2024-05-04, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Dom kan likväl slagit ner blicken för att dom anser att det är trams.

Kanske det.
Vad tror du om det "Stefan" säger?
Citera
2024-05-04, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Kanske det.
Vad tror du om det "Stefan" säger?

Stämmer säkert.

Värdelöst med kriminella poliser.

Ser ingen koppling till MOP.

Gör du?

För mig har jag slängt det i papperskorgen.

Men jag hör gärna på vad du kommit fram till.

Mvh

Henrik
Citera
2024-05-04, 13:55
Medlem
Citat:
Stämmer säkert.

Värdelöst med kriminella poliser.

Ser ingen koppling till MOP.

Gör du?

För mig har jag slängt det i papperskorgen.

Men jag hör gärna på vad du kommit fram till.

Mvh

Henrik

Det har förmodligen ingen koppling till mop, men vad vet man.
Det finns många frågor och få konkreta svar , 38 är efter mordet.
Citera
2024-05-04, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentidero
Ja just den detaljen har inte påverkat min bedömning av scenariot. Engström är dock för mig så uppenbar gärningsman/utförare att det är rent ut sagt omöjligt att han skulle ha kunnat förbises utan ansträngning.

Vad hade Engström för klädsel under mordnatten? Letar febrilt efter foton av mordplatsen från mordnatten som ska finnas. I ett eller flera av dessa ska Engström ha fastnat på bild. Har sett dessa foton på nätet men kan inte komma ihåg vart. Du kanske vet vart de finns?
Senast redigerad av Magmunnen 2024-05-04 kl. 15:50.
Citera
2024-05-04, 15:51
Avstängd
Mentideros avatar
Citat:
Stig E är inte lösningen utan endast utförande enhet efter att han meddelats via walkie-talkie när han skulle stämpla ut från Skandia.

Jobba över liksom ... dagen innan resan till Idre och med en ilsken käring som undrar hemma, knappast vá? Han satt såklart och väntade på kommando från sina lierade.

Citat:
Det är en hypotes, inget faktum.

Jag har inget emot den hypotesen, utan uppskattar den.

Jo och tack! Formulerade den så lite provokativt eftersom jag, åtminstone för tillfället, är övertygad om Engström et alia.

Efter skotten springer Engström enligt min avancerade teori (axiom) i en närmast klassisk cirkulär manöver Tunnelgatan - David Bagares - Regeringsgatan - Apelbergsgatan - Sveavägen och återkommer utan att läggas märke till i uppståndelsen, förrän han viftar hojtar om flyktväg till Gösta Söderström.

Hela Engströms beskrivning är en blandning av de intryck han får vid utförandet och intryck och utsagor han får höra på plats efter och innan språngmarschen. Är han andfådd är det knappast något som uppmärksammans eftersom sannolikt samtliga hyperventilerar.
Citera
2024-05-04, 16:04
Medlem
Citat:
Jo och tack! Formulerade den så lite provokativt eftersom jag, åtminstone för tillfället, är övertygad om Engström et alia.

Efter skotten springer Engström enligt min avancerade teori (axiom) i en närmast klassisk cirkulär manöver Tunnelgatan - David Bagares - Regeringsgatan - Apelbergsgatan - Sveavägen och återkommer utan att läggas märke till i uppståndelsen, förrän han viftar hojtar om flyktväg till Gösta Söderström.

Hela Engströms beskrivning är en blandning av de intryck han får vid utförandet och intryck och utsagor han får höra på plats efter och innan språngmarschen. Är han andfådd är det knappast något som uppmärksammans eftersom sannolikt samtliga hyperventilerar.

Går nog inte ihop att han ska kuta runt och sen peka vägen.

Kuta runt och se när dom lastar in oP funkar.
Citera
2024-05-04, 16:38
Avstängd
Mentideros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Vad hade Engström för klädsel under mordnatten? Letar febrilt efter foton av mordplatsen från mordnatten som ska finnas. I ett eller flera av dessa ska Engström ha fastnat på bild. Har sett dessa foton på nätet men kan inte komma ihåg vart. Du kanske vet vart de finns?

Såg bilden alldeles nyligen i någon av de videor som finns på Youtube, vet ej om den finns som foto.

Citat:
Går nog inte ihop att han ska kuta runt och sen peka vägen.

Kuta runt och se när dom lastar in oP funkar.

Funkar alldeles utmärkt med hänsyn till tidsaspekt och avstånd, det tar flera minuter för Söderström att komma fram platsen. Spring sträckan och gå vissa avsnitt - den är inte lång.

Citat:

Citera
2024-05-04, 18:14
Avstängd
Mentideros avatar
Citat:

Här har du vad som sannolikt är samtliga foton - https://www.youtube.com/watch?v=0BSwzoLf2ZA
Citera
2024-05-04, 18:22
Medlem
Citat:
Här har du vad som sannolikt är samtliga foton - https://www.youtube.com/watch?v=0BSwzoLf2ZA

Tack! Jag är dock helt hundra på att jag sett fler foton från mordplatsen mordkvällen där Engström fastnat på bild. Foton som är betydligt skarpare.
Citera
2024-05-04, 19:16
Avstängd
Mentideros avatar
Citat:
Tack! Jag är dock helt hundra på att jag sett fler foton från mordplatsen mordkvällen där Engström fastnat på bild. Foton som är betydligt skarpare.

Inte full koll på det men du la väl märke till detta foto 2.10 - https://youtu.be/0BSwzoLf2ZA?t=130
Citera
2024-05-04, 19:37
Medlem
Citat:
Inte full koll på det men du la väl märke till detta foto 2.10 - https://youtu.be/0BSwzoLf2ZA?t=130

Oj, den missade jag! Just den ja. Tack!

Han tycks ha samma kläder på sig mordnatten som han själv senare visar och beskriver. Det var det jag ville undersöka.
Citera
2024-05-04, 19:47
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Stig E är inte lösningen utan endast utförande enhet efter att han meddelats via walkie-talkie när han skulle stämpla ut från Skandia.

Jobba över liksom ... dagen innan resan till Idre och med en ilsken käring som undrar hemma, knappast vá? Han satt såklart och väntade på kommando från sina lierade.

I den första utredningen gällande Engström gjord av säkerhetschefen framkommer ett utdrag ur arbetstidsförteckningen. Framkommer för det första att Engström ofta var sjukskriven och för det andra att han ofta jobbade sent, när han en gång kom till arbetet. Med all sannolikhet jobbade han helt enkelt ikapp, vilket han ju uppgeer.

Så han får klartecken via WT? Då lämnar han rummet, stämplar ut, samtalar med Olofsson och Kohut om jobb och semester för att därefter bege sig ut på gatan. Samtidigt döljandes både vapen och WT, eller lämnade han WT:n på rummet och förlitade sig på sin exeptionella tidsuppskattningsförmåga? Och synskhet gällande makarna Palmes rörelser?
Senast redigerad av Thurizas-09 2024-05-04 kl. 19:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in