2024-05-15, 18:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Fin uppgång idag! Hade varit trevligt med lite stabilare uppgång. Mycket upp o ner senaste tiden. Vad tror vi? Är dagens uppgång försvunnen inom ett par dagar igen?

Nä vi sk mot 71000 nu
Citera
2024-05-15, 20:42
Avslutad
Ha lite is i magen nu. Lutande trattformationen borgar för kommande uppgång
Citera
2024-05-15, 21:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Fin uppgång idag! Hade varit trevligt med lite stabilare uppgång. Mycket upp o ner senaste tiden. Vad tror vi? Är dagens uppgång försvunnen inom ett par dagar igen?
Är det här någon smitta från uppgången på memaktier? Ett meningslöst tweet får hela marknaden att skena?
Citera
2024-05-15, 21:57
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Är det här någon smitta från uppgången på memaktier? Ett meningslöst tweet får hela marknaden att skena?
Hade ju varit en genomtänkt analys om det inte vore så att guld, silver, diverse råvaror och aktiemarknaderna också rusar...
Citera
2024-05-15, 22:51
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Memeaktier har ju gått minus idag rätt rejält medan Bitcoin gått upp.
Citera
2024-05-15, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
Om botten var just under 60k så är denna sidledes ett tecken på att det höll som support och att uppgång väntar inom veckor eller nån månad.
IMO höll det inte som support då vi var hela två dagar under 60K.
Är nyfiken, har du köpt in dig igen eller väntar du?
Citera
2024-05-16, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Hade ju varit en genomtänkt analys om det inte vore så att guld, silver, diverse råvaror och aktiemarknaderna också rusar...

En annan intressant sak. BRICS-länderna har, kanske till följd delvis av att Ryska finansiella tillgångar frusits av banker kontrollerade av västsfären, kommit ganska långt i utvecklandet av en vad de säger utgör en apolitisk digital valuta. Ni kan läsa mer om det här:

https://unitfoundation.org/

Om detta realiseras så kan det bli ytterst kännbart för den amerikanska dollarn. Utöver grundarländerna Brasilien, Ryssland, Indien, Sydafrika och Kina ingår idag numera också Iran, Egypten, Etiopien och Förenade Arabemiraten i BRICS.

Det är lite det här scenariot jag tänkt skulle kunna komma och som kommer knäcka den amerikanska dollarn som världens reservvaluta. Det är inga småspelarare det här. Tillsammans så konstituerar de ingående länderna i BRICS en ekonomisk enhet som är starkare ekonomiskt än USA som världshegemon.

Frågan är dock hur en token backad av dessa stora nationer skulle stå sig i konkurrens med frimarknadsvalutan Bitcoin. Kan vara intressant att läsa era inspel. Läs gärna mer om the unit genom att klicka på länken jag gett här.
Citera
2024-05-16, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ha lite is i magen nu. Lutande trattformationen borgar för kommande uppgång

Lutande trattformation, är nog årets ord
Senast redigerad av KingKerry 2024-05-16 kl. 03:47.
Citera
2024-05-16, 06:17
Avslutad
Mycket starkt motstånd runt 67000 just nu ser jag som kan bli oerhört utmanade. En etablering över 67 idag vore önskvärt och dit är det ynka 2 %.

Då är vi över en av topparna från april. Men det ska sägas att det verkar vara ett oerhört starkt motstånd
Citera
2024-05-16, 14:02
Medlem
Leastons avatar
Sålde av Solana och massa olika altcoins och köpte BTC för allt, så nu har jag i princip bara BTC och lite ETH. Har en del DOT kvar att sälja, men tror den har minst 100%-200% pump kvar i sig då den laggat övriga uppgångar och projeket lever i allra högsta grad.

Känner att jakten på altcoins mest handlar om teknisk analys, inte att altcoins projekten har någon affärsidé som jag vill vara del av.
Var inne på Bitcoin L2 projekten, mest som en degen play. Men efter ha satt mig in så finns det ännu ingen vettig Bitcoin L2 token färdig. Covenants behöver implementeras på Bitcoin först.

Kommer säker missa olika pumpar, men kommer slippa tunga altcoins dumpar också. BTC känns så mycket tryggare, och över tid så kommer den slå alla individuella altcoins.

Får se om jag ger upp ETH också i framtiden. Det händer ingeting av värde där, trots massor av utveckling och uppgraderingar.
Senast redigerad av Leaston 2024-05-16 kl. 14:05.
Citera
2024-05-16, 14:12
Medlem
Köparna verkar ju fortfarande inte fattat att det enda Solana ens tävlar mot är BNB. Dvs folk tror fortfarande att de köper något som konkurrerar med BTC/ETH. Så det blir ju ren greater fool över det, antingen tror man att någon ska köpa ens SOL dyrare eller så tror man inte det.

BTC är ju fortfarande den absolut enklaste/självklaraste enheten, även om det är Ethereum som driver en lite mer spännande potentiel digital framtid än att bara hodla en normerare.
Citera
2024-05-16, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Får se om jag ger upp ETH också i framtiden. Det händer ingeting av värde där, trots massor av utveckling och uppgraderingar.
Ethereum är ju i en fas där allt fokus ligger på L2, så det som händer just nu händer ju på L2 (ZKSync osv), alltså ganska självklart att inget spännande händer L1. Det enda L1 gör just nu är att försöka förenkla för L2.

Roadmap är upplagd på det sättet för att det inte ska ta 10 år till innan Ethereum blir användbart i 100x större skala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in