen kommer inte ens i närheten att få vara med i buketten och är inte en av dem.

Det räcker inte att SE stämplade ut inne på Skandia några minuter före mordet och stod och pratade med HO när skotten föll så länge som inget vittne såg SE skjuta OP utan mordvapen eller ens kan placera honom på mordplatsen när OP blev skjuten.

Det känns som om produkten "hypotesen att SE mördade OP" är köpt på Wish och att varken bilden eller produktbeskrivningen har något med verkligheten att göra. Produkten "SE som GM" är oduglig för sitt ändamål och borde inte få marknadsföras.

Ok fattar (tror jag), men personligen försöker jag väga för/emot. Det finns enligt min mening ungefär lika mycket för som emot eftersom vi inte har någon teknisk bevisning som varken tar honom närmre som längre bort från rollen som GM.
Citera
2024-05-18, 10:22
Medlem
Citat:
Nej, men det skadar inte och det gör debatten mer nyanserad och du ger dig själv mer trovärdighet om det visar sig att du har funderat på alternativ snarare än att bara värpa "nej" hela tiden.

Jaha , då har jag Christer A som alternativ och Tomas T och Löjtnant X som bubblare.
Citera
2024-05-18, 10:26
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Tar man upp alternativ som till exempel:

- SE gick norrut och var aldrig på mordplatsen.
- SE stod och pratade med HO i receptionen inne på Skandia när OP blev mördad.
- Efterspelsvittnet SE gick in och lugnade nerverna några minuter inne på Bohemia efter mordet och syntes inte på mordplatsen då.
- En okänd mördare kan ha mördat OP och inget utesluter att denne hade ett till viss del liknade signalement som efterspelsvittnet SE.

Gör man det så kan man förvänta sig angrepp direkt från SEktmedlemmarna. Man anklagas för att vara sinnessjuk och att försöka förstöra tråden trots att TS vill att vi ska diskutera vem SE var.

Jag tror att SE var ett efterspelsvittne och mycket tyder på det.
Senast redigerad av ursprungligen 2024-05-18 kl. 10:29.
Citera
2024-05-18, 10:32
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Tar man upp alternativ som till exempel:

- SE gick norrut och var aldrig på mordplatsen.
- SE stod och pratade med HO i receptionen inne på Skandia när OP blev mördad.
- Efterspelsvittnet SE gick in och lugnade nerverna några minuter inne på Bohemia efter mordet och syntes inte på mordplatsen då.
- En okänd mördare kan ha mördat OP och inget utesluter att denne hade ett till viss del liknade signalement som efterspelsvittnet SE.

Gör man det så kan man förvänta sig angrepp direkt från SEktmedlemmarna. Man anklagas för att vara sinnessjuk och försöka förstöra tråden trots att TS vill att vi ska diskutera vem SE var.

Jag tror att SE var ett efterspelsvittne och mycket tyder på det.

Fair. Men poänglöst att kalla några för SEktmedlemmar.
Du menar alltså att SE's ljug syftar till att SE vill bli någon slags hjälte? Är det din teori? Eller menar du att det inte finns något ljug?
Citera
2024-05-18, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jaha , då har jag Christer A som alternativ och Tomas T och Löjtnant X som bubblare.

Ok, vilka indicier/bevis har du mot Tomas T?
Citera
2024-05-18, 10:44
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Fair. Men poänglöst att kalla några för SEktmedlemmar.
Du menar alltså att SE's ljug syftar till att SE vill bli någon slags hjälte? Är det din teori? Eller menar du att det inte finns något ljug?

SE skarvar definitivt ihop sin historia. Jag köper att SE ville stå i centrum och gjorde som alla erfarna kortspelare det bästa av de svaga kort han fått. Efterspelsvittnet SE glider lite på sanningen i sin historia.

Jag ser ingen "slug" mördare skymta fram i det alternativet.

Främst konstaterar jag att det totalt saknas konkreta bevis mot SE som GM. Jag har bett om dylika men mötts av en kompakt tigande mur här i tråden.

Mordvapnet är också en hög tröskel innan SE går att ta på allvar som mördare för mig.
Senast redigerad av ursprungligen 2024-05-18 kl. 10:51.
Citera
2024-05-18, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24

Det finns förhör med Christer A, Tomas T och Löjtnant X men att fördjupa sig i det hamnar utanför den här tråden.
För Christer A finns det en särskild tråd och för löjtnant X och Tomas T den vanliga Palmemordstråden.
Citera
2024-05-18, 10:49
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24

Det finns säkert en lämplig tråd för att diskutera det också.

Vilka indicier/bevis har du mot SE?

Noll bevis mot SE hittills trots upprepade frågor från mig om detta här i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in