2024-05-06, 13:31
Medlem
CC75s avatar
Nej, du ska inte bjuda in din chef som du känt tre månader. Varför? Därför att du med din historik om hur du interagerar med andra människor, din inställning till andra människor och vad du i stort anser om andra människor, med största sannolikhet innan bröllopet blir av, kommer att börja tycka illa om din chef också.

Om du bjuder in din chef är jag beredd att satsa en stor summa på att du innan bröllopet kommer att starta en tråd med rubriken "Hjälp, har bjudit in min chef till mitt bröllop men han är en stor idiot".

Skriver inte ovan för att raljera eller för att vara elak utan för att jag är övertygad om att du har den personligheten, vilket jag också tror att du själv är medveten om.

// CC
Citera
2024-05-06, 13:39
Medlem
Det är ditt bröllop. Du bjuder vem du vill. Att du ens funderar över vems tår du möjligen trampar på är förbluffande i min mening.
Citera
2024-05-06, 13:42
Medlem
Owlman59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippikoftan
Och du tror inte folk skulle se ner på dig mer när du bjuder din chef som du känt i tre månader? Fniss.

Både chefen, kollegorna och hela brudens krets lär tycka att du är ett riktigt ärke-cp. Vilket du iofs också verkar vara.

Citat:
Ursprungligen postat av Auktion
Om du vill starta skvaller och tjafs bakom din rygg på jobbet!

Fy fan, är du efterbliven?

Är ni så jävla mycket bättre då? Låter jävligt omoget av er att skriva och tracka någon som bara vill ha svar på sin fråga. Ni borde skämmas. Skaffa er ett liv.
Citera
2024-05-06, 13:55
Medlem
Chefer är oftast inte chefer så länge på samma arbetsplats, så han är kanske inte din chef när bröllopet väl inträffar. Å andra sidan, om du irriterar dig på ALLA dina kolleger kommer du nästan garanterat ha börjat irritera dig på på den här nye chefen innan det är bröllopsdags. Varför skulle just han inte visa sig vara en idiot när alla andra på ditt jobb, utom du, är idioter?
Citera
2024-05-06, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Owlman59
Jag och min tjej håller på och planerar vårat bröllop och pratat om lite olika alternativ. Sen kommer det som brukar vara bland det svåraste problemet för dom flesta, dvs vilka gäster vi ska bjuda. Hon har stor familj och många vänner så jag måste ju därmed också fylla på med gäster för att jämna ut, annars blir det ju pinsamt att jag inte skulle ha några förutom min familj som är ganska liten.

Försöker så gott jag kan leta reda på fler gäster från min sida men det är inte lätt när man inte har några vänner. Jag funderar nu på om jag ska bjuda in min nya chef som tillträdde för ca tre månader sen. Inte bara för att få det bättre ställt på jobbet utan också för att han verkar vara ungefär samma typ som mig.

Det jag undrar är om det är olämpligt eftersom jag inte kommer bjuda in någon av mina övriga kollegor då alla dom gjort mig irriterad på ett eller annat sätt. Det ska ju ändå vara en fin ihågkommen dag (kanske allra viktigaste dagen i livet), då bör man väl inte bjuda in personer som får en att må dåligt?
Chefen däremot har ju aldrig retat mig och jag ser mitt läge nu att bygga upp ett band med honom. Skulle till på köpet också göra att jag får det bättre ställt på jobbet.

Min stora fråga är om det är lämpligt att göra så. Är det olämpligt att bjuda in sin chef till sitt bröllop och inga kollegor? Svara på vad ni själva har för synpunkt på den frågan.
Skulle gynna mig extra mycket om jag fick svar på min fråga av någon som är eller har varit chef på en lagom stor arbetsplats (ca 10 anställda). I så fall hur skulle du som chef reagera på denna situation?

Hade jag varit chefen som varit på en arbetsplats i 3mån och fått en inbjudan till bröllop av en anställd hade jag tyckt det var jävligt konstigt men snällt avböjt.

Sitter du ens dagligen med Chefen på jobbet ? Umgås ni i övrigt ?

Förmodligen nej på båda. Så sjukt skumt beteende.

Inte ens med någon man lunchat och snackat med i 3mån på arbetet skulle jag klassa som normalt att bjuda på sitt bröllop.

Sluta leta extras som du inte har. Har du inga vänner så har du inga. Skit i det då det var ditt val i livet så stå bara för det och ha mycket mindre gäster på din sida.

Det i sig är inget ovanligt på alla bröllop jag varit på i livet.
Citera
2024-05-06, 13:59
Medlem
Mr.Pizzarellis avatar
Jag skulle inte bjudit in endast min chef om jag var du och speciellt inte om ni i övrigt inte umgås utanför arbetsplatsen. Det kan skapa dålig stämning bland dina arbetskamrater som känner sig åtsidosatta samt att dom kan känna att du försöker fjäska och slicka röv på chefen och tror dig vara förmer än dom. Kom även ihåg att du skall jobba med dessa individer 5 dagar i veckan och det kan bli lite jobbigt för dig på arbetsplatsen om dom tycker illa om dig.

Chefen kanske dessutom ser det som att du endast bjuder h*n för att just skaffa dig förmåner och inte för att ni skulle vara nån sorts vänner om ni inte som sagt umgås i övrigt och det kan ist ha motsatt effekt och slå tillbaka på dig
Citera
2024-05-06, 14:16
Avstängd
Citat:
Jag är mest rädd för att min blivande frus familj skulle se ner på mig att jag är dålig på nåt vis för att jag inte har några vänner. Såna saker uppmärksammas tyvärr.

Varför ska jag bjuda in mina kollegor när dom retat mig och fått mig att bli irriterad och vantrivas på jobbet? Läste du inte mitt inlägg ordentligt eller skrev du så bara för att jävlas med mig. Har en annan tråd där jag tagit upp att andra gillar att jävlas med mig då ett beteende är just det som du gjorde nyss. Du föreslog ett alternativ som du vet inte finns på min karta. (FB) Varför gillar andra att jävlas med mig?

Tror det blir stor risk för att det skulle spåra ur med konflikter då vilket jag inte vill. Skulle däremot va kul om man kunde samla dom på ett annat ställe och se dom ha ihjäl varandra. Bara det aldrig kommer ut vem det var som anordna detta.

Andra kanske ser ner på mig och anser att jag är en dålig människa för att jag är opopulär.

Du kommer inte bli mindre retad för att du bjuder chefen på ett bröllop, just saying.
Citera
2024-05-06, 14:17
Bannlyst
Citat:
Är ni så jävla mycket bättre då? Låter jävligt omoget av er att skriva och tracka någon som bara vill ha svar på sin fråga. Ni borde skämmas. Skaffa er ett liv.

Sanningen svider, och har man funderingar som TS måste man presenteras med den kalla och hårda sanningen för att inse att man är totalt jävla efterbliven.
Citera
2024-05-06, 14:18
Medlem
Masingas avatar
Försöker du smöra eller?
Citera
2024-05-06, 14:19
Medlem
Absolut inte lämpligt om din främsta anledning är att det är den i nuläget bästa du kan komma på för att fylla ut din gästlista..

Jag hade rekommenderat att du ber din familj/släkt att ta med + 1-2 (kanske folk du träffat enstaka gånger eller inte alls) det är i alla fall ett bättre och säkrare alternativ än att börja gambla med ditt yrkesliv. Jag kan bara se att det skulle stjälpa mer än hjälpa att bjuda in en nybliven chef till ditt bröllopp oavsett om han skulle tacka ja eller nej.
Citera
2024-05-06, 14:21
Medlem
Raktinyllets avatar
Klart du ska bjuda chefen, glöm inte bort pizzabagaren och den trevliga tjejen som sitter i kassan på ICA
Citera
2024-05-06, 14:23
Medlem
Citat:
Jag och min tjej håller på och planerar vårat bröllop och pratat om lite olika alternativ. Sen kommer det som brukar vara bland det svåraste problemet för dom flesta, dvs vilka gäster vi ska bjuda. Hon har stor familj och många vänner så jag måste ju därmed också fylla på med gäster för att jämna ut, annars blir det ju pinsamt att jag inte skulle ha några förutom min familj som är ganska liten.

Försöker så gott jag kan leta reda på fler gäster från min sida men det är inte lätt när man inte har några vänner. Jag funderar nu på om jag ska bjuda in min nya chef som tillträdde för ca tre månader sen. Inte bara för att få det bättre ställt på jobbet utan också för att han verkar vara ungefär samma typ som mig.

Det jag undrar är om det är olämpligt eftersom jag inte kommer bjuda in någon av mina övriga kollegor då alla dom gjort mig irriterad på ett eller annat sätt. Det ska ju ändå vara en fin ihågkommen dag (kanske allra viktigaste dagen i livet), då bör man väl inte bjuda in personer som får en att må dåligt?
Chefen däremot har ju aldrig retat mig och jag ser mitt läge nu att bygga upp ett band med honom. Skulle till på köpet också göra att jag får det bättre ställt på jobbet.

Min stora fråga är om det är lämpligt att göra så. Är det olämpligt att bjuda in sin chef till sitt bröllop och inga kollegor? Svara på vad ni själva har för synpunkt på den frågan.
Skulle gynna mig extra mycket om jag fick svar på min fråga av någon som är eller har varit chef på en lagom stor arbetsplats (ca 10 anställda). I så fall hur skulle du som chef reagera på denna situation?
Nej bjud inte din chef
Du vill bygga ett band med honom på ditt bröllop????????
Är det honom du ska gifta dig med????
Nä håll honom utanför ditt privatliv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in