• 1
  • 2
2024-05-06, 11:32
Medlem
Owlman59s avatar
Jag och min tjej håller på och planerar vårat bröllop och pratat om lite olika alternativ. Sen kommer det som brukar vara bland det svåraste problemet för dom flesta, dvs vilka gäster vi ska bjuda. Hon har stor familj och många vänner så jag måste ju därmed också fylla på med gäster för att jämna ut, annars blir det ju pinsamt att jag inte skulle ha några förutom min familj som är ganska liten.

Försöker så gott jag kan leta reda på fler gäster från min sida men det är inte lätt när man inte har några vänner. Jag funderar nu på om jag ska bjuda in min nya chef som tillträdde för ca tre månader sen. Inte bara för att få det bättre ställt på jobbet utan också för att han verkar vara ungefär samma typ som mig.

Det jag undrar är om det är olämpligt eftersom jag inte kommer bjuda in någon av mina övriga kollegor då alla dom gjort mig irriterad på ett eller annat sätt. Det ska ju ändå vara en fin ihågkommen dag (kanske allra viktigaste dagen i livet), då bör man väl inte bjuda in personer som får en att må dåligt?
Chefen däremot har ju aldrig retat mig och jag ser mitt läge nu att bygga upp ett band med honom. Skulle till på köpet också göra att jag får det bättre ställt på jobbet.

Min stora fråga är om det är lämpligt att göra så. Är det olämpligt att bjuda in sin chef till sitt bröllop och inga kollegor? Svara på vad ni själva har för synpunkt på den frågan.
Skulle gynna mig extra mycket om jag fick svar på min fråga av någon som är eller har varit chef på en lagom stor arbetsplats (ca 10 anställda). I så fall hur skulle du som chef reagera på denna situation?
Citera
2024-05-06, 11:36
Medlem
Blir kanske konstigt för chefen ?

"Hur känner du paret?"

"Jag är chef!"

"kul, är de några andra från företaget här?"

"Nej, bara jag, chefen."
Citera
2024-05-06, 11:41
Medlem
Jag kommer troligen bjuda in min chef till mitt bröllop om 1-2 år och inga andra kollegor. Mest för att vi har likadan personlighet och blivit någorlunda nära. Blivit hembjuden till honom på fester där inga andra kollegor närvarat. Tycker inte det är något märkligt. Nu har ni ju bara känt varandra tre månader så det kanske är lite annorlunda.
Citera
2024-05-06, 11:41
Medlem
halaltarzans avatar
Håll chefen utanför. Har man inte stor bekantskapskrets eller stor släkt så är det inget att skämmas över.
Citera
2024-05-06, 11:43
Medlem
Din nya chef sedan 3 mån. Jag skulle nog inte bjuda han. Han skulle inte bjuda dig. Och kollegorna skulle se dig som Asslicker of the Century. Och han skulle förmodligen tacka nej.

Ju fler du bjuder ju dyrare blir det, beroende på ålder så behöver man inte ha så många "nära" vänner och bjuda. Minst 3 lär du väl ha, annars får du väl leta någon statist.
Citera
2024-05-06, 11:44
Avstängd
Jäkligt märkligt o bjuda sin chef, speciellt enbart sin chef, SPECIELLT när han jobbat 3 mån.

Om inte märkligt för dig då du verkar störd så väldigt konstigt för din chef.

Bjud dina närmsta kollegor istället om du har några… vem fan bjuder en ny chef på ett bröllop? 😂
Citera
2024-05-06, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GroggNazisten
Din nya chef sedan 3 mån. Jag skulle nog inte bjuda han. Han skulle inte bjuda dig. Och kollegorna skulle se dig som Asslicker of the Century. Och han skulle förmodligen tacka nej.

Ju fler du bjuder ju dyrare blir det, beroende på ålder så behöver man inte ha så många "nära" vänner och bjuda. Minst 3 lär du väl ha, annars får du väl leta någon statist.
Jag känner att denna kommentar förklarade det väl. Hade ni känt varann en längre tid och chefen hade bjudit in dig privat först så hade det varit OK men nu skulle du nog bara ses som lite konstig av chefen.

Har du inga släktingar, barndomsvänner eller studiekamrater som skulle tycka det var kul att få bli bjudna på bröllop?!

Hur gör man om man inte har någon att bjuda in? Ser ju skevt ut om ena sidan av kyrkan är fullproppad med folk medan den andra är öde.
Citera
2024-05-06, 11:59
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Owlman59
Jag och min tjej håller på och planerar vårat bröllop och pratat om lite olika alternativ. Sen kommer det som brukar vara bland det svåraste problemet för dom flesta, dvs vilka gäster vi ska bjuda. Hon har stor familj och många vänner så jag måste ju därmed också fylla på med gäster för att jämna ut, annars blir det ju pinsamt att jag inte skulle ha några förutom min familj som är ganska liten.

Försöker så gott jag kan leta reda på fler gäster från min sida men det är inte lätt när man inte har några vänner. Jag funderar nu på om jag ska bjuda in min nya chef som tillträdde för ca tre månader sen. Inte bara för att få det bättre ställt på jobbet utan också för att han verkar vara ungefär samma typ som mig.

Det jag undrar är om det är olämpligt eftersom jag inte kommer bjuda in någon av mina övriga kollegor då alla dom gjort mig irriterad på ett eller annat sätt. Det ska ju ändå vara en fin ihågkommen dag (kanske allra viktigaste dagen i livet), då bör man väl inte bjuda in personer som får en att må dåligt?
Chefen däremot har ju aldrig retat mig och jag ser mitt läge nu att bygga upp ett band med honom. Skulle till på köpet också göra att jag får det bättre ställt på jobbet.

Min stora fråga är om det är lämpligt att göra så. Är det olämpligt att bjuda in sin chef till sitt bröllop och inga kollegor? Svara på vad ni själva har för synpunkt på den frågan.
Skulle gynna mig extra mycket om jag fick svar på min fråga av någon som är eller har varit chef på en lagom stor arbetsplats (ca 10 anställda). I så fall hur skulle du som chef reagera på denna situation?

Nej och åter nej
Skulle nån av mina anställda bjuda in mig på deras bröllop så skulle jag börja ta en funderare. Och självklart tack nej.

Skulle fundera på vad för fjäsk / rövslick anställda håller på mig.

Och chefen har en plan om div ersättare på vissa tjänster om nån slutar.
Är du inte på den listan som han har kan han se som att du vill klättra men ingen plan finns

Nej bjud inte in han
Citera
2024-05-06, 11:59
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:

Ert bröllop tillhör ditt privatliv, inte ditt yrkesliv. Du ska inte bjuda chef eller kollegor, såvida du inte umgås, och är kompis, med dom privat.

Autism-varning på den här trådstarten...
Citera
2024-05-06, 12:05
Medlem
Owlman59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Håll chefen utanför. Har man inte stor bekantskapskrets eller stor släkt så är det inget att skämmas över.

Jag är mest rädd för att min blivande frus familj skulle se ner på mig att jag är dålig på nåt vis för att jag inte har några vänner. Såna saker uppmärksammas tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Jäkligt märkligt o bjuda sin chef, speciellt enbart sin chef, SPECIELLT när han jobbat 3 mån.

Om inte märkligt för dig då du verkar störd så väldigt konstigt för din chef.

Bjud dina närmsta kollegor istället om du har några… vem fan bjuder en ny chef på ett bröllop? 😂

Varför ska jag bjuda in mina kollegor när dom retat mig och fått mig att bli irriterad och vantrivas på jobbet? Läste du inte mitt inlägg ordentligt eller skrev du så bara för att jävlas med mig. Har en annan tråd där jag tagit upp att andra gillar att jävlas med mig då ett beteende är just det som du gjorde nyss. Du föreslog ett alternativ som du vet inte finns på min karta. (FB) Varför gillar andra att jävlas med mig?

Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Vi då, dina vänner på Flashback, du kan väl bjuda in oss!

En skön mix av folk från naziforumet, dopingforumet, knarkforumet, konspirationsforumet, skvallerforumet och tråden där vi anklagar varandra för att vara bögar!

Tror det blir stor risk för att det skulle spåra ur med konflikter då vilket jag inte vill. Skulle däremot va kul om man kunde samla dom på ett annat ställe och se dom ha ihjäl varandra. Bara det aldrig kommer ut vem det var som anordna detta.

Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
vad spelar det för roll om du inte har så många gäster?

Andra kanske ser ner på mig och anser att jag är en dålig människa för att jag är opopulär.
Senast redigerad av Owlman59 2024-05-06 kl. 12:22.
Citera
2024-05-06, 12:06
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Inte bara för att få det bättre ställt på jobbet utan också för att han verkar vara ungefär samma typ som mig.

Det jag undrar är om det är olämpligt eftersom jag inte kommer bjuda in någon av mina övriga kollegor
Du ser i grund och botten ditt kommande bröllop som inget annat än handelsvara - inbjudan i utbyte mot "bättre ställt" (högre lön?/befordran ?uppdrag som är kul ? osv). Så vad bryr du dig om såna som inget har för dig att smöra efter ? Och är chefen av samma skrot och korn ? jamen dåså
Citera
2024-05-06, 12:08
Medlem
Citat:

I dagens Sverige kan det nog upplevas som fjäskigt. Nej, inte bra...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in