Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Du är fan dum i huvudet.
Det jävligt enkelt att stirra sig blinda på resultatet och glömma bort att DIF var faktiskt jävligt bra defensivt. Båda målen vi gör idag är riktiga klassmål som resulterar i mål mot vilket motstånd som helst. Det är flera försök att ta sig fram där vi i princip spelar ohyggligt snygg one-touch fotboll eller skickar en perfekt boll i djupled mot Pittas där det är en Voldemort i DIFs backlinje som är skillnaden från att gå hela vägen. Apropå fotbollskunskap, att sitta och räkna avslut på mål för att värdera det offensiva är knappast någon god tier analysförmåga. Men du uppskattar kanske när lag skickar iväg 5373929 distansskott utanför straffområdet i ren desperation istället, vad vet jag?
Angående Tokmac får jag väl dock hålla med. Det är en ganska stor skillnad efter han hoppat in. Var väl också Tokmac som träffade utsidan av vår ribba? Nåväl, det där ser ut att vara en hygglig värvning.
Det var rent objektivt en tråkig och dålig fotbollsmatch. Du får nog söka med ljus och lykta för
att överhuvudtaget hitta någon som inte tycker att aik spelar tråkigt. Målen var absolut snygga, men 1-0-målet var en rejäl målvaktstavla.
När det kommer till firande, det är klart som fan att gnaget ska fira när de precis vunnit ett derby något annat vore jävligt konstigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
trazkei
Ahh. Du har börjat jabba med Nanasi? Har du gett upp Bergvall nu?
Förlåt, men vad pratar du om? Jag har aldrig skrivit att Bergvall är någon allsvensk monsterspelare. Jag har skrivit att för sin ålder är han väldigt långt fram i utvecklingen. Nanasi var utlånad till Varberg, där han ibland fick agera inhoppare (typ var femte match), när han var lika gammal som Bergvall. Nu är han allsvenskans kanske bästa spelare (om man nu ska dra en parallell).