2024-04-29, 07:59
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Man måste ändo ge grabben Mikolli bra Credit hur han tog an uppgifterna igår.
Kommer bli vila Pontus då o då inför Europa kval och där har vi nu ett svar ,vi har backup som klarar den uppgiften
Han gjorde verkligen inte bort sig. Sen var väl inte motståndet av högsta klass igår.
Citera
2024-04-29, 08:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Bra, då kan ni betala marknadsvärdet på dom där 37,000 kvm mark ni hyr istället för dom 1000 spänn ni betalar. Ni behöver inte heller alla miljoner ni får genom fotbollsgymnasien, integrationsprojekt och annat skattefifflande Malmö håller på med för att proppa upp er i ryggen.

Sveriges Manchester City är vad ni är. Ni borde fan uteslutas ur seriesystemet. Er kommundoping är direkt grotesk. Svensk fotboll är död.

Många som får uteslutas då. Vi, ni, Häcken, Elfsborg, Norrköping för att ta exempel då listan är oändlig. Jag tycker personligen att vi ger Värnamo guldet varje år. Trots allt det är den ende kandidaten som bokstavligt talat blir för att uttrycka mig grovt rövknullade av sin kommun.
Citera
2024-04-29, 08:21
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Många som får uteslutas då. Vi, ni, Häcken, Elfsborg, Norrköping för att ta exempel då listan är oändlig. Jag tycker personligen att vi ger Värnamo guldet varje år. Trots allt det är den ende kandidaten som bokstavligt talat blir för att uttrycka mig grovt rövknullade av sin kommun.
Det finns nivåer. Men visst förstår jag att det måste sticka något enormt i ögonen på HIFDIF att vi får nya faciliteter och därmed en strukturell fördel.
Citera
2024-04-29, 08:21
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Bra idé! Men vårda gärna ditt språk. "Rumpsamlagade" passar bättre till alla blyga violer som häckar i detta forum.

Såg att AC fick spela igår! Fan vad kul! Hoppas han hittar tillbaka till en bra nivå.

Och man får gratulera till krossen igår och guldet senare i år. Att ni krossar AIK på detta vis mellan två tunga matcher är nästan ett större statement än att få pisk på hemmaplan mot Almköping.
Citera
2024-04-29, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Bra idé! Men vårda gärna ditt språk. "Rumpsamlagade" passar bättre till alla blyga violer som häckar i detta forum.

Såg att AC fick spela igår! Fan vad kul! Hoppas han hittar tillbaka till en bra nivå.

Och man får gratulera till krossen igår och guldet senare i år. Att ni krossar AIK på detta vis mellan två tunga matcher är nästan ett större statement än att få pisk på hemmaplan mot Almköping.

Satt just och kollade igenom tråden från första sidan, och såg att Trazke (okej då, Trazkei) inte dök upp med något inlägg här förrän på sidan 49.

Bra att du är här! Du är saknad när du är frånvarande.
Citera
2024-04-29, 08:26
Medlem
Citat:
Botheim, Thelin, och Nanasi.

Nej, men på allvar, er kommundoping är grotesk och förstör ligan. Detta är egentligen ingenting nytt, men att se hur långt före ni är alla andra ekonomiskt i år är vidrigt. Ni kommer jogga hem serien, och detta skrev jag efter vadå? Er andra match i cupen?

Har du siffror på vilka bidrag MFF får från kommunen jämfört med andra klubbar från andra kommuner?

Annars drog ju MFF in en massa pengar när Markus Rosenberg återvände till klubben år 2014 (var det väl) och satte turbofart på vår klassiska klubb!
Citera
2024-04-29, 08:39
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Har du siffror på vilka bidrag MFF får från kommunen jämfört med andra klubbar från andra kommuner?

Annars drog ju MFF in en massa pengar när Markus Rosenberg återvände till klubben år 2014 (var det väl) och satte turbofart på vår klassiska klubb!
Nej, det är en mer avancerad uträkningar än jag orkar (eller är kapabel till..) att göra. Direkta bidrag är ju ganska enkla att se hur mycket ni fått, men räntekostnaderna vid bygget av er arena är för mycket arbete att ta fram en tillförlitlig siffra på, och den marknadsmässiga hyran på marken ni hyr är väl nästan omöjlig att räkna ut eftersom det troligtvis inte finns något att jämföra med.

Fråga London, han är ju duktig på siffror.
Citera
2024-04-29, 09:32
Medlem
Pancevs avatar
Man vill inte leda allsvenskan med 6 poäng efter 6 omgångar med knackigt spel. Som att leda med 3-0 i hockey efter 3 billiga power play mål.
Citera
2024-04-29, 09:39
Medlem
Londons avatar
Citat:
Nej, det är en mer avancerad uträkningar än jag orkar (eller är kapabel till..) att göra. Direkta bidrag är ju ganska enkla att se hur mycket ni fått, men räntekostnaderna vid bygget av er arena är för mycket arbete att ta fram en tillförlitlig siffra på, och den marknadsmässiga hyran på marken ni hyr är väl nästan omöjlig att räkna ut eftersom det troligtvis inte finns något att jämföra med.

Fråga London, han är ju duktig på siffror.

Marknadsräntan som MFF hade fått betala för lånet om de löst finansieringen själva går såklart att skatta om man pallar. Lär vara i linje med vad ett mindre bolag med halvdassig rating skulle fått betala om de emitterat en obligation 2007. Marknadsvärdet för arrendet av marken har jag ingen aning om vad den är värd.

Men vill Stockholms Stad hyra ut en tredjedel av Humlegården i 60 år för tusen spänn om året och dessutom bevilja mig ett lån på 145 mill ränte- och amorteringsfritt så skulle jag nog ta den dealen...
Citera
2024-04-29, 09:40
Avslutad
Citat:
Det finns nivåer. Men visst förstår jag att det måste sticka något enormt i ögonen på HIFDIF att vi får nya faciliteter och därmed en strukturell fördel.

Det är inte som att de kommer undan när de blir ordentligt subventionerade. Jag tycker inte det är något fel att få till så bra förutsättningar man kan.

Citat:
Ursprungligen postat av trazkei

"Rumpsamlagade".

Ja, oerhört kul att både ha AC och Tinnerholm tillbaka. Bägge kändes fulla av den där naiva ungdomliga energin som att de kunde springa i all oändlighet, vilket var kul att se. Förhoppningsvis håller de sig hela och kommer tillbaka i någorlunda gott slag.

Tack, ja, det ser onekligen bra ut. Men 24 omgångar kvar att spela. Det är inte över förrän det är matematiskt omöjligt för andra föreningar att komma ikapp. Vi kommer också hamna i en svacka förr eller senare. Sedan är det lite överdrivet egentligen hur bra laget är. De främsta utmanarna (AIK, Häcken, Elfsborg) bygger om/nytt medan Djurgården verkar köra på mellanår i år igen.

Vågar nästan slå vad om att vårt första poängtapp kommer mot Elfsborg på söndag.

Ni bygger om så att ni åker på plumpar är inte förvånande, ni ska egentligen vara med nästa säsong. Kommer ta en stund innan ni hittar tillbaka till en stabil grund. Men ni har satsat ordentligt så pressen är samtidigt stor på Paco. Hade jag varit elak hade jag tipsat om att möjligheten till att få in en erfaren tränare som återvänder från ett stort turistland är relativt stort, passa på och slå till.
Citera
2024-04-29, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Man måste ändo ge grabben Mikolli bra Credit hur han tog an uppgifterna igår.
Kommer bli vila Pontus då o då inför Europa kval och där har vi nu ett svar ,vi har backup som klarar den uppgiften
Elison Makolli såg riktigt bra ut. Snabb, stark och lugn med bollen.
Citera
2024-04-29, 09:59
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Han gjorde verkligen inte bort sig. Sen var väl inte motståndet av högsta klass igår.

Säger någon vars lag mötte GAIS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in