Citat:
Ursprungligen postat av
Tandan
Ja det är så extremt krångligt att hålla på med massa tekniker. Det orkar inte jag heller. Ja jag vet inte vad det andliga uppvaknandet betydde eller vad jag skall göra av det riktigt. Dock så kommer jag liksom inte vidare känner jag. Intressant att du nämnde att du upplevde att det fanns en plan bakom allt, det var en komponent som ingick i min upplevelse också. Att allt är precis som det skall vara avsiktligt för att nå något för oss okänt mål. Samma sak har jag i efterhand läst att andra som varit med om andligt uppvaknande också erfarit. Det är ju även ett ofta förekommande inslag i NDEs osv. Dock har jag jävligt svårt att acceptera detta, att allt lidande liksom är designat. Ja jag vet varken ut eller in, man får ju aldrig svar här. Det hjälper liksom inte att veta detta om man inte får veta syftet eller vad det är för krafter bakom. Man kan ju inte veta om dom verkligen vill oss väl eller ej. Det ser uppenbarligen inte ut så. Händer det inte något mer, och ännu mer extraordinärt än det jag hittills upplevt så kommer jag dock fortsätta vara materialist/nihilist.
Nä, men jag har tappat respekten för det potentiellt övernaturliga. Det är inte ok att kräva så mycket av en person och sedan ge så tvetydiga bevis i utbyte.
Det klokaste är nog att hålla fast vid materialismen/ agnosticismen. Men givetvis kan man intressera sig och vara öppen för alternativa förklaringar.
Intressant är att jag under mitt "uppvaknande " kom fram till att det ( iallafall för mig) kommer vara omöjligt att finna bevis för något större så det bästa jag kan göra är att fokusera på livet istället.