Citat:
Det tar knappast AB 15 sekunder att gömma sig i Dekorimas dörr. Vad AB "stirrade" på när han gömde sig för ett hot i korsningen Tunnelgatan Sveavägen var troligen inte sena vittnen som rusade mot OP, så SE som kom från andra hållet fick nog inte mycket uppmärksamhet från AB.
AB har redogjort mycket klart för sina iakttagelser och dom utesluter klart Engström, lika klara som mina fetmarkeringar på dina vaga troligen, knappast och nog inte.
Citat:
Jo, men om han skjuter Palme och återvänder efter några minuter då?
Jag har en «teori» om att det blev FRUKTANSVÄRT obehagligt att springa omkring i Stockholms gator med hala skor när snutbilarna började dyka upp. Brottsplatsen var faktiskt tryggaste stället i hela stan för honom just då.
Ingen kollar någon påväg MOT en brottsplats. Den udda (kanske från militäret/SB taktiskt utbildade SE) kanske fattade det? En cocktail av alkohol och adrenalin (+tabletter?) gjorde kanske valet lite lättare?
Han kan fakttiskt ha gått direkt tillbaka till brottsplatsen. Eller också besökt brottsplatsen efter sin kafferast på Skandia.
Jag har en «teori» om att det blev FRUKTANSVÄRT obehagligt att springa omkring i Stockholms gator med hala skor när snutbilarna började dyka upp. Brottsplatsen var faktiskt tryggaste stället i hela stan för honom just då.
Ingen kollar någon påväg MOT en brottsplats. Den udda (kanske från militäret/SB taktiskt utbildade SE) kanske fattade det? En cocktail av alkohol och adrenalin (+tabletter?) gjorde kanske valet lite lättare?
Han kan fakttiskt ha gått direkt tillbaka till brottsplatsen. Eller också besökt brottsplatsen efter sin kafferast på Skandia.
Precis vad han gjorde, men han gick naturligtvis inte utan sprang tillbaka till brottsplatsen!
Men inte direkt utan upp Tunnelgatan förbi Jeppsson, förbi Nieminen ner på D.Bagares. Därefter Regeringsgatan - Brunnsgatan där han stöter ihop med en kvinna vid Malmskillnadsgatan som hörts flyktigt, ej att förvåna, sedan Apelbergsgatan - Sveavägen och tillbaka.
En baggis på mycket kort tid för en snabb sprinter som Engström och tillvägagångssättet är klassiskt!
1. Krångla inte till det i onödan.
2. Tillbaka till mordplatsen