Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-02, 11:39
Medlem
Bazze1s avatar
Efter att jag avskytt pottfrisyren mer än pesten börjar jag gilla honom mer och mer.

Bara det att han går under skinnet på dom falska skitnödiga och politiskt korrekta Kumbayah-aktivisterna Pelle Karin Alma Gustav och i viss mån Olivia samt Ci gör att jag fått en om än lite motvilligt ny favorit.

Hoppas Pål och Alexander står i final där Alexander vinner sina väl värda 500 000 kr.
2024-05-02, 12:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Nu hittar du på. Ingenting tyder på att Pål klagat på Olivias matlagning, han ville bara göra det på sitt sätt.
Det var det ju de andra som klagade på Pål och inte Pål som klagade på någon.
Pål har man aldrig hört klaga.
När Pål lagar mat så håller övriga andan. Speciellt om han vill göra det på sitt eget sätt. Ibland finns det anledning till klagomålen.

https://nojeslivet.newsner.com/tv/robinson-pal-bryter-tystanden-forgiftade-sitt-eget-lag-vad-man-inte-ser/

Citat:
På Instagram så delade Pål Schakonat med sig av särskild händelse som mycket väl kan ha påverkat Lag Nords chans i tävlingen där lagen skulle ro varsin flotte.

”Vad man inte ser i flotte avsnittet är hur alla mår piss av en snigelsoppa, tror jag, lagade igår. Magen är riiiikt dålig och alla är lätt febriga”, Skriver Pål i en story och fortsätter:

”Konflikterna låg i luften. Detta var första gången jag tänkte, nu fan är jag med i Robinson”.

Det verkar onekligen som att Pål alltså lyckades matförgifta sitt lag. Detta var kanske anledningen till att de inte rodde särskilt fort.
2024-05-02, 13:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag har för länge sedan fattat att det alltid finns försvar för oärlighet. Den du framför är helt och hållet din egen och har ingenting med Robinson att göra. Du gör en spegling helt enkelt.
Om det kostar på att gå emot en grupp med sin ärliga åsikt pga att gruppens tongivande medlemmar har en annan åsikt, så kommer den som inte är så populär och tongivande att följa sin egen övertygelse och åsikt i smyg. Det är följden av en åsiktskorridor.

Men vi kan vidga diskussionen om oärlighet. Är det oärligt av Pelle och Gustav att inte berätta om den hemliga immuniteten? Är det oärligt av Alma att inte berätta om sin? Är det oärligt av Alma att samarbeta med Pelle och Gustav, utan att berätta det för tjejerna? Var det oärligt av Pelle att orkestrera Påls utröstning i smyg? Vad säger moralens väktare om dessa hemligheter som inte sägs öppet inför gruppen?

Du ska nog inte titta på Robinson utan nåt gammalt avsnitt av Svar direkt med Siewert Öholm. Där stod moralen högt i kurs.
2024-05-02, 13:18
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greyhound66
Jag hejar på Alma och Gustav. Förstår inte alls agget mot Alma. Superhärlig tjej. Vissa gillar inte den småländska dialekten och såna kommentarer är ju patetiska.
Gillar när Gustav eller Alma får i efterhand referera tävlingarna. Det gör de riktigt bra.

Håller med om Alma, en helt vanlig hygglig go tjej, som jag skulle ha noll problem med i verkliga livet.

Skippa däremot efterhandsreferaten under pågående tävling. Även om Mastiff gjort detta bättre (eller mindre illa) än under tidigare år blir det oftast alldeles för enkelt att lista ut vem som vinner.

Överhuvudtaget har de skärpt sig rejält jämfört med tidigare säsonger, då spoilersarna stått som spön i backen med en spoilad planka som mest hårresande exempel.
2024-05-02, 13:24
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jo då - jag ser oxå
Ok. Gott att veta. Vad ser du?
2024-05-02, 13:27
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Jag förstår inte heller varför man ogillar det Mark gjorde, han vågade säga det som alla andra tyckte men vågade inte säga.
Ja exakt. Gemene man idag är konflikträdda. Går hellre bakom ryggen & snackar skit än att konfrontera.
2024-05-02, 13:35
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Men samtidigt, vad är rätt beteende och fel?
De har kommit till sammanslagning, de är inget lag eller team längre, de behöver inte ta gemensamma beslut om någon är sjuk. Jag hade fattat om de fortfarande var ett lag och tävlade i hop etc.
Då tycker jag Pelle och Gustavs curve ball mot Marcus och deras förhoppning att Marc skulle stå där med honom var otroligt mycket fulare och äckligare i jämförelse med Påls letande i skogen (älskade curve ballen dock men om man ser det ur ett mer moraliskt perspektiv)... men ja om jag känner Mark-typen rätt så sitter han nu i efterhand och förlåter både Gustav och Pelle för "att det var en tävling" och de är "snälla människor" men han håller fortfarande agg mot Pål som egentligen inte spelade spelet särskilt bra men långt ifrån fult...
Tror inte Mark ångrar ett ord. Han var strong som konfronterade stollen eftersom ingen annan vågade. Vidhåller att Pål är en ful jävel. Står och säjer att han bytte ut Mark pga han vunnit många individuella tävlingar. Det var ju ren hämnd. Älskade när Pelle poängterade att både Pål och Mark endast vunnit en individuell tävling var.
2024-05-02, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om det kostar på att gå emot en grupp med sin ärliga åsikt pga att gruppens tongivande medlemmar har en annan åsikt, så kommer den som inte är så populär och tongivande att följa sin egen övertygelse och åsikt i smyg. Det är följden av en åsiktskorridor.

Men vi kan vidga diskussionen om oärlighet. Är det oärligt av Pelle och Gustav att inte berätta om den hemliga immuniteten? Är det oärligt av Alma att inte berätta om sin? Är det oärligt av Alma att samarbeta med Pelle och Gustav, utan att berätta det för tjejerna? Var det oärligt av Pelle att orkestrera Påls utröstning i smyg? Vad säger moralens väktare om dessa hemligheter som inte sägs öppet inför gruppen?

Du ska nog inte titta på Robinson utan nåt gammalt avsnitt av Svar direkt med Siewert Öholm. Där stod moralen högt i kurs.

Ja men är det inte att det blir kaka på kaka med Påls personlighet i beakning? Han verkar generellt oskön, egoistis, girig, hänsynslös & faktiskt elak. Tycker inte man ska slänga med ord som psykopat & sociopat men han är obehaglig.
2024-05-02, 14:02
Medlem
Tyckte Pål var jobbig först men jag hoppas fan han vinner. Han är märklig på ett jättekul sätt, och han vet om det och tycker även om andra som är märkliga, Zayera som exempel. Att han kan uppskatta att folk är udda är fint, till skillnad från alla andra som mobbar och fryser ut och stör sig på alla som är lite annorlunda.
Ci, annorlunda, har många emot sig.
Pål, annorlunda, har många emot sig.
Zayera, annorlunda människa som också har haft många emot sig.

Det är bara svagt att gå med flocken och hata en enskilda individer för att alla andra gör det. Jag respekterar dom som går emot gruppen och bildar sin egna uppfattning.

Mark tror han är så jävla bra också, han verkar ha missat att det är en tävling? Klart man sätter sig själv först. Dom andra ljuger bara och låtsas att dom inte sätter sig själva först, men det gör alla i en tävling om man vill vinna.
2024-05-02, 14:09
Medlem
Bakarettans avatar
Alma är rar.
Karin är inte något.
Rooble har hybris.
Olivia är en gnällspik.
Maureen är beige.
Zaeyra är en besserwisser.
Gustav är sympatisk.
Pelle är smart men hal.
Ci är lurig.
Pål är falsk.
Simone är medlöpare.
Marcus är rövslickare.
Mark är genuin.
Alex är patetisk.
2024-05-02, 14:14
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23hallon
Tyckte Pål var jobbig först men jag hoppas fan han vinner. Han är märklig på ett jättekul sätt, och han vet om det och tycker även om andra som är märkliga, Zayera som exempel. Att han kan uppskatta att folk är udda är fint, till skillnad från alla andra som mobbar och fryser ut och stör sig på alla som är lite annorlunda.
Ci, annorlunda, har många emot sig.
Pål, annorlunda, har många emot sig.
Zayera, annorlunda människa som också har haft många emot sig.

Det är bara svagt att gå med flocken och hata en enskilda individer för att alla andra gör det. Jag respekterar dom som går emot gruppen och bildar sin egna uppfattning.

Mark tror han är så jävla bra också, han verkar ha missat att det är en tävling? Klart man sätter sig själv först. Dom andra ljuger bara och låtsas att dom inte sätter sig själva först, men det gör alla i en tävling om man vill vinna.
Och där kom ett inlägg från en äkta PK-idiot.
Mark är strong som vågar stå upp och säga vad han tycker. Men du kanske inte är van vid det?
2024-05-02, 14:30
Medlem
Vilken äklig jävel bögen är, så jäkla ond och intrigerande, ser ut som en en avkomma om Hitler och Charlie Chaplin fått barn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in