2024-04-28, 22:14
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Du får be Kulan låta bli vara så sportslig! Om han lägger sig när han blir bentacklad är straffen klar. Nu valde han jaga vidare på bollen..
Sen måste Vicario antingen lägga sig eller agera tuffare när White obstruerar.
Till sist sluta gör mål åt motståndare.

B-laget mot City?

Han blir ju inte bentacklad av Trossard.. visst kontakten finns men som jag ser det så försöker inte Trossard skapa den kontakten utan Kulan springer in framför honom och den touchen som sker gör att han råkar sparka in i sitt eget ben/fot.

Sen om det ska vara straff eller inte säger jag ingenting om, men det är fel att kalla det tackling enligt mig.
Citera
2024-04-28, 22:41
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jag vill inte vara den som kastar De Zerbi under bussen eller säger att han är medioker bara så att han sedan kan gå till en annan klubb och vara lysande. Men det känns lite (just nu) som Martinez i Everton efter Moyes. De Zerbi kom in och gjorde lite justeringar på Potter's bygge och det blev bra direkt, men känns som ju längre Brighton kommer från att Potter var där så har laget också blivit sämre och sämre.

Sen har han ju tappat Caicedo och Mac Allister som var deras viktigaste spelaren förra säsongen, Mitoma var också viktig och har ju varit borta sedan i vintras. Och för tillfället ligger Brighton 5:a skadelistan där man mäter antal dagar förlorade pga skador. Atm har dom 8 skador varav 5 är startspelare och flera av dom har varit borta ett tag. Ingen enkel säsong för De Zerbi helt enkelt.
Citera
2024-04-28, 22:51
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Han blir ju inte bentacklad av Trossard.. visst kontakten finns men som jag ser det så försöker inte Trossard skapa den kontakten utan Kulan springer in framför honom och den touchen som sker gör att han råkar sparka in i sitt eget ben/fot.

Sen om det ska vara straff eller inte säger jag ingenting om, men det är fel att kalla det tackling enligt mig.
Jaså? 29:23 visar hur Trossard’s knä-höger utsida av smalbenet träffar Kulan’s vänsterfot.
Kulan är först och väljer löpväg. Är ca 40 cm framför vid kontakt se 30:53
Man är ansvarig för sin handling, vete tusan hur många gånger jag har hört det om Liverpool.

Nu blir det ingen straff för han försöker spela vidare men om han hade lagt sig hade ex antal inlägg skrivits om han lagt sig aka förstärker.
Med andra ord sluta vara sportslig.

Om Kulan lägger sig blir det straff, inget VAR hade ändrat men hade Oliver blåst trots han ska? Tveksamt när han inte dömer Rice förseelse trots han står sjukt bra till utan VAR får kliva in.

https://twitter.com/Re_birth499/status/1784618726119149690/photo/1

Tveksam om det varit tyst om det drabbat bortalaget.
Senast redigerad av Drickback 2024-04-28 kl. 23:12.
Citera
2024-04-28, 23:13
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Jaså? 29:23 visar hur Trossard’s knä-höger utsida av smalbenet talkar Kulan’s vänsterfot.
Man är ansvarig för sin handling, vete tusan hur många gånger jag har hört det om Liverpool.

Nu blir det ingen straff för han försöker spela vidade men om han hade lagt sig hade ex antal inlägg skrivits om han lagt sig aka förstärker.

Om Kulan lägger sig blir det straff, inget VAR hade ändrat men hade Oliver blåst trots han ska? Tveksamt när han inte dömer Rice förseelse trots han står sjukt bra till utan VAR får kliva in.

Anser du det vara en bentackling? Man är självklart ansvarig för sina handlingar och det är en minimal touch men den ser verkligen inte ut att vara medveten, så att kalla det för en tackling är faktiskt lite larvigt. Jag har sett situationen ur alla vinklar och anser det är en soft penalty isåfall.

Att han missar Rices pungspark är helt sjukt. Både jag och min vän skrattade faktiskt åt stt han inte dömde straff direkt.
Citera
2024-04-28, 23:21
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Anser du det vara en bentackling? Man är självklart ansvarig för sina handlingar och det är en minimal touch men den ser verkligen inte ut att vara medveten, så att kalla det för en tackling är faktiskt lite larvigt. Jag har sett situationen ur alla vinklar och anser det är en soft penalty isåfall.

Att han missar Rices pungspark är helt sjukt. Både jag och min vän skrattade faktiskt åt stt han inte dömde straff direkt.
Är ju benet sen finns det givetvis grader i ordet ben.
Du vet likväl som jag att det är konsekvensen och inte omedveten som gäller. Ni får tacka kulan för sportslighet.
Kontakten är där så larvigt är det inte, låt bli och vara i vägen är lösningen 🙃

Fegt/dåligt av Oliver, borde få stå över när man missar så grovt.
Citera
2024-04-28, 23:32
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Du vet likväl som jag att det är konsekvensen och inte omedveten som gäller. Ni får tacka kulan för sportslighet.
Kontakten är där så larvigt är det inte, låt bli och vara i vägen är lösningen 🙃

Jo absolut, det är som jag först skrev att jag egentligen inte säger om det är straff eller inte utan det är ordet tackling som störde mig. För mig är en tackling ett medvetet val för att (oftast) vinna boll. Detta skulle jag mer kalla för en kollision isåfall.

Ja den där bilden där man verkligen ser att han tittar rakt på Rices idiotiska spark(han kunde ha nickat undan den innan) är verkligen inte smickrande för honom, och ett så grovt misstag borde leda till konsekvenser.
Citera
2024-04-28, 23:47
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srsbiz
Vicario och Spurs får skylla sig själv på tredje målet, placera er bättre och stå upp i närkamper istället. Riktigt svagt gjort av Vicario att flyttas så enkelt. Lite får man ju faktiskt kämpa vid hörnor.

Samma sak hände ju vid en hörna tidigare i år då det också blev mål. Precis som nu gick nån enbart in för att störa Vicario, och både Vicario (genom att inte knuffa bort honom alternativt falla) och hans lagkamrater lät det ske. Det blev en massa tjafs då också, men uppenbarligen lärde sig Tottenham inget av det. Om Vicario nu är lite vek och inte har fysiken för att freda sig får de andra hjälpa honom, eller så får han lära sig att falla i de lägena, för då blåser garanterat domaren.
Citera
2024-04-29, 00:01
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
15 matcher i PL sen 2a januari och han har nu endast vunnit 3 matcher. 5 oavgjorda och 7 förluster. 3 av de oavgjorda slutade 0-0 medan 2 lyckade de få in ett mål efter 80e minuten

De Zerbi klass

Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jag vill inte vara den som kastar De Zerbi under bussen eller säger att han är medioker bara så att han sedan kan gå till en annan klubb och vara lysande. Men det känns lite (just nu) som Martinez i Everton efter Moyes. De Zerbi kom in och gjorde lite justeringar på Potter's bygge och det blev bra direkt, men känns som ju längre Brighton kommer från att Potter var där så har laget också blivit sämre och sämre.
Potters succe med Brighton är lite av en myt som blivit sanning. Även med De Zerbis svagare period är han på 1.5 poäng per match och Potter var på 1.4. Potters placeringar var runt 15. Början av hans sista säsong innan han stack mitt i den var onormalt stark. Förmodligen hade man tappat mer om han varit kvar än hur det utvecklade sig med De Zerbi. Så att det blivit sämre och sämre finns det inget fog för. Tvärtom har man blivit bättre. Man får se bortom resultat också och se spelet som är bättre och roligare.

Som jag redan skrev i tidigare svaret är man högt i listor spelmässigt vad gäller passningsspel, bollinnehav och skapa chanser. Expected points osv. Spel många gånger bättre än resultat.

Stora skadeproblem. Flera av bästa spelarna borta stora delar av säsongen. Lägg därtill förutsättningar inför där man säljer av bästa spelarna. Brighton gick plus nästan 100 m pund i sommar. Jämför med andra lagen. West Ham plus 20 investerade mer av det man sålde Rice. Aston Villa sålde nästan inget och bara värvade. Man visar upp bästa FFP siffrorna i serien medan Villa som hyllas är på grönsen till bryta regler med minus 90 m pund.

Självklart en sämre period nu för Brighton som alla tränare som inte är födda med guldsked och specialregler att följa. Men inte rättvis kritik mot honom. De Zerbi är klassiskt exempel på tränare som överpresterat med material och får orimliga förväntningar att följa. Mittplacering i PL är normalt och enligt alla kalkyler sett till material och truppvärde. Att prestera inom normala är inte att vara en fraud.
Citera
2024-04-29, 07:54
Moderator
zanteras avatar
Jag kanske var lite hård mot De Zerbi men det beror nog också på att jag uppfattar honom som lite arrogant. Var ju tidigare under säsongen som han själv sa lite konstiga saker som antydde på att han var större än klubben runt när han började kopplas till stora klubbar. Vill se honom stanna en säsong till och fortsätta bygga och se vad som kan hända. Denna säsongen kan man skylla på skador och europaspel, men nästa är ju ett blankt papper att göra något med.
Citera
2024-04-29, 08:11
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Jaså? 29:23 visar hur Trossard’s knä-höger utsida av smalbenet träffar Kulan’s vänsterfot.

Nu blir det ingen straff för han försöker spela vidare men om han hade lagt sig hade ex antal inlägg skrivits om han lagt sig aka förstärker.

Tveksam om det varit tyst om det drabbat bortalaget.

Same old Arsenal always cheating
Citera
2024-04-29, 08:20
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:

Han filmade extremt hela matchen, fick väl kortslutning i fuskarhjärnan i ovanstående exempel.
Citera
2024-04-29, 09:03
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Same old Arsenal always cheating
Arsenal gör det domarna tillåter, igår uppträder Tottenham som juniorer när White & Havertz gör lite förseelser vid målen. Antingen agera tuffare eller lägga sig. VvD har haft liknande mindre smickrande dueller som han märkligt nog förlorat.

Sen att det är få Arsenal fans som medger lite tur under säsongen är en annan femma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in