• 1
  • 2
2023-12-18, 13:39
Medlem
Owlman59s avatar
Har flera exempel på när andra varit jävliga mot mig. Kan vara allt från främlingar, arbetskamrater och även familj. Vänner har jag ju inga kvar då jag valde att lämna dom och när ni ser rubriken på det här inlägget förstår ni säkert varför.
När jag väl tänker efter har det pågått väldigt länge, i princip hela mitt liv. Vad är det egentligen som är så roligt att jävlas med mig? Ingen får ju ut någon vinning utav det. Är det roligt att se mig må dåligt och vara irriterad? Har svårt att tänka mig att jag blivit omringad av ren slump av massvis med sadister. Därför söker jag om det kan finnas någon specifik anledning hur det kommer sig att just jag blir en sådan måltavla.

Exempel på när andra varit jävliga mot mig...

Främlingar brukar oftast ta för lång tid på sig och dryga ut sitt ärende när dom ser att jag står i kö bakom dom.

När det kommer till familj och arbetskamrater brukar dom tycka om att ge mig förslag på alternativ som dom vet att det absolut inte finns på min karta. Hur irriterande är inte detta?

Varför gillar är det så många som gillar att jävlas med mig? Vad är det som gör det så roligt att få mig irriterad?
Citera
2023-12-18, 13:42
Medlem
Carnills avatar
Av det lilla du skriver, TS, så tror jag antingen att du är väldigt lättkränkt eller så inbillar du dig.
Citera
2023-12-18, 13:43
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Det kanske är din reaktion som gör att det är roligt
Citera
2023-12-18, 13:47
Medlem
Ekofetts avatar
Vi är biologiska varelser och precis som i djurvärlden, i djungeln, på savannen, på zoo, i hönsgården osv tar det inte lång tid innan hackkycklingen hittas.

Vi är också troende, religiösa varelser. Du är som Jesus. Vi tvättar våra synder genom att plåga dig.

Tack för att du finns för att vi andra skall må bättre, men också för att gruppen skall hålla ihop, på din bekostnad.
Senast redigerad av Ekofett 2023-12-18 kl. 13:50.
Citera
2023-12-18, 13:48
Medlem
SOSMULAs avatar
Det är inte så att du inbillar dig? Eller det är dig det är fel på? Kan du ge något exempel som din familj gör och sedan beskriva hur du regerar på det?

Om du nu inte gör det och folk faktiskt är dryga och jävlas med dig är det förmodligen för din reaktion är något utöver det vanliga och är roligt att få fram.
Citera
2023-12-18, 13:49
Medlem
sebastian66s avatar
Det kanske är så enkelt att folk i din närhet vet om att du är könslig. Då kan det vara lite extra krydda och skoj att driva eller skoja med folk. Det finns faktiskt folk som går igång på att kivas eller jävlas.
Men vad gör att det då är svårt att visa fulfingret och sluta umgås med personen undrar man.
Sånt folk brular man välja bort eller ignorerar. Det kanske kan vara något att tänka på i framtiden.
Svenne är lite skadeglad men inte i alla fall. Det finns alltid bra och dåligt folk det är nog något du måste inse,
Citera
2023-12-18, 13:53
Avstängd
Låter som om du har en kort stubin, kanske skaffa en boxningssäck och ta ut dina bekymmer på innan du träffar folk?
Citera
2023-12-18, 13:56
Citat:
Ursprungligen postat av Owlman59
Främlingar brukar oftast ta för lång tid på sig och dryga ut sitt ärende när dom ser att jag står i kö bakom dom.
Du har paranoia
Citera
2023-12-18, 14:08
Medlem
Owlman59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekofett
Vi är biologiska varelser och precis som i djurvärlden, i djungeln, på savannen, på zoo, i hönsgården osv tar det inte lång tid innan hackkycklingen hittas.

Vi är också troende, religiösa varelser. Du är som Jesus. Vi tvättar våra synder genom att plåga dig.

Tack för att du finns för att vi andra skall må bättre, men också för att gruppen skall hålla ihop, på din bekostnad.

Ibland går jag till och med och tänker exakt så.

Citat:
Ursprungligen postat av SOSMULA
Det är inte så att du inbillar dig? Eller det är dig det är fel på? Kan du ge något exempel som din familj gör och sedan beskriva hur du regerar på det?

Om du nu inte gör det och folk faktiskt är dryga och jävlas med dig är det förmodligen för din reaktion är något utöver det vanliga och är roligt att få fram.

Jag har ett exempel på jävlighet mot dig som kallas för "du". Din kommentar riktar ju bara mot att lägga felet på mig när jag söker svar på min fråga. Det är ju ett tydligt exempel på jävlighet. Nu kan jag fråga dig. Vad får du för vinning att jävlas med mig?

Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Det kanske är så enkelt att folk i din närhet vet om att du är könslig. Då kan det vara lite extra krydda och skoj att driva eller skoja med folk. Det finns faktiskt folk som går igång på att kivas eller jävlas.
Men vad gör att det då är svårt att visa fulfingret och sluta umgås med personen undrar man.
Sånt folk brular man välja bort eller ignorerar. Det kanske kan vara något att tänka på i framtiden.
Svenne är lite skadeglad men inte i alla fall. Det finns alltid bra och dåligt folk det är nog något du måste inse,

Jag har redan valt bort mina vänner då dom höll på så mot mig. Arbetskamrater är lite väl svårt att bara lämna då jag måste jobba, om jag nu inte kommer på ett sätt att vara självförsörjande vilket inte låter troligt i dagens läge.
Citera
2023-12-18, 14:12
Medlem
SOSMULAs avatar
Citat:
Ibland går jag till och med och tänker exakt så.

Jag har ett exempel på jävlighet mot dig som kallas för "du". Din kommentar riktar ju bara mot att lägga felet på mig när jag söker svar på min fråga. Det är ju ett tydligt exempel på jävlighet. Nu kan jag fråga dig. Vad får du för vinning att jävlas med mig?

Jag har redan valt bort mina vänner då dom höll på så mot mig. Arbetskamrater är lite väl svårt att bara lämna då jag måste jobba, om jag nu inte kommer på ett sätt att vara självförsörjande vilket inte låter troligt i dagens läge.

Var geuint bara intresserad över ett exempel. Att din familj ger förslag på alternativ som dom vet att "triggar" dig var ju inte så mycket info. Du verkar dock ha väldigt kort stubin om min kommentar får dig att tro att jag vill jävlas med dig
Citera
2023-12-18, 14:22
Medlem
Owlman59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnill
Av det lilla du skriver, TS, så tror jag antingen att du är väldigt lättkränkt eller så inbillar du dig.

En kvinna framför mig vid en bankomat gjorde två uttag när hon kunde ta ut hela hennes belopp på ett uttag. Hon såg mig stå i kö och vänta. därför valde hon att stoppa tillbaka samma kort igen för att det skulle bli två uttag bara för att jag skulle behöva vänta längre. Säkert såg hon att jag var stressad också.

På mitt jobb håller dom på och frågar ut mig om när jag ska gifta mig med min tjej som jag varit med i 5 år och hur jag önskar ha mitt bröllop. Jag svarar att jag vill ha ett så litet bröllop som möjligt eftersom jag inte har några vänner att bjuda in och att det blir för pinsamt med bara min familj och att jag är rädd för att andra ska se ner på mig för att jag är opopulär. Då är det alltid nån kollega som föreslår att jag kan bjuda in dom vilket inte ens finns på min karta. Vill inte ens ha med dom på min begravning. Det har jag sagt flera gånger men det tycks aldrig gå in i deras huvuden.
Citera
2023-12-18, 14:27
Medlem
Citat:
Har flera exempel på när andra varit jävliga mot mig. Kan vara allt från främlingar, arbetskamrater och även familj. Vänner har jag ju inga kvar då jag valde att lämna dom och när ni ser rubriken på det här inlägget förstår ni säkert varför.
När jag väl tänker efter har det pågått väldigt länge, i princip hela mitt liv. Vad är det egentligen som är så roligt att jävlas med mig? Ingen får ju ut någon vinning utav det. Är det roligt att se mig må dåligt och vara irriterad? Har svårt att tänka mig att jag blivit omringad av ren slump av massvis med sadister. Därför söker jag om det kan finnas någon specifik anledning hur det kommer sig att just jag blir en sådan måltavla.

Exempel på när andra varit jävliga mot mig...

När det kommer till familj och arbetskamrater brukar dom tycka om att ge mig förslag på alternativ som dom vet att det absolut inte finns på min karta. Hur irriterande är inte detta?

Varför gillar är det så många som gillar att jävlas med mig? Vad är det som gör det så roligt att få mig irriterad?

Människor är horor och gillar att se andra lida Jag har samma problem.
En polare var jävligt jobbig mot mig ett tag och till slut fick jag nog och ställde honom mot väggen och frågade varför han beter sig som en jävla idiot. Förklaringen jag fick var att "du har ju allting, utseendet, längden och allt så jag trodde inte att du tog åt dig av vad jag säger". Så i mångas ögon kan det vara avundsjuka också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in