Citat:
Jag glömde bort att jag talade med småbarn så jag ska försöka vara extra tydlig. Det jag skrev var att Europa hade hanterat Ryssland i en konventionell konflikt utan kärnvapen men att Ryssland besitter kapaciteten att förgöra Europa med kärnvapen. Detta följde jag upp med att säga att om Ryssland skulle utnyttja kärnvapen mot Europa hade dom begått självmord därför det hade skickats missiler i motsatt riktning om så skedde. Att Europa eller väst skulle skicka första bomben anser jag vara helt uteslutit.Jag tror ingen tjänar på krig, varken Europa, USA, Ryssland och allra minst Ukraina men det hindrar inte Putin från att vifta med svärden. Nord Korea hotar ganska regelbundet sina grannar och inte tror någon att Nord Korea skulle tjäna på en konflikt heller? Nationer utnyttjar dom medlen dom har på hand för att få igenom det dom vill och när vi pratar om diktaturer som Ryssland och Nord Korea så finns där inte speciellt många saker att hota med förutom vapenmakt.
Citat:
Det är nog tvärtom, Ryssland sätter tillslut ner foten mot Nato och USA som bara ska provocera och provocera. Klart dom är förbereda på krig då. Nato bryr sig sen inte ett skit om ukrainare eftersom de inte låter Ukraina joina Nato.
Går du inte emot ditt eget parti's linjer när du öppet hävdar att Ukraina inte är påväg in i NATO? Jag trodde detta var ert huvudargument för varför Ryssland är rättfärdigade i sitt krigshets mot västvärlden. Du menar alltså att Väst krigsivrar genom att markera mot Ryssland och göra dessa varse om konsekvenserna det skulle föra med sig om Ryssland förklarade krig mot Ukraina? Skärp dig.
Vidare så sätter inte Ryssland ner foten mot någon. Putin har kört landet ner i botten genom att agera mini-Hitler. Som sagt, lite drygt en sjuttondel av EU's GDP har Ryssland och värre kommer det bli om Putin inte tar 3 steg tillbaka. Det finns egentligen ingen anledning till varför Ryssland ska vara så pass underutvecklat som det faktiskt är i dagsläget. Man har tillgång till alla naturresurser man kan drömma om och kan exportera till 2 kontinenter utan att behöva korsa någon gräns. Man befinner sig mellan 2 av världens största ekonomier i Kina och Europa men ändå lever man i ett mad-max samhälle därför man har en korrupt snorunge vid makten som hellre fokuserar på vad andra har än att bygga upp det egna landet.
Citat:
Så du menar att du är aktiv i den ryska armén? Det hade ju sannerligen förklarat väldigt mycket..
Har du själv anmält dig som soldat i försvaret i Ukraina?
Nej jag tänkte väl det.
Nej jag tänkte väl det.