Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-07, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
I det läget de var, att inte till 100% veta hur de andra skulle rösta, så röstade P, G och K på det för dem klokaste sättet eftersom Z redan hade en röst.

Hade t.ex de andra lagt fem röster på P och två röster på K, samtidigt som P, G och K röstat på t.ex Roble så hade K och R fått lika många röster och då hade det (om jag förstått rätt) blivit en ny omröstning mellan K och R och då hade K blivit utröstad.

Nu fick ändå K åka, då Z hade 33% chans att duellera och 50% chans att vinna och lyckades med det.

Aah, okej då. Lätt att sitta hemma och tycka att de ska ta mera risker, men det var klokt ändå
2024-05-07, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr0ll3
Som Pelle sa, hon hade en blodshämnd, det var ett mer säkert kort att spela på då eftersom de får en extra röst på henne.

Såg att någon redan svarat samma, nåväl.

Riskfyllt spel i det läget hade kanske varit smartare.
Kul att det blev en balans gren i duellen som Karin är dålig på

Ja, lätt att sitta hemma och tycka att de borde tagit risk. Det har du rätt i! Sjuk twist med Karin sen verkligen! Hade hon klarat sig hade ju gamla syd kanske haft en chans nästa öråd!
2024-05-07, 19:03
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Väldigt många som ställer diagnoser på Pål här i tråden. Då har man väl själv bred erfarenhet av att haft kontakt med psykvården.. Dock tror jag inte att man ska blanda ihop en deltagare med sitt eget hälsotillstånd.

Det kanske är utbildade psykologer/psykiatriker/terapeuter i tråden?
2024-05-07, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGhostLord
Jag är så less på folk som använder invandrarkortet. Zeki förra året hävdade att han blev utröstad "för han är invandrade" när det egentligen handlade om att han var otrevlig och hade aggressionsproblem. När Sanna försökte förklara blev han helt ävla lack och vägrade lyssna.

Zayera hävdar att "ingen lyssnar på henne" för att hon är kvinna. Hon använder kvinnokortet. När folk, som andra kvinnor, försöker förklara att ingen lyssnar för hon är en jobbig ävel som inte kan ta kritik eller sammarbeta så blir hon lack och går iväg och sätter sig i ett hörn.

Asså varför kan folk inte lyssna? De är på en öde ö isolerade med 10 personer. Allt handlar inte om att nån är invandrare eller kvinna eller homosexuell.

Har ni tänkt på att Pelle aldrig drar homosexuellkortet? Alla försöker rösta ut honom och han använder sin hjärna och inser att det är för att han är en stark spelare, eller för att man inte kan vara kompis med alla. Pelle ställer sig inte och skriker och hotas "Ni röstade på mig för jag är homosexuell! Homofober!"

Säger något om IQ tycker jag. Om Pelle valde att använde homokortet, dock, så skulle ingen våga rösta hem honom, för de är rädda att pekas ut.
Hållkäften din tönt. Rooble har inte hävdat att Marcus har hotat honom för att han är svart. Är du tappad i skallen??? Det här är nog den mest iq befriade inlägget som jag har sett i mitt jävla liv. Han sa att en vit kille från Lidingö behöver inte berätta för honom hur han ska tänka på för att bli porträtterad i tv
Senast redigerad av ursula45 2024-05-07 kl. 19:08.
2024-05-07, 19:07
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Hållkäften din tönt. Rooble har inte hävdat att Marcus har hotat honom för att han är svart. Är du tappad i skallen??? Det här är nog den mest iq befriade inlägget som jag har sett i mitt jävla liv

Har du sett alla veckans avsnitt?
2024-05-07, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGhostLord
Fattar inte alla som hatar Pål så mycket. Vad har han gjort? Han babblar en del, är jobbig och häller vatten i maten så alla blir arga. Men tänk tidigare år.

Fredrik och Rooble har lagt sig i flera tävlingar. Ett helt lag lade sig så de kunde rösta ut Amanda och Erik förra året, med elaka Christoffer som var allmänt sliskig och falsk mot allt och alla.
Det har varit hård mobbning mot bland annat Wrenkler där hela laget ljög honom i ansiktet och inte lät honom åka hem, och Joel som blev hård mobbad av hela sitt lag innan han "räddades" och kom till ett nytt lag med hans idol Mattias.

Vad har Pål gjort som är så hemskt?

Jag har hejjat på Pelle sen dag ett och det känns jobbigt för mig att bland annat Pål vill ha ut honom, men det är ett spel, don't hate the players hate the game.
Jag förstår inte heller hatet mot Pål. Jag tycker illa om honom och att han är jobbig och osympatisk, men inte mer än så. Du jämför med de värsta exemplen, på folk som medvetet förlorade för att få bort de bästa deltagarna från sitt eget lag, Dennis och Christopher. Fredrik och Rooble försökte förlora matcher helt i onödan, medan Christopher bara var elak och Dennis svartsjuk.

Pelle är dock fortfarande min favorit i år, även om han agerat fel vid vissa tillfällen. Han är smartare än alla andra och tänker framåt.
2024-05-07, 19:33
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Vad kom du fram till? Hörde du något annat än hur gulliga dom är och att var och en ska komma hem med bucklan? Jag misstänker att Alex skrivit sitt brev själv innan han åkte då det var exakt samma beröm som han sitter och säger om sig själv konstant. Fin, bäst, underbar.bla bla bla...

Att Zayera är lesbisk.
Olivia är ensamstående mamma.
Robble har varken flickvän eller barn.
Jag trodde Pål va bög men tydligen har han en flickvän.
Alex brev kunde vi varit utan. Detta va hans tredje brev liksom.
2024-05-07, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Att Zayera är lesbisk.
Olivia är ensamstående mamma.
Robble har varken flickvän eller barn.
Jag trodde Pål va bög men tydligen har han en flickvän.
Alex brev kunde vi varit utan. Detta va hans tredje brev liksom.
Har olivia barn? Jag trodde att hon sa att hon inte ville ha barn
2024-05-07, 19:38
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är fascinerande att åse hur en del verkar tro att Pål lider av någon slags savantsyndrom och att han skulle ha några särskilt utvecklade färdigheter blandat med sitt svåra sociala handikapp. Det finns ingenting som tyder på att han skulle ha någon sådan färdighet. Han är spelutvecklare men det betyder inte att han är en dataprogrammerare, han sitter med ett kollegieblock och hittar på lustiga figurer och gulliga miljöer till olika spelidéer. Han designar spel, men kan ingenting om datorer. Han gör det barn är bäst på, han använder sin fantasi till att skapa alternativa verkligheter.

Det är precis det som är hans problem, han lever i en egen verklighet där han är i centrum och övriga människor bara är suddiga figurer som inte har något värde. Alla andra är endast figurer som ska uppfylla hans behov och nycker.

Han tjusas av sin egen intelligens och tror att han lyckas manipulera sin omgivning på samma sätt som han skapar sina fantasier med penna och papper.

Han bor tillsammans med fyra andra vuxna i en hyreslägenhet på 4 r.o.k. i något som antingen är ett kollektiv eller någon sorts skyddat boende med vuxenstöd.
Åfan. Stod i en artikel han tjänade 600.000 om året.
2024-05-07, 19:39
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Har olivia barn? Jag trodde att hon sa att hon inte ville ha barn

Hon har 2 barn i sin säng när hon går live på Instagram varje söndag.
2024-05-07, 19:41
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Hon har 2 barn i sin säng när hon går live på Instagram varje söndag.

Är det hennes barn? Hon är ju barnflicka hos några influencers, Jonna och Jocke heter dom visst tror jag.
2024-05-07, 19:42
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Här är folk vidriga och förnedrar Pål i en stor flock. Elaka satkärringar precis som i den där facebokgruppen vilken är omtalad. Riktigt obehagliga människor.

Idag har han inget ansiktshår men pottfrillan är fräsch.
Han lider helt klart av någon typ av störning. Har du inte sett hans grimaser och himlade ögon?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in