Citat:
Ursprungligen postat av
kalle632
Nu tror jag inte någon vill ha din respekt eller ha en "debatt". Det vi vill är att stoppa din sjuka propaganda
Plus det finns ingen anledning att respektera lilla puttefnask. Ser ingen anledning att respektera eller hylla en blodtörstig idiot som bestämde sig för att leka lite stålisstolle-stalin kombinerat med en viss böhmisk vicekorpral med lustig mustasch. Tror även att jag kan se viss likhet i ansiktet av båda i putte.
Fan, till och med vissa av puttes fraser påminner om vad lille vicekorpralen sade om VK1.
Detta får ni dock söka upp själva eller fråga om länk till det via PM.
En annan tysk syltrygg tänker stå fast med sin Nein gällande Taurus.
https://www.tagesschau.de/ausland/europa/polen-aussenminister-taurus-100.html
Citat:
USA har utlovat ytterligare vapenleveranser till Ukraina. Polens utrikesminister hoppas nu att detta kan få förbundskanslern att ändra sig i frågan om "Taurus"-leveranser. Scholz klargjorde nyligen att han håller fast vid sin Nein.
Förbundskansler Olaf Scholz har hittills varit omedgörlig i frågan om tyska "Taurus"-leveranser till Ukraina. Polens utrikesminister Radoslaw Sikorski hoppas dock att Scholz ska ändra sig efter leveransen av amerikanska missiler till det attackerade landet.
Jag hoppas att förbundskanslern känner sig uppmuntrad av de senaste dagarnas händelser, säger Sikorski i en intervju med Bild am Sonntag. Sikorski beskrev leveransen av amerikanska ATACMS-missiler till Ukraina som en "reaktion på den ryska upptrappningen" i Ukraina, som Tyskland också måste svara på.
Fler journalister gripna. Denna gång kopplade till Navalnyjs organisation.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010391166.html
Lägger inte in citat då detta har inte med kriget direkt att göra, men vill ändå visa hur trevlig land rysseriet är som dyrkas av övervintrade rödingar, sovjetnostalgiker och andra diktaturvurmare här på forumet.
Vidare har jag sett rykten om att de två ukrainare som mördats av en ryss ska tydligen ha varit ukrainska soldater som kurerat sig efter skador. Ska se om jag kan hitta en länk till detta under den tid det går att editera inlägget.