2024-05-16, 14:36
  #16741
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Sålde av Solana och massa olika altcoins och köpte BTC för allt, så nu har jag i princip bara BTC och lite ETH. Har en del DOT kvar att sälja, men tror den har minst 100%-200% pump kvar i sig då den laggat övriga uppgångar och projeket lever i allra högsta grad.

Känner att jakten på altcoins mest handlar om teknisk analys, inte att altcoins projekten har någon affärsidé som jag vill vara del av.
Var inne på Bitcoin L2 projekten, mest som en degen play. Men efter ha satt mig in så finns det ännu ingen vettig Bitcoin L2 token färdig. Covenants behöver implementeras på Bitcoin först.

Kommer säker missa olika pumpar, men kommer slippa tunga altcoins dumpar också. BTC känns så mycket tryggare, och över tid så kommer den slå alla individuella altcoins.

Får se om jag ger upp ETH också i framtiden. Det händer ingeting av värde där, trots massor av utveckling och uppgraderingar.


Vill man ha trygghet så är det bästa sättet. Känts helt rätt att vara all in i BTC och MSTR det senaste dygnet. Tror jag fortsätter så.
Citera
2024-05-16, 15:03
  #16742
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Vill man ha trygghet så är det bästa sättet. Känts helt rätt att vara all in i BTC och MSTR det senaste dygnet. Tror jag fortsätter så.
Allt kring det fundamentala handlar till det positiva om Bitcoin.
Inget (!) i det fundamentala handlar till altcoins fördel, snarare tvärtom med tanke på SECs häxjakt.

Liksom, det är inga pensionsfonder som pratar om att exponera sig mot XRP, Monero, Doge eller ens Ethereum direkt…
__________________
Senast redigerad av Leaston 2024-05-16 kl. 15:06.
Citera
2024-05-16, 15:11
  #16743
Medlem
Hade det inte varit bra med en split i MSTR?
Citera
2024-05-16, 15:30
  #16744
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Hade det inte varit bra med en split i MSTR?
Det kommer komma...
Citera
2024-05-16, 16:54
  #16745
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Sålde av Solana och massa olika altcoins och köpte BTC för allt, så nu har jag i princip bara BTC och lite ETH. Har en del DOT kvar att sälja, men tror den har minst 100%-200% pump kvar i sig då den laggat övriga uppgångar och projeket lever i allra högsta grad.

Känner att jakten på altcoins mest handlar om teknisk analys, inte att altcoins projekten har någon affärsidé som jag vill vara del av.
Samma här, hade ca 100K i memes, mest PEPE och köpte MSTR för allt. Då får man hävstång på bitcoinen och du slipper oron att värdet ej kan återhämta sig efter nästa svacka. Samt man slipper göra sig skyldig till skattebrott.
1.86x premium i MSTR just nu, segt men helt Ok sett till dess potential.
__________________
Senast redigerad av Zuppen 2024-05-16 kl. 16:59.
Citera
2024-05-16, 17:08
  #16746
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuppen
Samma här, hade ca 100K i memes, mest PEPE och köpte MSTR för allt. Då får man hävstång på bitcoinen och du slipper oron att värdet ej kan återhämta sig efter nästa svacka. Samt man slipper göra sig skyldig till skattebrott.
1.86x premium i MSTR just nu, segt men helt Ok sett till dess potential.
Låter som vi resonerar helt lika.

MSTR kan dumpa 60% medans en memecoin kan dumpa 90%
Den stora skillnaden är dock att MSTR kommer återhämta sig medans det är mer oklart för memecoinen.
__________________
Senast redigerad av Leaston 2024-05-16 kl. 17:11.
Citera
2024-05-16, 17:13
  #16747
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Har buffert i sparkonto men det är inte flera hundratusen eller mer. Skulle jag haft det skulle jag inte haft råd att investera särskilt mycket i Bitcoin.

Jag förstår. Det vore ju finansiellt självskadebeteende att sitta på flera hundra tusen kronor i fiat, om man inte vet att de kommer att behövas inom den närmaste tiden.
Citera
2024-05-16, 18:51
  #16748
Medlem
Ska det vara så svårt att ha några gröna dagar i streck…
Citera
2024-05-17, 17:26
  #16749
Avslutad
Vad sägs ska man sälja av för 1 miljon bitcoin på avanza å gambla på nedgång till måndag morgon?

En möjlighet?
Citera
2024-05-17, 20:15
  #16750
Medlem
Blir nog ath för btc inom relativt kort, kanske en dipp imorn natt men sedan kommer det dra iväg. Speciellt altcoinracet kommer blåsa igång på riktigt nu andra halvan i maj och i juni. BTC är ju alltid ett säkert kort men för mer tryck är ju ex PEPE ett glasklart alternativ. Speciellt för bra allmänna pumpdagar som ex 23 maj och 27 maj.
Citera
2024-05-18, 10:47
  #16751
Medlem
Känns alldeles för tidigt att sticka uppåt nu.

De flesta är överens om att ju långsammare det går upp desto högre kommer vi gå.
Vi måste bygga en bra grund, så har det alltid sett ut.
Citera
2024-05-18, 11:17
  #16752
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
Känns alldeles för tidigt att sticka uppåt nu.

De flesta är överens om att ju långsammare det går upp desto högre kommer vi gå.
Vi måste bygga en bra grund, så har det alltid sett ut.

Det finns ingen naturlag som säger att det kommer att fortsätta som det varit. Denna cykel har redan visat sig vara annorlunda med en ATH innan halvering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in