2024-05-14, 14:44
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4D4
Warren Buffet är dels ganska gammal dels en ganska konventionell socialliberal. Tror det påverkar hans bedömning av Bitcoin. När Buffet ska ge sin syn och samhällsanalys så brukar det landa i att han liksom refererar till socialliberalismens grand old man John Rawls. Bitcoin som däremot stammar ur en libertariansk tradition mer förenlig med tänkande hos personer som Robert Nozick, Ludvig von Mises och Murray Rothbard tror jag därför är anatema för honom på politiska grunder. Han tänker inte på ekonomi och samhällsfrågor från ett frihetligt perspektiv. Buffet är ett slags mysgubbe för dagens etablissemang och kommer typ motsätta sig Bitcoin alltid. Han är förövrigt även skeptisk till guld.
Vad Buffet tycker eller inte tycker om Bitcoin känns rätt ointressant. Förstår inte varför folk fortsätter ha det som argument emot Bitcoin. Han var ju skeptisk till Apple och köpte det 10år "för sent" vilket ändå är den mest framgångsrika affär han någonsin gjort. Tänk om han köpt 10år tidigare.

Aja. Hoppas vi kan sticka iväg snart. Inte sålt något på snart 3år men börjar bli jobbigt att se det krypa ner mot min senaste större investering (56k)
Citera
2024-05-14, 15:12
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored

Aja. Hoppas vi kan sticka iväg snart. Inte sålt något på snart 3år men börjar bli jobbigt att se det krypa ner mot min senaste större investering (56k)
Se det som att ju längre BTC tar på sig desto högre kommer toppen bli.

Varför stressad? Behöver du pengar till något nu? Om man är ute efter ett så högt pris som möjlig om 5 år eller mer så spelar inte 56k om några dagar så stor roll. Det vore kanske snarare något bra.
Citera
2024-05-14, 18:59
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Se det som att ju längre BTC tar på sig desto högre kommer toppen bli.

Varför stressad? Behöver du pengar till något nu? Om man är ute efter ett så högt pris som möjlig om 5 år eller mer så spelar inte 56k om några dagar så stor roll. Det vore kanske snarare något bra.
Ja jag behöver pengar till boende, något som kommit akut nyligen. Hade du frågat för ett par månader sen hade jag nog svarat att jag inte tänkt röra Bitcoin på många år men har hamnat i en hemsk situation där ett pris på Bitcoin för låt säga 85k$ kan hjälpa mig göra en stor förändring i livet (flytta)
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2024-05-14 kl. 19:01.
Citera
2024-05-14, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Ja jag behöver pengar till boende, något som kommit akut nyligen. Hade du frågat för ett par månader sen hade jag nog svarat att jag inte tänkt röra Bitcoin på många år men har hamnat i en hemsk situation där ett pris på Bitcoin för låt säga 85k$ kan hjälpa mig göra en stor förändring i livet (flytta)

Beklagligt. Det är stor risk att sälja vid fel tillfälle när man befinner sig under sådan press. För att undvika att hamna i slika situationer det kan vara vettigt att ha en viss buffert i fiat eller andra likvida, inte så volatila tillgångar, även om alternativkostnaden av att inte ha precis allt i bitcoin är frånstötande hög.
Citera
2024-05-15, 10:25
Medlem
Vi har gått sidledes längre tid än jag trott.
Ju längre vi går sidledes desto mindre blir risken att vi åker ner ännu lägre.
Citera
2024-05-15, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
Vi har gått sidledes längre tid än jag trott.
Ju längre vi går sidledes desto mindre blir risken att vi åker ner ännu lägre.

Baserar du det på någon kaffe-sumps-analys? Lång tid sidledes brukar annars få investerare att tröttna, vilket ger säljtryck.
Citera
2024-05-15, 13:53
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Beklagligt. Det är stor risk att sälja vid fel tillfälle när man befinner sig under sådan press. För att undvika att hamna i slika situationer det kan vara vettigt att ha en viss buffert i fiat eller andra likvida, inte så volatila tillgångar, även om alternativkostnaden av att inte ha precis allt i bitcoin är frånstötande hög.
Har buffert i sparkonto men det är inte flera hundratusen eller mer. Skulle jag haft det skulle jag inte haft råd att investera särskilt mycket i Bitcoin.
Citera
2024-05-15, 14:41
Medlem
MSTR har kommit med i MSCI world index 👍🏻
Citera
2024-05-15, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Baserar du det på någon kaffe-sumps-analys? Lång tid sidledes brukar annars få investerare att tröttna, vilket ger säljtryck.
beror på hur man ser det.

Om botten var just under 60k så är denna sidledes ett tecken på att det höll som support och att uppgång väntar inom veckor eller nån månad.

Vi har inte sett trappstegs ras som tex våren 2022 där vi bröt support efter support på nån vecka.

Har sagt vi ska ner redan för 1 månad sedan, men ju längre vi håller oss på dessa nivåer ju villigare är jag att ändra åsikt just för att det ser som tecken på styrka hos btc om det inte bryter support.
Citera
2024-05-15, 17:09
Medlem
Leastons avatar
Citat:
beror på hur man ser det.

Om botten var just under 60k så är denna sidledes ett tecken på att det höll som support och att uppgång väntar inom veckor eller nån månad.

Vi har inte sett trappstegs ras som tex våren 2022 där vi bröt support efter support på nån vecka.

Har sagt vi ska ner redan för 1 månad sedan, men ju längre vi håller oss på dessa nivåer ju villigare är jag att ändra åsikt just för att det ser som tecken på styrka hos btc om det inte bryter support.

I slutet av Februari skrev du:
Citat:
Inte någon gång har ATH skett innan halvering och det kommer inte hända nu heller.
vi ses om npn månad nör vi är nere på 47k igen

Vi är upp sedan dess...

Du har haft väldigt hög svansföring och pratat om 0% chans för något annat. En snyggare ursäkt vore klädsammare än ovan.
Citera
2024-05-15, 17:12
Medlem
Leastons avatar
Citat:
haha, var är alla moonboys?
Har sagt i flera veckor vi ska ner men ni lyssnar ju inte.

denna nedgång kommer fortsätta säkert 1 månad eller lite mer, sen vänder det

Bara 2 veckor senare är det annat ljud i skällan...
Citera
2024-05-15, 17:35
Medlem
Fin uppgång idag! Hade varit trevligt med lite stabilare uppgång. Mycket upp o ner senaste tiden. Vad tror vi? Är dagens uppgång försvunnen inom ett par dagar igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in