Citat:
Ursprungligen postat av
Tandan
Dricker kaffe nu! Jo, jag är med på vad du menar, det stämmer väldigt bra enligt den "info" jag fick i mitt andliga uppvaknande. Dock så har vi ju den infon som kommer fram genom NDEs, minnen före födseln, regressionsterapi osv. Den går lite stick i stäv med detta. Så problemet blir när man skall lägga pusslet med alla bitar.
Minnen är bara fantasitankar i nuet. Finns bara nuet vad gäller att fantisera. Kan du nu fantisera igår? R-terapi är bara fantasier från de som tror de kan kontrollera och inget fel att försöka.
Finns inte heller något uppvaknande, även det är fantiserande tankar om tanken "igår blev jag upplyst" som inte är verklig.
Finns inga problem bara fantasier om problem och söker du vem som har det så hittar du ingen.
Vi drömmer om att vakna upp och det är bara en dröm.
Ingen vaknaŕ upp, du bara inbillar dej att du inte är vaken.
Det går inte att göra fel, allt är redan perfekt som det är vad som än händer.
Att tappa viljan att vilja ändra på något är att vara vaken och det finns ingen person där längre. Personen du trodde du var var bara en sekvens av tankar som kom och försvann likt ett moln. Inget märkvärdigt alls.
Att tro du är en enskild individ är det märkvärdiga spelet, mysteriet. Inget annat mysterium finns. Så enkelt, banalt och alla små barn vet det innan de matas med separationstankar och börjar jaga sin egen svans, sitt eget hem hemifrån.
Allt var bara en dröm, inget behöver eller kan hända och inget har hänt, du är fri som "ingenting, allt" och är mer nöjd än kämpande.
Att inget veta är en nyckel, böcker är vansinne, så att säga men inget fel. Allt redan vä.
Hur byter jag frekvens? Går tyvärr inte med viljan som vill vara bossen som håller dej kvar i kämpande, sökandet, tankens kraft inom spelet. Att ge upp går inte men det kan hända, så att säga.
Blablabla ...