Citat:
Det låter fullt logiskt. Så förutsatt att de gjort som de skrev, dvs. förverkat det utan att analysera, så kan de ju inte sätta dit mig för det.Alltså, så länge de inte har bekräftat att det verkligen inte är narkotika så är det inget brott. Ämnet måste testas för att man ska kunna fastslå att det är något olagligt, oavsett hur uppenbart det kan tyckas vara.
Därför är det viktigt att neka om polisen skulle kontakta dig.
Men om jag ska vara ärlig så tror jag nog inte det kommer hända så mkt mer än att du fått ett brev. Jag har inte läst några domar kring den nya lagen.
Därför är det viktigt att neka om polisen skulle kontakta dig.
Men om jag ska vara ärlig så tror jag nog inte det kommer hända så mkt mer än att du fått ett brev. Jag har inte läst några domar kring den nya lagen.
I så fall kvarstår den här grejen med "försök till narkotikaköp". Möjliga bevis är att jag köpt krypto och att jag har stängd brevlåda (så ingen annan kan beställa till min adress och hämta). Men förutsatt att de inte analyserat innehållet i försändelsen så vet de ju fortfarande inte säkert om jag köpt narkotika eller inte. Så det bör ju inte hålla heller.
Sista kvarvarande alternativet är i så fall att de kallar mig på förhör och att jag får lämna prov. Är provet då negativt, vilket det skulle vara, så finns det ju ingenting kvar att gå på om jag nekar till allting, om jag tänker rätt.
Slutledningen är att jag bör kunna vara safe. Under förutsättningen att det förverkats och att de inte kan gå på bara indicier. Att det var cannabis i paketet råder det ju inga tvivel om för någon egentligen, men..
Citat:
Intressant ändå. Om det var det paket som tog tid att komma fram de går på bör de ju också analyserat innehållet för att kunna sätta dit dig för det. Alternativet är ju i så fall att de medvetet väntar och hoppas att du brukar det, för att sen ta in dig på prov och sätta dit dig på den vägen. Fick du göra något prov?
Jag fick en kallelse på post att jag skulle in på förhör. Jag ringde numret på kallelsen och frågade om det gick att ha på telefon direkt istället. Det gick de inte med på så har ju haft jätteångest mellan kallelsen och förhöret. Jag trodde att jag hade dykt upp i något kundregister då jag inte kunde komma på att något paket försvunnit. I december så var det ett paket som inte dök upp hos mig förens 2-3 veckor efter beställning så misstänker att det är paket de kollat i. (men varför skulle de ha skickat vidare paketet till mig i såna fall?)
De frågade vart jag köpt tabletterna. Vad de kostade. Om jag visste att det var olagligt mm.
De frågade vart jag köpt tabletterna. Vad de kostade. Om jag visste att det var olagligt mm.