2024-04-29, 01:51
Medlem
Lundbondens avatar
från AIKs forum!

Citera
2024-04-29, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
från AIKs forum!

Tja, om FCK går vidare till slutspel i CL, så sätter det nivån lite! Tycker snarare att MFF ska ta upp kampen om Öresund (gå långt i Europa), för inte vill man väl vara ”lillebror” i närområdet?
Citera
2024-04-29, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Inte sett oss så bra som vi är iår tidigare. Ska bli intresant att se hur vi står oss i Europa spel.

Håller med!
Citera
2024-04-29, 04:15
Medlem
Simaõs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Skillnaden då var dock som mest 5 poäng till Ellos och nu är det åtminstone 8 ner till de lag som kan kallas guldkonkurrenter (Nej, varken Halmstad eller AIK kommer troligen att vara tvåa i serien när 30 omgångar gått).

En annan skillnad var att vi inledde ganska svagt spelmässigt ifjol och att både Elfsborg och Häcken kändes ganska vassa trots vår poängmässiga framfart i början av förra säsongen. I år känns vi otroligt mycket bättre på alla plan samtidigt som bokstavligen noll andra lag ens visat något som kan liknas vid guldklass.

Håller helt med. Förra året kände jag en enorm olust över kommentarer i stil med "bara ge Malmö pokalen" efter de åtta inledande omgångarna när vi snubblade hem uddamålssegrar mot svagt motstånd utan att ha mött de givna guldkandidaterna. När de matcherna mot Häcken och Elfsborg väl kom tog sviten givetvis slut och allt öppnade upp sig.

Nu känner jag mest bara lugn, tacksamhet över att få uppleva det här samt en viss stress över att hinna suga åt mig och njuta tillräckligt medan den här eran varar. En titt nedåt i tabellen och det känns helt surrealistiskt att något av övriga lag skulle ta in ens en poäng över en period på typ fem omgångar. Men visst, allsvenskan är allsvenskan, Malmö är inte Real Madrid och jag tänker inte jinxa. Men helvete vad kassaskåpssäkert det ser ut (*TAR I TRÄ*).

För seriens skull hoppas jag f.ö. att nån omgående sätter ett par startkablar i Kalmar och Värnamo så vi kan få lite syre i bottenstriden framåt hösten. Den har ju potential att bli riktigt spektakulär nu när alla lag har mellanår. Och den här jävla Finnvedsvallen - kan nån snälla bara lösa lite gräs åt stans ALLSVENSKA lag?? Riktigt tragiskt att se fjolårsfemman Värnamo skeppas runt som en fosterhemsplacerad bortbyting, oönskad av föräldrarna och utan trygg bas samtidigt som man rasa ner i missbruket och fördärvet (läs: superettan).
Citera
2024-04-29, 04:38
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simaõ
Håller helt med. Förra året kände jag en enorm olust över kommentarer i stil med "bara ge Malmö pokalen" efter de åtta inledande omgångarna när vi snubblade hem uddamålssegrar mot svagt motstånd utan att ha mött de givna guldkandidaterna. När de matcherna mot Häcken och Elfsborg väl kom tog sviten givetvis slut och allt öppnade upp sig.

Nu känner jag mest bara lugn, tacksamhet över att få uppleva det här samt en viss stress över att hinna suga åt mig och njuta tillräckligt medan den här eran varar. En titt nedåt i tabellen och det känns helt surrealistiskt att något av övriga lag skulle ta in ens en poäng över en period på typ fem omgångar. Men visst, allsvenskan är allsvenskan, Malmö är inte Real Madrid och jag tänker inte jinxa. Men helvete vad kassaskåpssäkert det ser ut (*TAR I TRÄ*).

För seriens skull hoppas jag f.ö. att nån omgående sätter ett par startkablar i Kalmar och Värnamo så vi kan få lite syre i bottenstriden framåt hösten. Den har ju potential att bli riktigt spektakulär nu när alla lag har mellanår. Och den här jävla Finnvedsvallen - kan nån snälla bara lösa lite gräs åt stans ALLSVENSKA lag?? Riktigt tragiskt att se fjolårsfemman Värnamo skeppas runt som en fosterhemsplacerad bortbyting, oönskad av föräldrarna och utan trygg bas samtidigt som man rasa ner i missbruket och fördärvet (läs: superettan).
När jag påpekade det förra året var jag bara en avundsjuk hater enligt dom flesta..

Det är tyvärr skillnad i år. MFF tar det lätt. En kombination av att dom är mycket bättre och konkurrenterna mycket sämre.
Citera
2024-04-29, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Såklart bara tillfälligt men helt sjukt hur HBK är tvåa. Man har minst hörnor per match med mäktiga 2.

Minst lyckade dribblingar per match

Minst skott per match på 7. Närmsta lag 9.

Näst minst på mål 2.

Man har minst lyckade passningar per match

Man har överlägset minst boll per match på 30. Det enda laget under 40. Elfsborg närmst på 42.

Eller ska vi sammanfatta det med Magnus Haglund boll. Vilken misär att tvingas följa detta. Och som sagt resultaten är bara tillfälliga då detta inte är hållbara siffror i längden.
Ja helt obegripligt. När de slog VSK var de helt utspelade. Men VSK var totalt ineffektiva att näta. Det är ju det de går ut på. Att utnyttja chanserna. Så HBK kanske är värda sin placering,fast de spelar den tråkigaste fotboll man kan se. Skönspel ger tyvärr inga poäng.
Citera
2024-04-29, 07:17
Medlem
Man måste ändo ge grabben Mikolli bra Credit hur han tog an uppgifterna igår.
Kommer bli vila Pontus då o då inför Europa kval och där har vi nu ett svar ,vi har backup som klarar den uppgiften
Citera
2024-04-29, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Tja, om FCK går vidare till slutspel i CL, så sätter det nivån lite! Tycker snarare att MFF ska ta upp kampen om Öresund (gå långt i Europa), för inte vill man väl vara ”lillebror” i närområdet?
Denna upplaga av MFF kommer bli spännande se i Europa, visst CL succé känns långt bort.
Men El/Conference League tror jag vi hade kunnat ta oss en bit
Citera
2024-04-29, 07:37
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag hade ingen aning om att delar av mina skattepengar gick till UEFA.

Arenan är sedan länge betald. Både kommunen och Erling har fått sina pengar.
Bra, då kan ni betala marknadsvärdet på dom där 37,000 kvm mark ni hyr istället för dom 1000 spänn ni betalar. Ni behöver inte heller alla miljoner ni får genom fotbollsgymnasien, integrationsprojekt och annat skattefifflande Malmö håller på med för att proppa upp er i ryggen.

Sveriges Manchester City är vad ni är. Ni borde fan uteslutas ur seriesystemet. Er kommundoping är direkt grotesk. Svensk fotboll är död.
Senast redigerad av Teu 2024-04-29 kl. 07:39.
Citera
2024-04-29, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Bra, då kan ni betala marknadsvärdet på dom där 37,000 kvm mark ni hyr istället för dom 1000 spänn ni betalar. Ni behöver inte heller alla miljoner ni får genom fotbollsgymnasien, integrationsprojekt och annat skattefifflande Malmö håller på med för att proppa upp er i ryggen.

Sveriges Manchester City är vad ni är. Ni borde fan uteslutas ur seriesystemet. Er kommundoping är direkt grotesk. Svensk fotboll är död.
Hahaha vem fan har sårat dig?
Citera
2024-04-29, 07:53
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Hahaha vem fan har sårat dig?
Botheim, Thelin, och Nanasi.

Nej, men på allvar, er kommundoping är grotesk och förstör ligan. Detta är egentligen ingenting nytt, men att se hur långt före ni är alla andra ekonomiskt i år är vidrigt. Ni kommer jogga hem serien, och detta skrev jag efter vadå? Er andra match i cupen?
Senast redigerad av Teu 2024-04-29 kl. 07:55.
Citera
2024-04-29, 07:54
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Glöm inte att han startar anfallet som leder till mål också med en fin passning till Mange!
Haha, yes. Riktigt stark i duellerna också. Ekdal äter sig in mer och mer.

Vad tycker du om Hümmet då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in