2024-04-28, 17:28
Medlem
EnLitenFryss avatar
Spurs-polaren messar: "VARsenal. 12vs11. Utebliven straff som Arsenal kontrar på, mål som ej ska stå pga foul på Vicario. Helt sjukt."

Blir till att granska situationerna sen när man har tid att kolla
Citera
2024-04-28, 17:32
Medlem
Beaver14s avatar
Happy St Totteringhams Day!!
Citera
2024-04-28, 17:34
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Spurs-polaren messar: "VARsenal. 12vs11. Utebliven straff som Arsenal kontrar på, mål som ej ska stå pga foul på Vicario. Helt sjukt."

Blir till att granska situationerna sen när man har tid att kolla

Oscarsgala-värdig filmning av Maddison. Möjligen lite kontakt med Vicario på tredje målet. Solklar straff som ges till Spurs för 2-3. Man ger bort initiativet i andra tyvärr och med lite oflyt så kan man tappa hela matchen, men reder ut det som tur är.

Hade vart bra att vinna med klarare siffror för målskillnadens skull. Kan bli avgörande.
Citera
2024-04-28, 17:38
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Oscarsgala-värdig filmning av Maddison. Möjligen lite kontakt med Vicario på tredje målet. Solklar straff som ges till Spurs för 2-3. Man ger bort initiativet i andra tyvärr och med lite oflyt så kan man tappa hela matchen, men reder ut det som tur är.

Hade vart bra att vinna med klarare siffror för målskillnadens skull. Kan bli avgörande.

Håller med om att Kulusevski/Maddison situationen inte var straff, dock var jag faktiskt förvånad att det inte ansågs som foul på Vicario när Ben White knuffar bort honom vid 3-0. Inte för att jag själv tyckte det borde varit det, utan mest för att det brukar räcka att blåsa på en målvakt så ger domaren frispark.
Citera
2024-04-28, 17:39
Medlem
srsbizs avatar
Kulan kanske skulle haft straff, den touchen var ju minimal men han hade nog fått den om han slängde sig direkt. Han försökte filma till sig en frispark tidigare så domaren kanske tänkte att han försökte igen. Maddison ska absolut inte ha en straff.

Vicario och Spurs får skylla sig själv på tredje målet, placera er bättre och stå upp i närkamper istället. Riktigt svagt gjort av Vicario att flyttas så enkelt. Lite får man ju faktiskt kämpa vid hörnor.
Citera
2024-04-28, 18:40
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Han frågade ju hånsamt i matchtråden vart alla är som sa att Maddison var bättre än skreifiskaren från Norge trots att han själv sa för några år sedan att han hellre ville se Arsenal värva Maddison.

Ja exakt så pinsamt. Tack vare honom och vissa andra Arsenal supportrar härinne hoppas jag City vinner ligan nu.
Citera
2024-04-28, 18:42
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Happy St Totteringhams Day!!

Nu blir det lasagne till middag!
Citera
2024-04-28, 18:57
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Ja exakt så pinsamt. Tack vare honom och vissa andra Arsenal supportrar härinne hoppas jag City vinner ligan nu.
Du får be Kulan låta bli vara så sportslig! Om han lägger sig när han blir bentacklad är straffen klar. Nu valde han jaga vidare på bollen..
Sen måste Vicario antingen lägga sig eller agera tuffare när White obstruerar.
Till sist sluta gör mål åt motståndare.

B-laget mot City?
Citera
2024-04-28, 19:03
Medlem
Drickbacks avatar
Klopp har sagt han har haft för mycket på sitt bord utanför träning och match. Det verkar Edwards lyssnat på. Arne Slot får fokusera på just det och får tränarroll och inte managerroll, Arne tar med sig assisterande managern Sipke Hulshoff och prestationschefen Ruben Peeters.

Hoppas de även anställer försvarstränare i världsklass.
Senast redigerad av Drickback 2024-04-28 kl. 19:11.
Citera
2024-04-28, 20:07
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Du får be Kulan låta bli vara så sportslig! Om han lägger sig när han blir bentacklad är straffen klar. Nu valde han jaga vidare på bollen..
Sen måste Vicario antingen lägga sig eller agera tuffare när White obstruerar.
Till sist sluta gör mål åt motståndare.

B-laget mot City?

Löjligt. Minimal kontakt.
Citera
2024-04-28, 20:37
Medlem
Drickbacks avatar
Uppdatering i tipstävlingen, ingen förändring när lagen bara vinner och vinner.

Maxpoäng att nå med 3-4 matcher kvar: 91 p
Arsenal kan nå 89 (80)
City kan nå 91 (79)

Utslagna
Alex P. Keaton
srsbiz

Tipplista
93 p - 2 st
91 p - 3 st
90 p - 3 st
89 p - 3 st
88 p - 6 st
87 p - 3 st
86 p - 1 st
84 p - 1 st
Senast redigerad av Drickback 2024-04-28 kl. 20:44.
Citera
2024-04-28, 22:08
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Håller med om att Kulusevski/Maddison situationen inte var straff, dock var jag faktiskt förvånad att det inte ansågs som foul på Vicario när Ben White knuffar bort honom vid 3-0. Inte för att jag själv tyckte det borde varit det, utan mest för att det brukar räcka att blåsa på en målvakt så ger domaren frispark.

Står inte White med ryggen mot honom och sen flyttar han på sig när hörnan är slagen? Men jag ska kolla igen.
Det har blivit ett par bortdömda mål tidigare när White varit för mycket på målvakten, nu har han lärt sig att förfina det litegrann.

Edit: jag kanske missförstod vad du menade med knuff, men visst han backar in i honom vilket blir som en knuff:
https://vm.tiktok.com/ZGexR17PY/
Tycker f.ö. målvakterna är lite väl skyddade ibland.

Om ett sånt här mål tillåts så är ju inte Whites i närheten av att vara frispark.
https://youtu.be/qdkJHEtx20M?si=7fnHQcRxd_sje1fu
Senast redigerad av jontepsg 2024-04-28 kl. 22:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in