Citat:
Ursprungligen postat av
Owlman59
Jag och min tjej håller på och planerar vårat bröllop och pratat om lite olika alternativ. Sen kommer det som brukar vara bland det svåraste problemet för dom flesta, dvs vilka gäster vi ska bjuda. Hon har stor familj och många vänner så jag måste ju därmed också fylla på med gäster för att jämna ut, annars blir det ju pinsamt att jag inte skulle ha några förutom min familj som är ganska liten.
Försöker så gott jag kan leta reda på fler gäster från min sida men det är inte lätt när man inte har några vänner. Jag funderar nu på om jag ska bjuda in min nya chef som tillträdde för ca tre månader sen. Inte bara för att få det bättre ställt på jobbet utan också för att han verkar vara ungefär samma typ som mig.
Det jag undrar är om det är olämpligt eftersom jag inte kommer bjuda in någon av mina övriga kollegor då alla dom gjort mig irriterad på ett eller annat sätt. Det ska ju ändå vara en fin ihågkommen dag (kanske allra viktigaste dagen i livet), då bör man väl inte bjuda in personer som får en att må dåligt?
Chefen däremot har ju aldrig retat mig och jag ser mitt läge nu att bygga upp ett band med honom. Skulle till på köpet också göra att jag får det bättre ställt på jobbet.
Min stora fråga är om det är lämpligt att göra så. Är det olämpligt att bjuda in sin chef till sitt bröllop och inga kollegor? Svara på vad ni själva har för synpunkt på den frågan.
Skulle gynna mig extra mycket om jag fick svar på min fråga av någon som är eller har varit chef på en lagom stor arbetsplats (ca 10 anställda). I så fall hur skulle du som chef reagera på denna situation?
Hade jag varit chefen som varit på en arbetsplats i 3mån och fått en inbjudan till bröllop av en anställd hade jag tyckt det var jävligt konstigt men snällt avböjt.
Sitter du ens dagligen med Chefen på jobbet ? Umgås ni i övrigt ?
Förmodligen nej på båda. Så sjukt skumt beteende.
Inte ens med någon man lunchat och snackat med i 3mån på arbetet skulle jag klassa som normalt att bjuda på sitt bröllop.
Sluta leta extras som du inte har. Har du inga vänner så har du inga. Skit i det då det var ditt val i livet så stå bara för det och ha mycket mindre gäster på din sida.
Det i sig är inget ovanligt på alla bröllop jag varit på i livet.