2024-04-16, 00:30
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Nä just den diskussionen håller jag mig utanför, den sköter ju alla andra så bra ändå. 😁

Nä men du är ju trots allt vettig... eller är det något du skriver bara för att jag skrev att Jude är den enda som är världsklass? 🤔
Hahah! Skriver det jag tycker och Saka är inte världsklass, men han är jävligt grym och mycket mer än sparka spring
Citera
2024-04-16, 00:34
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Sparka spring är en spetsig formulering. Självklart. Vag beskrivning också. Men är en i raden Brittiska spelare som lever på sin speed. Tänker inte fotboll, eller har inte den tekniska bollbegåvningen nyss nämnda har. Bale var också en sparka spring spelare. Tittade man på matcherna Real spelade ( och inte bara statistiken) såg han ofta felplacerad ut. Besatt inte den tekniska eller intellektuella spelbegåvningen. Utan levde helt på sin speed och fysik. Något som avslöjas internationellt.

Men för all del kan man se spelare på olika sätt och agree to disagree är en underskattad mening. Annars fastnar man lätt i evighetsdiskussioner fram och tillbaka.

Visst är det så. Jag kan tycka att det räcker att se Sakas antal keypasses för att se att han har bra fotbollsintelligens och är mycket mer än en vanlig winger/sparka spring spelare. Ingen annan winger är i närheten av hans antal keypasses för andra säsongen i rad, utan dom spelarna som är på hans nivåer och högre är mestadels innermittfältare som Bruno, KDB, Ødegaard, Pereira osv.

Men som du säger, agree to disagree för det är verkligen en diskussion som är onödig då vi har olika syn på spelaren helt enkelt.
Citera
2024-04-16, 00:45
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Nu säger jag ju ingenting om hur bra han är, utan att det är väldigt dumt och rent felaktigt att kalla honom för en "sparka spring spelare". Sen så lägger jag mig inte i diskussionen om vem som är bäst eller inte, förutom att Jude är den enda som är världsklass av dom nämnda spelarna. Att jämföra spelare är alltid lika tröttsamt då alla har olika förutsättningar och roller i sina lag.

Edit: han startar varje match för att han är den viktigaste spelaren i offensiven.

Foden måste väl ändå anses som världsklass nu? Varit City's bästa spelare denna säsongen och anledningen att man inte saknat KDB långa stunder. Tycker nog faktiskt han är 1a. Jude såklart med däruppe men har ju egentligen bara denna säsongen i Real på högsta nivån. Palmer lite samma där, varit lysande i Chelsea men "bara" 1 säsong så lite tidigt att säga.
Citera
2024-04-16, 01:03
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Foden måste väl ändå anses som världsklass nu? Varit City's bästa spelare denna säsongen och anledningen att man inte saknat KDB långa stunder. Tycker nog faktiskt han är 1a. Jude såklart med däruppe men har ju egentligen bara denna säsongen i Real på högsta nivån. Palmer lite samma där, varit lysande i Chelsea men "bara" 1 säsong så lite tidigt att säga.

Räcker det med en grym säsong för att vara världsklass då? Foden har gjort bra säsonger tidigare men växlat upp denna. Sen beror det väl helt och hållet på vad man menar med världsklass också. Ser man världsklass som topp 10 i världen eller finns det 50 spelare som anses vara världsklass? I den senare delen så anser jag Foden och Saka tillhöra, i den första tycker jag bara Jude hör hemma då han leverat från tidig ålder och gått från klarhet till klarhet i Dortmund och nu blommar ut helt i Real, en spelare som gått rakt in i varje elva i PL. Men det är väl ändå en smaksak i slutändan.
Citera
2024-04-16, 01:04
Medlem
Skarparattarns avatar
Jävligt jämt i Championship också visst vore det kul om Tractor Boys tog sig upp?

Leeds kan gärna misslyckas ta en direkt plats.
Citera
2024-04-16, 01:29
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Räcker det med en grym säsong för att vara världsklass då? Foden har gjort bra säsonger tidigare men växlat upp denna. Sen beror det väl helt och hållet på vad man menar med världsklass också. Ser man världsklass som topp 10 i världen eller finns det 50 spelare som anses vara världsklass? I den senare delen så anser jag Foden och Saka tillhöra, i den första tycker jag bara Jude hör hemma då han leverat från tidig ålder och gått från klarhet till klarhet i Dortmund och nu blommar ut helt i Real, en spelare som gått rakt in i varje elva i PL. Men det är väl ändå en smaksak i slutändan.
Tycker Foden har presterat på högsta nivån längre än Jude. Dock känns det väl rättvist att säga att bästa spelaren i bästa laget i PL är världsklass? Saka är riktigt bra men inte bäst i Arsenal t.ex. Sen känns Foden väldigt komplett. Kan väl i princip spela alla positioner på mittfältet och i anfallet förrutom DM och leverera. Har varit ruggigt bra både som mittfältare, ytter och falsk 9a.

Kul att England har en så fin generation, tråkigt bara att de leds av en pajas som kommer satsa på Henderson, Phillips och Rashford istället.
Citera
2024-04-16, 10:30
Medlem
Drickbacks avatar
Håll i hatten!!

Disney av alla har köpt rättigheterna till Europa & Conference League kommande 3 år.

Svenska kommentatorer och studio vid stormatcherna.

Inga prishöjningar att vänta enligt Disney.
Citera
2024-04-16, 10:55
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tycker Foden har presterat på högsta nivån längre än Jude. Dock känns det väl rättvist att säga att bästa spelaren i bästa laget i PL är världsklass? Saka är riktigt bra men inte bäst i Arsenal t.ex. Sen känns Foden väldigt komplett. Kan väl i princip spela alla positioner på mittfältet och i anfallet förrutom DM och leverera. Har varit ruggigt bra både som mittfältare, ytter och falsk 9a.

Kul att England har en så fin generation, tråkigt bara att de leds av en pajas som kommer satsa på Henderson, Phillips och Rashford istället.

Ja det var väl längesen dom hade en så bra trupp med flera unga spelare som är på väg upp. Det är ett skämt att Henderson fortfarande startar, Phillips har ju bevisat den här säsongen att han är långt ifrån aktuell för landslaget, men sen har han suttit på bänken väldigt länge så skulle behöva en hel del matcher för att försöka hitta tillbaka. Rashford skulle jag kunna ta in som en joker ifall det finns plats i truppen, men inte i den formen han är i nu, och det tar väl iaf 1-2 säsonger innan han hittar tillbaka till högstanivån han har i sig.
Citera
2024-04-16, 10:59
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Håll i hatten!!

Disney av alla har köpt rättigheterna till Europa & Conference League kommande 3 år.

Svenska kommentatorer och studio vid stormatcherna.

Inga prishöjningar att vänta enligt Disney.

Jag är inte ett dugg förvånad att det är Disney(som köper upp allt och alla), det var antingen dom eller Amazon Prime. Finns oändligt med pengar där och dom är smarta som utnyttjar läget i dom flesta länderna i Europa där mediabolagen inte riktigt har råd med flera tävlingar. Viaplay ger nog gärna upp EL och CFL för att behålla PL, men vi får se om dom kan vända läget och behålla det efter 2028.
Citera
2024-04-16, 11:19
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Jag är inte ett dugg förvånad att det är Disney(som köper upp allt och alla), det var antingen dom eller Amazon Prime. Finns oändligt med pengar där och dom är smarta som utnyttjar läget i dom flesta länderna i Europa där mediabolagen inte riktigt har råd med flera tävlingar. Viaplay ger nog gärna upp EL och CFL för att behålla PL, men vi får se om dom kan vända läget och behålla det efter 2028.
Synd man behöver flera abonnemang numera, nu ett till. Blir svårt för Viaplay överleva när man även mister dessa, svårt motivera deras priser med enbart PL minus 10 % av matcherna. Kan det vara så de ändå lägger vantarna på CL? Ännu inte klart om någon ens köper rättigheterna. Går Tv4play/Viaplay ihop om CL? Viaplay köpte ju in sig på några CL matcher.
Citera
2024-04-16, 12:26
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
They are young. They are kids. They need to learn. We are like in a school. We need to show that they were wrong, now they need to learn. If they don’t learn, yes, we will take some decision.”
Magister Poch läxar upp de bortskämda överklassbarnen i Chelsea. Blir kanske lite lek eller varför inte en liten utflykt med lite varm saft och bulle för att bygga band såhär dagen efter.

Citat:
”Liverpool kids”
Average age 24.

Vi rundar av med Mourinho. Vem annars än citatmästaren själv.

Citat:
Two horses and a little horse. A little horse who needs milk and to learn how to jump."
Sagt 13/14. Behöver inte nämna vilket lag han menade var hästfölet som behöver dricka mammas mjölk och lära sig gå. En trupp som innehöll Etoo, Torres, Hazard, Willian, Ashley Cole, Cech, Cahill, Lampard, Ramires osv.

Fotbollsspelare verkar mogna långsammare än andra och fortsätter vara barn ungefär halvvägs in i 20 års ålder. Måste vara därför dom beter sig som såna massiva barnrumpor hela högen.

Eller ett tecken i tiden hur soft atmosfären i fotbollen blivit. Jackson och Madueke båda 22. Eller som en vis man sa. ”Kids”
Citera
2024-04-16, 14:59
Medlem
Drickbacks avatar
En Skanning bekräftar Bradley är borta i några veckor åtminstone april ut, tyvärr syntes det redan på tv-bilderna att det handlade om veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in